Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Run

152 Berichten
22 Gebruikers
0 Reacties
10.3 K Weergaven

Hallo Leden,

Ik speel nu ongeveer 11 maanden poker. Helaas is het niet van een luie dakje gegaan, ik sta een paar 100 euro in de min.

Helaas run ik nu al echter 3 maanden heel slecht, je verliest wat je wint wat en ga zo maar door. Ik blijf dus telkens op hetzelfde bedrag spelen en werk me niet omhoog.

Waaraan zou het kunnen liggen ? Spel etc. ? Verkeerde management ?

Groetjes

151 reacties
darko163

Hoi Ubereem,

het kan verschillende oorzaken hebben he. Wie weet is je mindset niet goed en ga je onbewust dus tilten. Aan de andere kant heb ik ook geen idee hoe je aan je spel werkt. Post je handen? Lees je artikelen? Kijk je video's? Review je je gespeelde sessies? Dat zijn allemaal superbelangrijke factoren die iemand een winnend speler kunnen maken.

Slecht runnen kan een onderdeel zijn, maar is absoluut geen reden. Heel vaak zeggen verliezende spelers dat ze slecht runnen, terwijl ze gewoon fouten in de hand maken die hen veel geld kosten.

Dus ik zou je aanraden om bovenstaande puntjes even te bekijken. Te bedenken hoe je aan je spel werkt en dit hier te posten. Er zijn genoeg spelers hier die je heel graag verder helpen (en als je FR of SH speelt, dan wil ik je ook wel tips geven over bepaalde handen).

Veel succes!

PS. het is waarschijnlijk niet van een luie dakje gegaan, maar van een leien dakje (sorry, de leraar in mijn komt weer naar boven)

Hallo Darko,

Ik bekijk poker op televisie rtl 5 dat soort dingen, lees artikelen hier op strategy over bankroll management en al die dingen. bekijk videos over bet sizes, positie dat soort dingen.

Wat mij vaak overkomt is erg vaak dat ik verlies met grote handen. Preflop verlies ik 8 van de 10. Maar valt weinig aan te doen als je de beste hand preflop hebt.

Voornamelijk speel ik ABC poker aangezien ik micro speel.
En ik speel op stars.fr

Ik ben gisteren overgestapt naar Omaha Hi en daar kon ik wel een redelijke winst uit halen ?

Gisteren heb ik vaak badbeats om mijn oren gehad. Zo verloor ik preflop met KK tegen A7 off flop 7 7 10 A X

Deze hand had ik misschien wel kunnen folden.

AK D raise 3x bb

JA bb callt

J 2 3

Ik plaats C-bet ongeveer 45 procent pot. Hij callt

Turn A

Ik bet 59 procent pot. Hij re-raist. Ik tank en call.
River 9

Ik check, hij gaat all in. Pot was rond de 4,50

Had nog 1,20 over ongeveer ik besloot te callen.

Anders moeten doen ? Behalve folden op de river ?

Oorspronkelijk gepost door Ubereem
Hallo Darko,

Ik bekijk poker op televisie rtl 5 dat soort dingen, lees artikelen hier op strategy over bankroll management en al die dingen. bekijk videos over bet sizes, positie dat soort dingen.

Wat mij vaak overkomt is erg vaak dat ik verlies met grote handen. Preflop verlies ik 8 van de 10. Maar valt weinig aan te doen als je de beste hand preflop hebt.

Voornamelijk speel ik ABC poker aangezien ik micro speel.
En ik speel op stars.fr

Ik denk dat je de verkeerde informatie gebruikt. Wat je op televisie ziet is een wereld van verschil in vergelijking met uNL online poker.

Ik neem aan dat je met ABC poker tight/aggressive bedoeld?
Post eens wat stats. Wellicht dat we je daar al een beetje mee op weg kunnen helpen.

Als je veel met grote handen verliest, betekend het eigenlijk dat je een lvl 1 speler bent (wat heel vaak is bij beginnende ABC/tight spelers) en alleen je eigen hand speelt. Ik zou beginnen met het leren van je tegenstanders op ranges te zetten.

