Ga naar het forum
TweelingensTrilemma...

Meldingen
Alles wissen

Welke line kies jij? Poll is gemaakt op okt 06, 2010

[Gesloten] TweelingensTrilemma: 77 op dubbel suited board met overcard

16 Berichten
11 Gebruikers
0 Reacties
1,517 Weergaven
Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

$1/$2 No Limit Holdem

6 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:

UTG UTG ($223)

UTG+1 UTG+1 ($213)

CO Hero ($261)

BTN BTN ($204)

SB SB ($671)

BB BB ($218)

Reads: MP opener speelt 24/19 over 4k handen en hij opent 17% vanuit UTG+1. Zijn Fold to 3bet is 72% en hij 4bet een range van 2.6%.

De SB squeezed 9% over 1k handen.

Pre-Flop: ($3, 6 players) Hero is CO 7♠ 7♣

1 fold, UTG+1 raises to $6, Hero calls $6, 1 fold, SB raises to $28, 1 fold, UTG+1 calls $22, Hero calls $22

Reads: Flopstats UTG+1: Fold 50% to cbets, en raiset 18% van de cbets.

Flop: 2♦ 2♥ K♥ ($86, 3 players)

SB checks, UTG+1 checks, Hero bets $27, SB folds, UTG+1 raises to $54, $27 to Hero ($206)?

Mogelijke lines:

• 1) Fold, we hebben pocket zevens en we zien een overcard op de flop. Ook liggen er 2 harten. Als villain een hand als een flushdraw + overcards heeft zijn we al een underdog. Als villain een K heeft zijn we bijna drawing dead. Ook zien we mensen niet genoeg bluffen op flops als dit om hier profitabel te callen of shoven.

• 2) Call, villain kan hier prima met een goedkope bluff de pot proberen op te pakken. We hebben positie en met een non heart turn kunnen we makkelijk afstacken tegen zijn range. AK zal zeker in zijn 4bet range zitten, evenals AA.

• 3) Shove All In, villain heeft hier bijna nooit een sterke hand en tegen een flushdraw + overcards hebben we nog steeds iets van 45% equity. Ook hebben we fold equity wanneer hij hier minraisede als een bluff. Met het geld dat al in de pot is kunnen we hier prima shoven.

15 reacties
Lanfear81 Topicstarter
Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Veel plezier met de discussiehanden uit de nieuwe serie van Tweelingen!

Laat in deze thread weten welke line jij kiest en waarom jij dit in deze situatie het beste vindt.

Tenzij villain hier erg aggro is op de turn is dit een shove. Een fold is hier te weak aangezien villain dit zelden doet met Kx, en een call geeft hem de optie om te drawen naar zijn air/FD, wat alleen maar goed is als hij deze air/FD voortbet als hij mist. Aangezien meeste villains dit niet zullen doen omdat ze jou zelden meer van een hand afkrijgen, shoven we best

Shove all in. Het is een goed board om te bluffen. En een flushdraw zou hij ook zo kunnen spelen. Het zou zwak zijn om te folden en als je callt zou hij zijn gemiste flush meestal door blijven betten. Dan zul je meestal ook een groot deel van je stack in moeten gooien. En als je all in shoved zal hij vaak folden want hij zal denk alleen met de nutflushdraw een twee of een koning met hoge kicker callen.

raymond20001
PokerStrategist

een call, lijkt me wel een leuke move,

tweelingen
BlackMember

ik zie dat een aantal willen shoven in deze situatie. Wat verwacht je dat villain heeft in een spot als dit? Na zijn minraise.
En wat verwacht villain dat wij hebben met onze kleine bet?

Gangstahhh
PokerStrategist

Ik denk dat villain , nog wel eens kan denken dat jij een cheap bluff doet,

Nou verwacht ik dat de MP opener eigenlijk nooit air heeft, ook omdat jij 6,5 :1 zou krijgen voor een call,

Maar toch vind ik een call een beetje tricky omdat je niet weet of hij dan zijn semibluff doorzet, en je miss gewoon verder gaat met een K af te betalen

en een shove overdreven, omdat je niet heeel veel geinvesteerd heeft, en het er nooit heel goed inkrijgt, en wel eens vrij dood all in komt.

en denk ik dat ik zelfs fold

iamthedanger
BlackMember

Alle FD's callen zowieso want die zijn priced in nu.. 131$ om 450$ te winnen oid.. flushdraws hebben wel ongeveer 50% equity tegen 77 aangezien het bijna altijd FD's + overs zijn. Verder zit er af en toe wel een geslowplayde KK/AA in zijn range, ook AK en heeel af en toe iets van A2 en 22. Tegen zijn range van KK+ AK, AQhh,KJhh,QJhh,JThh,98hh,22 heb je iets van 16.5% equity met 77 dus het ligt er een beetje aan hoevaak hij puur zal bluffen daar.. elke keer dat hij in deze spot fold win je 167$. Elke keer als hij called verlies je 84$. Dus hij moet dit ongeveer 33% van de tijd met pure air doen om een shove profitable te maken en ik denk niet dat je dat haalt.

