Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Run

152 Berichten
22 Gebruikers
0 Reacties
10.3 K Weergaven

Hallo,

Ik heb zojuist een vraag.

Heb net een hand gespeeld ik had in de CU QQ. Ik raise naar 30 cent, he re-raist naar 1.20. Ik maak er 3 dollar van. En hij gaat all in. Ik had zelf een stack van 5.20.

Volgens de strategie moest ik wanneer iemand reraist all in moet pushen met QQ. Uiteindelijk is dat gebeurd, met 5.30 stack ging erin. Helaas verloor ik op de turn door een A.

Volgens de strategie moest ik deze hand zo spelen, maar echter ben ik hier niet blij mee. Als het aan mij had gelegen, callde ik zijn 1.20 om te de flop te zien. Zijn range kon makkelijk AA KK of AK zijn. Opzich ben ik er nooit van om alles erin te gooien preflop tenzij ik AA of KK hebt. Ben niet van het gokken, wil de hand meestal uitspelen.

Als het aan mij lag callde ik de 1.20 en de flop kwam 7 8 3 , 2 ruiten en een schoppen. Zette hem zoweizo niet op 7 of 8, dus de flop zag er schoon uit.
Uiteindelijk is dit niet zo gegaan en ging het dus all in.

Maar wat raden jullie mij aan, volgens de strategie of mijn eigen spel ?

Eigenspel: call 3 bet, hij checkt of hij bet, als hij checkt bet ik groot. Aangezien ik mijn hand wil beschermen en ik ben ben bang voor AK of een overpair. Die mijn vrouwen verslaan. Mocht die callen zet ik hem meteen al op AK aangezien hij mij all in zou zetten op de flop. A dan op de turn, zou ik checken omdat ik al voor 95 procent weet dat die een aas heeft en op de turn zou folden. Zou mij zowiezo al de hele 5 dollar hebben gespaard.

??????????????

oscaar10

Kan je die handhistory niet zoeken en in de handjudging posten? Dan heb je meer kans op een antwoord :)

Post hem wel opnieuw.

game: cash 0.05. - 0.10

Ik CU QQ: Raise naar 30C

BB 3 bet naar 1,20D

Ik 3 bet naar 3D.

Hij gaat all in en ik maak de call. Hij showt AK suited.

Volgens de strategie moest ik all in pushen, ik besloot te 3 betten naar zijn 1.20D. Hij had geloof ik 7D stack en ik 5.20 ongeveer. Uiteindelijk ging het er toch in!

Helaas op de Turn viel er een Aas.

Als het aan mij had gelegen, callde ik zijn 1.20 om te de flop te zien. Zijn range kon makkelijk AA KK of AK zijn. Opzich ben ik er nooit van om alles erin te gooien preflop tenzij ik AA of KK hebt. Ben niet van het gokken, wil de hand meestal uitspelen. Zoals ik al zei zijn range kon dus AA KK AK zijn, dan zou je dus moet folden, maar ik besloot dat niet te doen. En ik heb mij voornamelijk laten leiden door de strategie die hier op deze website wordt beschreven.

Hieronder beschrijf ik kort wat ik zelf zou hebben gedaan, als ik me niet heb laten leiden door de beschreven strategie.

Eigenspel: call 3 bet, hij checkt of hij bet, als hij checkt bet ik groot. Aangezien ik mijn hand wil beschermen en ik ben ben bang voor AK of een overpair. Die mijn vrouwen verslaan. Mocht die callen zet ik hem meteen al op AK aangezien hij mij all in zou zetten op de flop. A dan op de turn, zou ik checken omdat ik al voor 95 procent weet dat die een aas heeft en op de turn zou folden. Zou mij zowiezo al de hele 5 dollar hebben gespaard.

Wat zou ik in deze situaties moeten doen, volgens strategie of eigenspel ?

K2AA72

als je vermoed dat hij alles wat slechter is dan QQ gaat folden op een 4-bet kun je de 3bet alleen callen, maar meestal is QQ wel een hand waar je all in mee wilt...

stel dat hij JJ had, en jij callt alleen met QQ, en de flop komt A 7 2, dan win je niet meer zijn stack, en misschien fold je wel de beste hand ergens in de hand...

ik denk dat je de hand prima gespeeld hebt, alleen jammer dat hij de coinflip wint...

Weet iemand of je silver status terug naar bronze kan ? Heb tijdje niet meer gespeeld ivm drukte school.

yoshiwa

ja dat kan :)
je kan echter zeer eenvoudig je silver status houden doormiddel van de bonus strategy points , gewoon 10 dagen 1 sp verdienen is al genoeg voor een silver status :)

Heb een tijd niet meer gespeeld, mijn zilver status is dus weer naar bronze helaas.