Je moet je wel realiseren dat 11 maanden echt niet lang is.
Hoeveel handen heb je gespeeld in deze 11 maanden? Welke stakes speel je?

Ook is Omaha spelen een beetje lol. Je gaat nu een game spelen waar de dynamiek zo anders van is. Ik zou het voorlopig even bij NL hold 'em houden. Laat een korte hotrun je niet blind maken voor het feit dat je een beginnende/onervaren speler bent.

cazzz

Ik ben gisteren overgestapt naar Omaha Hi en daar kon ik wel een redelijke winst uit halen ?

Gisteren heb ik vaak badbeats om mijn oren gehad. Zo verloor ik preflop met KK tegen A7 off flop 7 7 10 A X

Deze hand had ik misschien wel kunnen folden.

AK D raise 3x bb

JA bb callt

J 2 3

Ik plaats C-bet ongeveer 45 procent pot. Hij callt

Turn A

Ik bet 59 procent pot. Hij re-raist. Ik tank en call.
River 9

Ik check, hij gaat all in. Pot was rond de 4,50

Had nog 1,20 over ongeveer ik besloot te callen.

Anders moeten doen ? Behalve folden op de river ?

Als je op de turn denkt dat je hand goed is moet je de river callen. Wanneer je nu denkt op de river dat je hand niet goed is had je de turn niet moeten callen en daar al moeten folden. De 9 veranderd niets aan het board.

Ja klopt ABC tight agressive. Ik wacht dus gewoon op mooie handen en probeer daar potten mee te verdienen.

Aangezien ik vroeger met van alles speelde, denk aan 6 7 suited dat soort handen. Probeer je de pot te bluffen en vervolgens verlies je door stom te bluffen. Dit hielp niet en verloor hier vaak mee. Dus ik ging beginnen met ABC poker dus wanneer je hit, bet je.

Ik zet mijn tegenstanders altijd op ranges, preflop erna turn en river.
Stel ik heb een hand bv K10 en ik speel tegen 1 persoon, dan probeer ik meestal al te kijken op welke hand ik hem kan zetten. Dan zie ik de flop stel ik mezelf voor wat ligt erop tafel, welke draws, mogelijke handen. Ik denk altijd na watvoor soort hand hij zou kunnen hebben.

Vandaag ook. Speelde HU S&G 15-30. Ik raise naar 90 met KK. Hij callt, flop valt A 7 7 ik C-bet 105 hij reraist. Ik call turn X . Hij bet groot ik fold. Op de flop zet ik hem bijna al op een A, maar Koningen speel je niet op meteen al op de flop op te geven. Uiteindelijk op de turn folden ik. Dus ik denk degelijk na over wat soort handen mijn tegenstanders hebben.

Hoeveel handen ik in 11 maanden heb gespeeld weet ik niet zijn er een hele hoop. Ik ben begonnen met 0.05 - 0.10 , nu ben ik terug gegaan naar 0.02.- 0.05

'ik wacht op mooie handen'

Hier is je eerste fout :) je kan beter naar situatie's kijken die winstgevend kunnen zijn ipv handen.

'speelde HU SNG'

Is je tweede fout. Ik zou stoppen met random formats te spelen zoals omaha/sng en te concentreren op 1 spel type.
Als je alles een beetje gaat spelen, zal je er nooit goed in worden.

'welke hand ik hem kan zetten'

Ik weet niet zeker of je het verkeerd heb verwoord. Maar er is een groot verschil tussen je tegenstander op een hand te zetten, en je tegenstander op een range te zetten.
Vaak als je je tegenstander op een bepaalde hand probeert te zetten, zoek je voor een excuus om een slechte play te maken.
Bijvoorbeeld: 'Hij kan dit doen met xx, en dat beat ik! Dus ga ik raisen'

Watvoor situaties bedoel je ?
Je bekijkt toch welke handen je speelt, 3 8 off UTG 2 ga ik niet spelen. Zeg maar ik selecteer me handen, welke ik speel dus AA KK QQ JJ 10. Lage pocket pairs, maar ligt er natuurlijk aan hoeveel ik ervoor moet betalen. Af en toe suited connectors dat soort dingen.