Chivaz1
Elite Grinder

ik snap de $84,- verlies van envyjosh niet helemaal. Kun je die uitleggen?

ik denk dat je helemaal niet zoveel fold equity hebt met een shove, omdat een K niet veel in jouw perceived range zit. Hij called hier met 99+ en met FD (waartegen je flipt) gewoon af. Een shove is daarom op het randje, omdat je flipt tegen FD en verder zwaar achter ligt. Ik denk niet dat ik hier shove.

probleem met als je callt, is wat doe je op de turn? hij zal bijna 100% van zn range doorbetten op any card, waardoor je alsnog om stacks speelt. Positief van een call is dat je zijn bluffs er wel in houdt, en op any heart kun je nu rustig folden, plus je hebt 2 kaarten naar de 2nd nuts. Plan zou dan dus zijn om alles te callen op alle niet-harten en folden otherwise. Toch denk ik dat dit niet de juiste oplossing is, omdat je tegen zijn complete range imo gewoon achter ligt en er te weinig bluffs in zn range zitten.

blijft over de fold. Ook al is het weak, ik zoek liever een betere spot uit. Vergeet ook niet dat dit een 3-way was, waarin hij de PF raiser is, en de 3bet callt in positie op de 3-better.

NLDPeter
PokerStrategist

Zoals Josh al aangaf moet hij hier ~33% van de keren air hebben voor een +ev shove.

Hij checked behind de initial raiser dus hij zal vaak verwachten dat de flop word doorgechecked. Ik denk niet dat hij dit doet met Kx of flushdraws. Hetzelfde geld voor de minraise. Als hij Kx heeft geeft hij flushdraws de odds te callen en als hij zelf een FD heeft verwacht ik dat hij groter raised om een hand als de jouwe te doen folden. Deze minraise betkend voor mij 1 van 2 dingen: Nuts of air. Aangezien er niet zo veel nutshanden zijn (KK en 2x, allebei unlikey vanwege preflop) denk ik dat hij hier zeker wel 33% van de keren air heeft.

RobbieV
Oldschool Grinder

Jullie reppen hier beide eigenlijk niets. Het is een beetje een level war. Ik neem aan dat je ervanuit gaat dat hij handen als 99 niet gaat callen tegen een ship. In dat geval is het waarschijnlijk het beste als we shoven.

Het enige dat hij credibly rept is slowplayed AA of KK. Ik neem aan dat hij handen als AK er pf inshipt tegen een squeezy SB en laggy/goede reg achter hem.

tweelingen
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door RobbieV
Jullie reppen hier beide eigenlijk niets. Het is een beetje een level war. Ik neem aan dat je ervanuit gaat dat hij handen als 99 niet gaat callen tegen een ship. In dat geval is het waarschijnlijk het beste als we shoven.

Het enige dat hij credibly rept is slowplayed AA of KK. Ik neem aan dat hij handen als AK er pf inshipt tegen een squeezy SB en laggy/goede reg achter hem.

Wat zou je doen? hij is een redelijk goede laggy regular.

RobbieV
Oldschool Grinder

Ship it. Neem aan zijn range veel wijder is dan AA en KK op deze flop, AK zal slechts een klein gedeelte zijn, en dan zijn er nog een lading PP en SC die hij foldt. Zijn minraise slaat eigenlijk gewoon nergens op, net als jouw bet:P

AceGaylord
PokerStrategist

Villain rept hier AA,KK, of AK, een pp zoals JJ/QQ waar hij besluit broke mee te willen gaan en jou nog de mogelijkheid wil geven om eroverheen te shoven met een lagere pp of een FD (zeker tegen lagere pp's wilt hij juist géén FE genereren, maar ze laten denken dat ze hier nog profitabel kunnen shippen). Groter dan minraisen met QQ bijvoorbeeld heeft namelijk geen zin want je creëert alleen maar FE tegen mindere handen en betere handen gaan je toch wel callen. FD's (zeker als hij één:heart: heeft) wil ie uiteraard nog het idee geven dat ze FE hebben, want daar wil ie wel tegen broke

....
of villain heeft pure air, hoewel dat vrij onwaarschijnlijk is omdat hij met een minbet zo weinig FE lijkt te genereren.
Echter villain was de PFR en callt een 3bet squeeze van de SB (OOP dus en toont aanzienlijk meer sterkte imo dan een squeeze vanaf bb op sb/bu bijv.).

