Ga naar het forum
Uitleg voor grafiek

Meldingen
Alles wissen

Uitleg voor grafiek

5 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
495 Weergaven
Barlin63
PokerStrategist

Na bijna 2 jaar SNG te hebben gespeeld en een beetje een bankroll opgebouwd te hebben ($250) heb ik de stap gemaakt naar cash games. Ik ben redelijk terughoudend en ben relatief rustig (2 tafeltjes) begonnen om zo een indruk te krijgen en even te wennen aan de overstap van SNG naar Cash. Ik heb nu 7 dagen wat gespeeld en natuurlijk nog lang niet genoeg handen om iets zinnigs te zeggen maar ik zou toch graag wat uitleg over de volgende grafiek krijgen.

Wie wil zijn/haar licht er eens over laten schijnen. Ik heb wel het gevoel dat ik op de goede weg ben maar dat is dan wel resultaatgericht.

Donker Groene lijn lijkt mij duidelijk
Ben ook benieuwd hoe de lijnen zich tot elkaar horen te verhouden en hoe de rode lijn normaal gesproken zou moeten lopen en wat die nu feitelijk zegt.

Beantwoorden
Citeren
4 reacties
Varune
Elite Grinder

Hey,

Grafiek ziet er in ieder geval goed uit, over een langer sample zul je deze winrate niet kunnen behouden. ;)

Groen is natuurlijk je profits, dus blauw+rood.

Op de micro's gaan de meeste redlines lichtelijk naar beneden door alle callingstations die er zitten, ofwel je krijgt vaker showdown te zien etc..
Dat je hem zo recht hebt gehouden vind ik best knap.

En die gele is je EV-lijn, ofwel je expected value. Dat wil zeggen als je met AA bv allin gaat vs KK, dan zou je theoretisch gezien ~80% vd keren winnen, en heb je dus recht op 80% vd pot.
Als je wint dan win je natuurlijk 100% de pot, dat 20% verschil is dan dus te zien in de gele lijn en of lucky bent of unlucky.

Beantwoorden
Citeren
yoshiwa
Elite Grinder

Om even advocaat van de duivel te spreken , geen enkel van die lijnen heeft (hoort) iets van betekenis te hebben:

Groene lijn== real winnings == hoeveel $ er bij of af gingen in je account-->mag er niet toe doen , je moet spelen om goed te spelen , niet om de results + is super afhankelijk van welke kaarten je kreeg/andere mensen kregen/hoe het board ging enz...

Gele lijn== de groene lijn ,maar dan zo aangepast dat ze toont hoeveel je gewonnen zou hebben als je het gelukselement van de allin situaties weghaalt. Het is duidelijk dat dit maar 1 vd vele problemen weghaalt die je groene lijn heeft , en dus irrelevant

Blauwe lijn toont aan hoeveel van je winnings afkomstig zijn van showdowns die je wint--> betekent op zich eigl niets

Rode lijn toont hoeveel je won zonder dat je de showdown zag -->betekent op zich eigl niks

Blauwe lijn + rode lijn zijn samen je groene lijn. Betekent dus ook weer dat deze 2 dezelfde problemen ondervinden van je groene lijn.
Komt erbij dat mensen trachten volledig ongegronde conclusies te hangen aan het verloop van de lijnen tov. elkaar. Zo zullen mensen typisch proberen streven naar een 'goeie' rode lijn, die op zijn minst Break even of zelfs winnend is (zie ook Varune zijn comment).
Het echte verhaal is dat die lijnen eigenlijk enkel een indicatie geven van hoe je speelt , hoe goed je runt , ... , ... en dat je er dus eigenlijk niks uit te leren hebt.

Eigenlijk kan je wat mij betreft best nooit grafieken bekijken , omdat niks van je lijnen er eigenlijk echt toe doet. Enkel je best mogelijke spel spelen , je spel continu verbeteren en binnen brm spelen zijn belangrijk.

Hoop dat deze uitleg een beetje duidelijk was :-)

Beantwoorden
Citeren
Barlin63 Topicstarter
Barlin63
PokerStrategist

Dank voor jullie uitleg. Ik kan er dus feitelijk niets aan ontlenen behalve dat ik dus zie dat ik een positief resultaat heb geboekt, me niet leeg heb laten stelen en c-betten, ik tamelijk gelukkig ben geweest in all in situaties (heb ook wel wat dansjes gemaakt op rivers :-).

Maar... Wat is dan wel een goede indicator of je lekker loopt:

BB/100 = 62,66
Hourly = $2,58

Welke andere indicator moet ik in de gaten houden zodat ik straks ook op hogere stakes profitable kan zijn.

Uiteraard speel ik volgens het bankroll management principe:
Zodra >40BI op huidige niveau ga ik 1 niveau omhoog
Zodra <20BI op huidige niveau ga ik 1 niveau omlaag

Beantwoorden
Citeren
alcoatjez
PokerStrategist

@Varune: Bedankt voor deze heldere uitleg :)

Beantwoorden
Citeren