Ik zit al een tijdje met een vraag over steals van de blinds. Het is me niet helemaal duidelijk of je nu je raise moet aanpassen van 4x BB naar 3x BB. Als ik de strategie goed lees moet dit wel.
Maar dan zit ik direct met een andere vraag. Open ik dan al mijn handen waar nog niemand voor me geweest is met 3x BB. Want het is anders wel heel overduidelijk als je de ene keer met 4xBB opend en de andere keer met 3xBB dat je aan het stealen bent.
Ik kan me namelijk zoiets uit een van de video's ook herinneren. Maar weet het niet zeker. Kan iemand me hier wat duidelijkheid over geven.
Dan nog een andere vraag. In de strategie wordt aangeven dat er nog niemand voor je in het spel mag zitten. Maar het gebeurd zo vaak dat er 1 vanuit de early postion limped als je net kaarten hebt waarmee je kan stealen. Is het dan verstandig om te doen of kan je beter een ronde afwachten.
Dan nog even een vraag over als jezelf in de blinds zit en ze proberen te stealen. Vaak fold ik omdat ik niet de handen heb van de startkaart. Maar soms weet je gewoon dat ze stealen. Is het verstandig om soms ook met wat mindere handen een 3bet te doen als je het idee hebt dat iemand probeert te stealen. Of verlies je daar op den duur meer geld mee als dat je oppikt.
Een aantal vraagjes over blind steals omdat ik nu al merk dat ik anders vaak geld laat liggen, maar het moet denk beter kunnen.
Alvast bedankt,
Roland