Ga naar het forum
Squeezeplay op micr...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Squeezeplay op micro-limieten

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
587 Weergaven
samni
PokerStrategist

Zijn hier bronze-video's van? Ik wil me immers wat meer verdiepen in dergelijke speelwijzen. Niet alleen om ze zelf toe te passen maar ook om ze eventueel te kunnen herkennen als ze mij overkomen.

4 reacties
raymond20001
PokerStrategist

tegenwoordig wordt online gemakkelijker gecalld dan voorheen, maar op een op een niet al te aktieve tafel is het profitabel. Maar ik denk niet dat veel mensen op micro's HOH hebben gelezen, dus deze move goed toe te passen

squeeze play is overrated. OOP own je jezelf meestal gewoon omdat de coldcaller vaak gewoon met 99+ en AJ+ KQ je actie geeft. De IR heeft meestal ook een tighte range.

IP komt die spot gewoon niet zo vaak voorbij. Mensen coldcallen immers redelijk tight als ze niet de button hebben.

Als het jou overkomt dan hebben mensen gewoon azen. Let maar gewoon op hoe vaak mensen iets doen dan weet je wel of je er iets aan kunt doen of niet.

Als je nu squeeze play strategie gaat lezen dan ga je overal spoken zien en veranderen van samni in Fpssamni. Dan ga je een ziljoen handen breakeven lopen omdat je als een monkey in het rond aan het spewen bent en stop je uiteindelijk met poker omdat het je op lifetilt zet.

Dus als ik je een tip mag geven... speel gewoon tag bet je handen stevig door op de turn en river als je geen reden hebt om te chekken en fold op actie als je niet de nuts hebt. Poker isch very sschimpel yesh.

samni Topicstarter
samni
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door ajfonso
squeeze play is overrated. OOP own je jezelf meestal gewoon omdat de coldcaller vaak gewoon met 99+ en AJ+ KQ je actie geeft. De IR heeft meestal ook een tighte range.

IP komt die spot gewoon niet zo vaak voorbij. Mensen coldcallen immers redelijk tight als ze niet de button hebben.

Als het jou overkomt dan hebben mensen gewoon azen. Let maar gewoon op hoe vaak mensen iets doen dan weet je wel of je er iets aan kunt doen of niet.

Als je nu squeeze play strategie gaat lezen dan ga je overal spoken zien en veranderen van samni in Fpssamni. Dan ga je een ziljoen handen breakeven lopen omdat je als een monkey in het rond aan het spewen bent en stop je uiteindelijk met poker omdat het je op lifetilt zet.

Dus als ik je een tip mag geven... speel gewoon tag bet je handen stevig door op de turn en river als je geen reden hebt om te chekken en fold op actie als je niet de nuts hebt. Poker isch very sschimpel yesh.

Bedankt voor de tip :)

Geldt dit voor alle limieten, of is squeezeplay wel een move die te overwegen valt vanaf (ik zeg nu maar iets) NL100?

op 200 - 600NL doe ik het nog steeds voornamelijk met value handen. Gewoon omdat iedereen hem loopt te spacen en het er maar gewoon intrapt met 77 enzo.

KQo en AJo squeeze ik ook maar dat is omdat ze ten eerste vaak dominated zijn door de openings en calling ranges en ten tweede omdat ze blokkers hebben voor handen zoals AQ/AK/QQ/KK en je dus meer FE hebt. Dus mijn squeeze-valuerange 100bb diep is dus iets van TT+ en AQ+ en mijn bluff range is KQo en AJo. Tegen de coldcaller zal ik vaak AQ en TT gewoon allin callen. Tegen de IR is het wel ff nadenken met AQ en TT/JJ. Het hangt ook veel af van hoe hoog de coldcaller zijn 3bet% is. Als dat heel laag is zal hij vaker AQ, AK, JJ, QQ IP slowplayen en heeft hij dus een range waar nog best veel sterke handen in zitten. Als hij 11% 3bet heeft zal hij daarentegen hoogstends AQ en 99 hebben. Ook is het interessant om te kijken naar de gap tussen zijn Vpip en zijn Pfr. Hoe groter de gap de meer speculatieve handen er in zijn range zitten die op moeten geven tegen een squeeze. Obv is die gap het grootst op de BU en kleiner op verdere posities.

Suited vind ik KQ en AJ wel speelbaar tegen bepaalde tegenstanders. Op het moment dat ik het niet speelbaar acht voor een 2bet pot dan squeeze ik het ook als bluff.