Ik speelde inderdaad Holdem S&G HU.

Als ik het woord range omschrijf, zijn dat de mogelijke handen die hij kan hebben.

Als ik hem op een hand zet is dat gewoon bv ik zet hem op A9.

Ja, maar de situatie kan veel belangrijker zijn dan de hand die je speelt.

Bijvoorbeeld, als een CO een opening raise maakt en hij heeft een fold to 3-bet van 80%. Dan kan je vrijwel elke hand 3-betten als BTN en een onmiddelijke winst maken, puur op je pre flop play en ongeacht van je hand. Uiteindelijk zal de CO natuurlijk doorhebben dat je alles tegen hem 3-bet en zal hij zijn spel aanpassen, maar dit gebeurt erg langzaam op uNL.

Je snapt toch wel wat ik bedoel met verschillende game formats?!

Oke, dus als ik aan jou vraag.
UTG speelt 18 vpip/15 pfr/ 50% c-bet (vpip & pfr zijn gebasseerd op UTG positie)

UTG opent, jij calt IP. Flop komt A42r en hij c-bet.
Wat is zijn range op de flop, en wat is jouw range om te:
1) callen
2) raisen
3) folden

Ik probeer je dus duidelijk te maken dat 'iemand op een hand zetten' niet goed is. Een beslissing gebasseerd op een range is 100000x beter dan een beslissing gebasseerd op een hand.

Ooh begrijp al wat je bedoeld met die situaties.

Je kijkt zeg maar naar zijn stats. En met die stats kan je bepalen wat je bv kan doen. Maar ik heb zowiezo niet van die programma's waarbij je dat kan zien. Ik maak meestal notities van spelers wat ze doen.

Zowiezo ben ik niet bekend met die stats.

Hoeveel tafels speel je?

Als je serieus bent met pokeren, en er echt plezier in hebt. Raad ik je aan om zsm software ervoor aan te schaffen, hoe sneller hoe beter.

Notes kunnen ook erg waardevol zijn, maar je mag er wel een shitload van maken voordat je er plays op kunt baseren.

2, max 4.

Ik ga even software aanschaffen. Welke software raad jij mij aan ?

En heb jij soms artikelen die mij verder kunnen helpen in spel, situaties, en dan de vpip wat dat allemaal zegt over een speler. En hoe je jezelf beter kan maken. En misschien artikelen die jij zelf ook heb gelezen en geholpen op een beter spel.

Thanks

Iemand artikelen, software, dingen die je goed kunnen helpen bij het verslaan van micro stakes ?

michel2311

Iemand artikelen, software, dingen die je goed kunnen helpen bij het verslaan van micro stakes ?

Zorg dat je brons wordt en een wereld van informatie gaat voor je open!!!

Moet je daar voor doen dan ?

Hallo Ubereem,

Als je het startkapitaal van 50$ ontvangt bereik je automatisch de bronzen status.

Hier staat uitgelegd hoe je dit startkapitaal ontvangt:
Hoe krijg ik zo snel mogelijk mijn startkapitaal van $50?

Als ik jou was zou ik gewoon actief gaan deelnemen op dit forum, handjes gaan posten, veel lezen en veel video's kijken. (vooral handjes posten leer je zeer veel van!!)

Software kan inderdaad een goed hulpmiddel zijn. Echter om de microstakes te verslaan is dit nog niet perse nodig. Ik heb zelf gekozen om eerst een bankroll op te bouwen en daarvan de aanschaf van bijvoorbeeld Holdem manager te financieren.

Succes!

Ben geslaagd voor de Quiz en nu wachten zeker ? Krijg ik daarna een bronze status ?

Thank you maikol. Ga alle artikelen doornemen, zag meteen dat ik wat kleine fouten maakte, dat mij verder kan helpen in microstakes. Thanks :D

Proficiat! Dan zal het nu even wachten zijn en dan kan je aan de slag met het startkapitaal. Veel succes!