Maar zelfs pure air heeft een range (!!) en zijn zo goed als altijd overcards en als hij AxQ:heart: hier al minraised bijv. - na 4k handen hoop ik dat je daar enigszins een idee van hebt - dan heeft ie zelfs misschien nog wel genoeg equity voor een call (?( ) --> ik ben even te lui om dit ook nog te equilaten

Villain kan trouwens ook goed Ak hebben met een A♥, want hij hoeft dan niet te protecten van flop naar turn omdat het veel profitabeler is om flop te slowplayen en hopen dat of hero nog barrelt op de flop (voìla) of sb op de turn en te minraisen dan dat je hier protect tegen zeldzame FD's en value laat liggen tegen mindere handen omdat ze folden...

Bijkomstig zal tweelingen met een FD waarschijnlijk ook nog betten omdat hij equity verliest als de turn een non-:heart: is, waarna villain kan minraisen en Tweelingen het er met zijn FD moet ingooien omdat hij de benodigde equity+FE zal denken te hebben...

Volgens mij ben je tegen zijn range crusht...

Alles behalve folden lijkt dan haast niet goed

NB:
Als villain preflop broke zou gaan met Ak (zoals Robbie aangeeft) dan maakt ie geloof ik een fout, want die heeft niet de benodigde equity als SB met AK,qq+ callt.

Zelfs als sb realatief licht afstackt met een range van jj+,AK,AQs dan haal je je equity nog niet.

Of heeft ie nog genoeg FE om een shove te rechtvaardigen?

Potodds 207/434=0.48
Equity Win Tie Loss Hand
Player 1: 41,977 % 25,736 % 32,481 % 41,783 % AKo
Player 2: 58,023 % 41,783 % 32,481 % 25,736 % JJ+, AQs+, AKo

Equity Win Tie Loss Hand
Player 1: 38,102 % 16,431 % 43,341 % 40,228 % AKo
Player 2: 61,898 % 40,228 % 43,341 % 16,431 % QQ+, AKs, AKo

tweelingen
BlackMember

NB:
Als villain preflop broke zou gaan met Ak (zoals Robbie aangeeft) dan maakt ie geloof ik een fout, want die heeft niet de benodigde equity als SB met AK,qq+ callt.

Zelfs als sb realatief licht afstackt met een range van jj+,AK,AQs dan haal je je equity nog niet.

Of heeft ie nog genoeg FE om een shove te rechtvaardigen?

Potodds 207/434=0.48
Equity Win Tie Loss Hand
Player 1: 41,977 % 25,736 % 32,481 % 41,783 % AKo
Player 2: 58,023 % 41,783 % 32,481 % 25,736 % JJ+, AQs+, AKo

Equity Win Tie Loss Hand
Player 1: 38,102 % 16,431 % 43,341 % 40,228 % AKo
Player 2: 61,898 % 40,228 % 43,341 % 16,431 % QQ+, AKs, AKo

Hier maak je een fout. Ok, je loopt niet voor tegen zijn callingrange, maar je loopt wel voor tegen zijn 3betting range. Dus met de dead money in de pot kan je hier ak +ev 4betten (shoven)

AceGaylord
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door tweelingen
Hier maak je een fout. Ok, je loopt niet voor tegen zijn callingrange, maar je loopt wel voor tegen zijn 3betting range. Dus met de dead money in de pot kan je hier ak +ev 4betten (shoven)

Ik vermoedde al zoiets, vandaar "Of heeft ie nog genoeg FE om een shove te rechtvaardigen?"... maar heb geen idee hoe je FE-percentage moet inschatten en hoe je bepaald hoe je je tekort aan equity in het geval hij callt opvangt door je FE die je creert.

Maar die minimaal 6% equity die je nog nodig heb omdat je achterligt tegen een hypothethische callrange van JJ+,AK,AQs bijv. haal je dus ruim voldoende door je Fold-equity (??) neem ik aan? Omdat villain zeker 50% van zijn 3bet range zou folden?

Anyway.... zo raken we off-topic