Ga naar het forum
SSS op 6 max, heeft...

Meldingen
Alles wissen

SSS op 6 max, heeft dat eigenlijk wel zin???

7 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
1,609 Weergaven
100KxFold

Ik heb het geprobeerd op NL2. Elke keer met 40ct aan tafel. Behoudens een aantal zware gevallen van pech moet ik toegeven dat ik ook makkelijk fouten heb gemaakt. Ik was snel geneigd om all-in te gaan (omdat folden mij te zwaar viel) terwijl ik dat beter niet kon doen. In betrekkelijk korte tijd 10x40ct verloren dus niet echt een succes. Auto-aanvullen tot 40ct stond ingeschakeld.

Tips?
Ik wil het best nog wel een keer proberen maar dan graag beter dan de laatste keer.

Beantwoorden
Citeren
6 reacties
samni

Eventjes verplaatst naar het NL-forum. Hier kijken de NL-Judges en coaches iets vaker dus zal je sneller een goed antwoord krijgen!

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout

De basisvariant van SSS is bedoeld voor fullring tables.

Kan best zijn dat er met aanpassingen ook SH te spelen is, maar volgens mij betaal je dan te vaak de blinds om profitabel te kunnen spelen.

Beantwoorden
Citeren
Varune

Ben zelf niet zo'n fan van SSS, 't is namelijk een nogal variance gevoelige speelstijl en andere spelers weten ook steeds beter hierop aan te passen. Waar voorheen men geen idee had wat ze ermee aan moesten.

SSS draait ook veel om het stealen van de blinds, nu men dat ook over het algemeen veel meer al doet, raad ik 't ook deels af. Tevens callt men op nl2 teveel. Dat in combinatie met zo'n kleine stack is niet echt geweldig spelen imo.

Beantwoorden
Citeren
ninjaconsul

Op microstakes lijkt me door de hoge rake SSS niet profitabel.

Beantwoorden
Citeren

Niet alleen de rake lijkt me een groot probleem maar de kracht van sss(semi shortstacken??) met 40bb's is eigenlijk dat als je een agressieve tafel hebt dat je lekker light kan 4bet jammen waarbij de initiaal raiser vaak niet veel kan doen zonder hand doordat er nog iemand achterhem zit met 100BB
Dus utg opent, bu 3bet naar 9 rn jij shipt. Hier kan je 14.5bb opakken er er maar 39 verliezen, dus je krijgt gruwelijke odds. Op de 2nl zal je dit niet vaak zien omdat ze bijna alleen AK of beter 3betten.
Wat ik zelf erg belangrijk vind als je winst wil maken op de 2nl is dat je door een beetje nitty te spelen te vaak afbetaald gaat worden en dan speel je natuurlijk liever met 100bb dan met 40.
Succes

Beantwoorden
Citeren
100KxFold Topicstarter
100KxFold

Beetje laat mijn reactie, maar toch bedankt. Tegenwoordig zit ik met gemiddeld 50BB aan tafel. BSS is nog niet voor mij weggelegd want zodra ik iets heb gehit op de flop heb ik moeite met folden en dat kost mij al gauw een stack.

Beantwoorden
Citeren