En het geld op dat account is weg.
Ik wil vandaag weer beginnen op stars maar ik heb meer zin om toernooien te spelen.

Hoe moet je dit doen met je management, aangezien ik een leuk toernooi zag voor 10 euro. Helaas heb ik daar de bankroll niet voor. Wat voor games moet je dan spelen ?

ssacr

obv. Bij de verkeerde thread gereageerd. Wat hier stond verwijdert.

EevQQ

Oorspronkelijk gepost door Ubereem
Heb een tijd niet meer gespeeld, mijn zilver status is dus weer naar bronze helaas.

En het geld op dat account is weg.
Ik wil vandaag weer beginnen op stars maar ik heb meer zin om toernooien te spelen.

Hoe moet je dit doen met je management, aangezien ik een leuk toernooi zag voor 10 euro. Helaas heb ik daar de bankroll niet voor. Wat voor games moet je dan spelen ?

Was dat je startkapitaal?
Bankrollmanagement voor toernooien zal vast ergens op deze site staan. Maar ik denk niet dat het verstandig is om met 10e buy-ins te beginnen. Tenzij je het niet erg vind om een bepaald bedrag te verliezen per maand.

Je kunt je (als je beter wilt worden) het best concentreren op 1 spel. De variance ligt bij toernooipoker denk ik hoger dan bij cashgames in ieder geval.

Ja die 20 euro speelgeld op betfair.

Ik richt me inderdaad ook op 1 spel en dat is holdem cash games. Helaas gaat dat de laatste tijd niet echt lekker en ik vindt het ook even niet meer leuk. Ik speel dan 0.02 - 0.05 cent. Verveel me meestal aan de tafels. Ik speel meestal rond de 2 tafels per sessie.

Het is gewoon zo saai! Ook nu het even niet mee zit dan wordt het als maar minder leuk. En als ik een toernooitje speel vindt ik dat meestal meteen gaaf. Helaas is dat best moeilijk met jezelf inkopen. Aangezien de leuke toernooien al gauw op 10 dollar zit. Mijn bankroll past daar totaal niet bij.

Wat mij wel ligt zijn s&g mtt. Dat zijn ongeveer ook toernooien, helaas ken ik daar de bepaalde strategie niet voor behalve op PKR. Daar win ik 9 van de 10, 10 mans tafels. Helaas ligt daar de prijs per buy in rond de 1 a 2 dollar. Als je er inderdaad 10 wint begint er wel profit in te zitten.

Opzich zou ik me wel graag willen richten op mtt en 10 mans s&g. Die vindt ik altijd wel gaaf om te spelen.

EevQQ

Haha ik snap dat je het saai vind. Ik verveel me soms ook tijdens het pokeren, en ik speel ook NL5. Wat voor mij helpt is meer tafels spelen (niet meer dan 4). En natuurlijk heel bewust bezig zijn met strategie toepassen en profitabele spots zoeken.
Als je alleen op goede handen gaat zitten wachten is er geen reet aan, en daarmee ontwikkel je je spel ook niet.

Je zegt dat het even niet mee zit, maar ik denk dat je dat vooral bij jezelf moet zoeken. Als je steeds weer opnieuw je geld verliest dan ligt dat niet aan de kaarten maar aan je spel. Ik heb ook wel eens downswings, maar ik ben nog nooit broke gegaan.

Hoe groot is je sample wat de s&g's betreft? Het is niet moeilijk om er een paar te winnen.
Maar goed, of je nu cash games/toernooien/s&g's gaat spelen, je wordt niet ineens een winnende speler. Ga je eerst eens verdiepen in de strategie en hou ook zeker een goed bankrollmanagement aan :)

Ja ik merk ook wel dat het zeker denk ik de laatste sessies aan mijn spel heeft gelegen. Speelde een aantal handen gewoon prut. Dacht bij mezelf ook wat ben ik in godsnaam aan het doen.

Ik weet niet hoeveel x ik broke ben gegaan over 2 weken zit ik aan me 1ste jaar spelervaring. Ik sta 300 dollar in de min voor dit jaar.

Voornamelijk in de begin maanden heb ik lopen klote, wist totaal niet wat een bankrollmanagement was.

En inderdaad wat je zegt over wachten op grote handen, zie ik zelf ook het nut niet van in. Aangezien je het dan moet hebben van azen en koningen en zovaak krijg je die handen niet. Natuurlijk ben ik wel zeer selectief in het spelen van handen.

