Simpele en korte vraag waar ik het antwoord niet op vond:
Wanneer verlaat je de tafel indien je BSS speelt? Zijn er hier regeltjes voor ? Of gewoon op gevoel?
En wat met auto top-up?
Alvast Bedankt
Copymeistrr
Simpele en korte vraag waar ik het antwoord niet op vond:
Wanneer verlaat je de tafel indien je BSS speelt? Zijn er hier regeltjes voor ? Of gewoon op gevoel?
En wat met auto top-up?
Alvast Bedankt
Copymeistrr
auto top up: tot max mogelijk
tafel verlaten: net voor je de blinden gaat betalen.
zo doe ik het
edit: o ja.. en ik ga niet met een bepaalde winst weg als je dat bedoelde
Hey Copymeistrr,
In principe hoef je met BSS niet van tafel wanneer je een bepaalde stack hebt bereikt. Dit in tegenstelling tot SSS, waar je bij 25 Big Blinds of meer van tafel gaat. Met BSS kun je met een dubbele stack nog steeds gewoon blijven spelen, al moet je dan wel weten hoe je met een grotere stack omgaat. Wanneer je tegen een andere spelers met ook een dubbele stack speelt, dan speel je dus voor 2x zoveel geld en kun je niet zomaar meer all-in gaan, maar moet je goed weten hoeveel je moet betten. Daarentegen kan een dubbele stack wel weer extra value opleveren zodra je bijvoorbeeld een set hit en all-in wilt komen, omdat je dan een dubbele stack zou kunnen verdubbelen, en dus ineens 400BB aan tafel hebt.
Auto top-up is wel handig om te gebruiken. Je wilt namelijk altijd zoveel mogelijk geld aan tafel hebben. Het zou jammer zijn als je bijv. $8 op NL10 hebt en AA krijgt, en je tegenstander je wil afbetalen. Dan 'mis' je dus $2 aan value. Daarom kun je die auto top-up functie gebruiken, zodat je stack automatisch weer wordt aangevuld als je wat minder hebt.
nope idd, ik ga ook nooit van tafel, no matter the stack als ik voel dat ik een edge heb of de tafel of ze gewoon fishy genoeg is!
Enige 2 redenen die ik heb om een tafel te verlaten zijn:
- Alle fish is weg en er zijn regs voor id plaats gekomen en geen fish meer over
- Sessie is ten einde of ik voel tilt opkomen
Verder idd gewoon auto topup aanzetten om elke keer stack aan te vullen naar 100bb en als je je sessie ten einde komt, gewoon de 'sit out next blind' aanvinken en je handjes nog spelen tot je weer op de bb zou zitten, je weet nooit wanneer er nog es AA langs komt
Nox
Oké, dus geen regeltjes, dacht al dat ik de strategieën niet goed had gelezen.
Nog een vraagj, ik denk van niet, maar toch; Als je tot 5$ kan inbuyen op NL2, moet je dit dan doen ?
Ik doe nl telkens 100BB..
Bedankt voor de antwoorden die reeds gegeven zijn
nope, hoef je niet te doen, en zeker niet als je ervoor buiten BRM moet gaan
De BSS zoals ze in de artikels beschreven staat is ontworpen voor 100bb deep game, als je dieper dan dat wil gaan spelen heb je er ten eerste de BR voor nodig en ten tweede een beter inzicht en meer ervaring omdat 250bb deep het postflopgame veel moeilijker wordt en je momenteel je edge op de microstakes voornamelijk haalt uit je preflophandrange...
Nox
Oké, bedankt iedereen voor de snelle antwoorden. Ik begin de BSS onder de knie te krijgen, moet mezelf gewoon nog meer tegenhouden om domme preflop calls te zien met bv. 9Js of dergelijke.
Hartelijk bedankt
Mvg