Ga naar het forum
Rush Poker - Limp E...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Rush Poker - Limp Early AA?

14 Berichten
10 Gebruikers
0 Reacties
1,516 Weergaven

Ik krijg er makkelijker 3bets mee in en kan de pot groter maken door AA UTG te limpen. Niemand geeft je precies credit voor die play... en omdat de meesten in Rush Poker geen notes bijhouden van andere spelers, vind ik die UTG limp met AA meer profitabel dan utg te raisen en enkel flatcalls te krijgen (echt passiviteit troef daar). Natuurlijk lok je met die limp ook vele keren een limpfeest mee uit, en dat is uiteraard niet wat je wilt :P
Misschien moet ik het daarom hier maar eens vragen...

Wat doe je met AA UTG of UTG+1,+2 tegen een bende onbekenden?

edit: Voor de duidelijkheid: micro stakes limieten :D

13 reacties

same prob here

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Het heeft niet veel zin om AA op UTG te limpen volgens mij.

1. Veel spelers op die limiet denken nog steeds dat je het met AA doet.

2. Andere spelers callen je raise net zo gemakkelijk als dat ze na jou ook limpen.

3. Je wilt met AA niet in een 5-handed pot komen.

Er zijn nagenoeg geen voordelen aan en legio nadelen.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Wel, ik heb 1 nadeel aan UTG open raisen met AA... Ze flatcallen te veel :(.
Ik wil er preflop al een 3bet inkrijgen en ik ondervind dat dit gewoon makkelijker gaat met limp/re-raise. En ook... Er blijven spelers die je afbetalen met marginale handen en 3bets licht callen.

Champi888
PokerStrategist

altijd raisen met AA er zit genoeg vis die alles callen, dus ook je c-bet. Top-pair met weak kicker is de nuts dus die pak je toch wel. Limpen is vragen om suck-outs.

NLDPeter
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Champi888
altijd raisen met AA er zit genoeg vis die alles callen, dus ook je c-bet. Top-pair met weak kicker is de nuts dus die pak je toch wel. Limpen is vragen om suck-outs.

dit.

Als je limpt ga je postflop in kutspots komen. Mensen gaan in limped pots eigenlijk niet broke met 1 pair. Je gaat dus of een kleine pot winnen, of een grote verliezen.

NietzscheF
PokerStrategist

Het voordeel van AA limpen in vroege positie, is dat je hoopt op een raise, zodat je kunt 3-betten en een leuke pot kunt spelen tegen vaak maar 1 speler.

Een raise utg met AA, heeft soms hetzelde effect als limpen, als bijvoorbeeld iemand in middle position called en de BB complete. Ze zullen je ook niet vaak gaan 3 betten als je utg raised.

Echter ben ik toch geen voorstander van limpen, maar het afwisselen is zeker wel een goede play, daar kun je ook misbruik van maken, door utg bijvoorbeeld een slechte hand te limpen, in de hoop op een 3bet of de pot op te pikken op de flop.

Joenaes
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door Skaryow
Wel, ik heb 1 nadeel aan UTG open raisen met AA... Ze flatcallen te veel :(.
Ik wil er preflop al een 3bet inkrijgen en ik ondervind dat dit gewoon makkelijker gaat met limp/re-raise. En ook... Er blijven spelers die je afbetalen met marginale handen en 3bets licht callen.

open gewoon naar 8bb

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

8BB? Mss ga ik eens openen naar 5 of 6 BB... Dat zou nog lukken :D

beter om te openen UTG
limpen is een optie, maar niet broke gaan dan postflop
m.a.w als je AA niet kan folden, dan niet limpen :)

mensen die aa limp raise utg verdienen om gekraakt te worden.
niks tegen jullie persoonlijk maar die vind ik echt het leukst om te kraken. Als ze dan barrel barrel doen en dan op de river ofzo het shippen met hun AA terwijl je ze all cracked had op de flop en dat je dan denkbeeldig hun gezichten ziet van ''ja maar ik had toch AA hoe kan ik nou verliezen''

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Last2Act
beter om te openen UTG
limpen is een optie, maar niet broke gaan dan postflop
m.a.w als je AA niet kan folden, dan niet limpen :)

Ga ik volledig mee akkoord. Toon nog wat sterkte op de flop, maar als je te veel tegenstand krijgt, dan is check/fold of bet/fold wel aangewezen op de turn.

Raisen die handel, zoals gezegd wil je geen multiway limped pot zonder reads.

Als je een read hebt op een speler die limpers raist, dan kun je het zeker doen maar in rush poker moet je al heel veel handen hebben van villain eer je die note kunt maken.

Grts Woody

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Het is nu toch al een hele poos geleden dat ik AA nog eens gelimpt heb. :P
Tegen die flatcallers kan je idd nog een pak value halen als ze hun top pair hitten... Je moet gewoon durven doorbetten en daar had ik wel wat moeite mee.