Pokerheaven 5-max of 6-max...
Speelde altijd 6-max bij Party&Everest en ga hier binnenkort spellen en vroeg me af of 5-max gewoon wat losser openen is vanaf UTG&MP of dat er meerdere dingen zijn waar je rekening mee moet houden ...
Alvast bedankt
Pokerheaven 5-max of 6-max...
Speelde altijd 6-max bij Party&Everest en ga hier binnenkort spellen en vroeg me af of 5-max gewoon wat losser openen is vanaf UTG&MP of dat er meerdere dingen zijn waar je rekening mee moet houden ...
Alvast bedankt
Hey Schollekop,
Ik denk inderdaad dat de lossere ranges inderdaad het belangrijkste verschil zijn en de bijbehorende verandering in dynamiek aan de tafel.
Hou als standaard eerst gewoon de ranges aan van 6-max, waarbij de UTG positie van de 6max wegvalt. Dus gebruik voor de 5-max UTG range, die range die je normaal in UTG+1 speelt.
Ik zal de thread even verplaatsen naar het No-limit strategiediscussie forum. Daar zullen er waarschijnlijk meer spelers zijn die beide varianten al gespeeld hebben.
Het verschil is simpelweg (zoals Lanfear ook al aangaf) dat je vaker op de CO/BT zit en dus vaker in positie kunt spelen.
Positie is alles in poker, zoals je wel zult weten en omdat je vaker in positie zal zijn in een 5max game dan in een 6max game, zul je wat losser openen. Ik neem echter aan dat wanneer je spel vol zit met automatismen, dat dit losser openen al automatisch gaat. Altijd rekening houden met je tegenstanders en gebruik maken van de leaks die ze hebben (zoals te hoge fold to cbet, te kleine 3bet, te hoge fold op 3bet, dat soort dingen).
Bij Ongame is het standaard 5-max.
Op zich niet merkelijk veel verschil in lossere ranges hoor. Alleen is het wel zo dat je natuurlijk meer blinds post. Ik speel niet speciaal veel losser dan 6-max maar zoals Twisted al zei is de invloed van de villains aan tafel veel bepalender.
Thx boys,
Vroeg me ook af qua table selection wat dan een hoge players per flop % is en wat een beetje standaard is ...