Maar watvoor advies kan je aan mij geven, behalve mijn spel verbeteren om een winnende speler te worden ?

EevQQ

Ehm.. ligt eraan wat je wilt?

Misschien kun je jezelf een doel stellen. Niet 'over een jaar wil ik high stakes spelen', maar gewoon iets haalbaars. Bijvoorbeeld dat je deze maand eens winst gaat proberen te maken i.p.v. verlies. Of gewoon x aantal artikelen lezen.

Ik denk dat je het beste verder kunt gaan met cashgames. De variance is laag en het is niet super moeilijk om de micro limieten te beaten.
Als je NL5 wilt spelen, zorg dan dat je minstens $100 op je account hebt staan.

Koop of download Holdem Manager, zo'n programma heb je echt nodig. Ook om inzicht te krijgen in je eigen spel.
Speel daar eens 1000 handjes mee en post dan hier je statistieken.

Verder zou je tijdens het pokeren een hand chart kunnen gebruiken zodat in je preflop spel geen grote fouten maakt.

Wat ik graag zou willen is uit de min komen en op 0 staan. Dat is nu mijn grootste doel. Ik ga weer beginnen met een 50 dollar bankroll. Speel voornamelijk de shortstack strategie.

En ik ga denk me richten op cashgames, maar af en toe wil ook gewoon toernooien spelen als micro million en wat s&g 10 mans.

EevQQ

Ok maar probeer het nu dan anders aan te pakken he. Wist niet dat je SSS speelt trouwens, volgens mij is dat juist een strategie voor mensen die alleen maar handjes willen afwachten en vervolgens push/fold spelen :P

Ja ik neem een deel van de strategie over. Maar uiteindelijk speel ik wel mijn eigen spel. Ik speel meestal op mijn gevoel, reads ranges en dat soort dingen. Het heeft in januari wel goed geholpen toen speelde ik 888 poker 50 begonnen zelf gewerkt naar 140, toen vette downswing gehad. Heel veel bad beats maar gewoon blijven door spelen. Denk in die tijd ook wat handen fout gespeeld. Stond ik vervolgens op 10 dollar. Break genomen en vervolgens terug naar 50 gegrind.

Op pkr ook gegrind van 50 naar 140. Uiteindelijk uitgecashed met 120, ging daar niet zo lekker meer en nu weer terug op stars.

EevQQ

Mja ga anders handen posten. Volgens mij weet je niet zo goed waar je leaks zitten :P

michel2311

Ik wist niet dat je nog shortstackstrategie kon spelen op Stars. Ik denk dus dat je iets van shortstack speelt maar dan met een grotere BI.

Misschien moet je wat minder op gevoel gaan spelen en wat meer de documenten hier toepassen. Voor de micros zou dit meer dan voldoende moeten zijn. Begin met je $50 op NL2 en bouw vanaf daar gewoon lekker verder. Zie dit ook als je nulpunt!! Om aan alle verliezen te denken en te spelen om deze terug te krijgen is niet goed. Je moet proberen je beste poker te spelen, zelfs dan kun je een aantal sessie achter elkaar verliezen. Denk in chips en BIs ipv geld. Vooral als je klimt in de limieten kan geld een probleem geven. Op NL10 is 1 BI al $10, NL25 $25, NL50 $50, enz.

Maar het allerbelangrijkste is werken aan je spel. Handen posten, documenten lezen, videos bekijken en coachings bezoeken. In het begin van je carrierre doe je dit meer dan spelen.

Te lange sessies spelen, meestl na 2 uur volle bak ben ik al moe blijf ik gewoon spelen. En als het even niet goed gaat blijf ik door spelen.

Meestal door vermoeidheid beetje stom zitten spelen. Ik heb ook echt wat sessies gehad, waarbij ik dacht wtf ben ik aan het doen.

En het is zeker een goede tip om in plaats van geld naar de chips te kijken. Ik heb meestal een hart ratio van 145 als het om grote potten gaat. Zelfs als ik weet dat ik de nuts heb. Maar ik denk dat dat in het begin is van poker. Ik probeer het nu ook meer te relativeren.

En ik denk dat ik gewoon op NL5 begin, 01 - 02 gaat mij iets te ver! Wil het nog wel naar mijn zin hebben.

Voornamelijk is het op deze tafels ABC, ik speel geen moeilijk poker aangezien de tegenstanders daar niet voor zijn. Geconcentreerder spelen en na een badbeat misschien even pauze. En ik ga binnenkort wel wat handen posten.

Iemand een programma hiervoor ?