Ga naar het forum
Vraagje aan de cash...

Meldingen
Alles wissen

Vraagje aan de cashgame spelers

8 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
733 Weergaven
tokunbo
PokerStrategist

Ben twee weken geleden begonnen met cashgames(full-ring) en het bevalt prima.

Ben van NL10 al naar NL25 gegaan en zit al bijna bij NL50(ben op nl 10 begonnen omdat mijn BR groot genoeg was). Dit heeft ook te maken met veel geluk overigens, goede flops en AA die elke keer uitbetaald word. Ik zit nu op 30k handjes over nl10 en nl25 samen, dus nog niet genoeg om alle concepten gelezen en toegepast te hebben.

Ik wil op een gegeven moment overstappen naar SH. Is het handiger om in plaats van naar NL50 FR eerst naar SH NL25 te gaan of NL50 Full-ring eerst proberen te beaten en dan naar NL50 SH te gaan om eerst de concepten van Full-ring in mijn kop te stampen?

Alvast bedankt!

Beantwoorden
Citeren
7 reacties
Chivaz1
Elite Grinder

de basis van FR is wel essentieel voor SH.
ik zou zorgen dat ik eerst FR goed onder de knie heb, zodra je dat denkt te hebben (nooit helemaal natuurlijk) wat video's SH gaan bekijken en dan een niveau lager te starten met 40 BI brm ofzo

blinds play en 3bet play komen gewoon veel meer voor op SH dus daar moet je op letten bij het adjusten.

gl!

Beantwoorden
Citeren
yoshiwa
Elite Grinder

nice dat je zo mooi van start al kon gaan.
En vooral ook mooi dat je beseft dat het vast een deel hotrun is.
Imo kan je perfect nu al naar sh overschakelen , al zou ik dan idd 1-2 limieten droppen.
Ook moet je beseffen dat je wss in het begin leergeld zal betalen , en bereid zijn dit erbij te nemen en het niet je ego laten krenken.
Maar als je denkt dat dit inorde komt zou ik zeker eens proberen.
Stel dat je voelt dat het niet gaat kan je nogsteeds terugkeren , eventueel aantal bi voorzien die je mag droppe , waarna je even naar fr terugkeert :)

Beantwoorden
Citeren
tokunbo Topicstarter
tokunbo
PokerStrategist

Bedankt voor de reply.

Ik zal nog een 10k handen fullring spelen en de blinddefense en 3bet artikelen doornemen en daarna starten met nl10 SH.

Greetz

Beantwoorden
Citeren
K2AA72
Elite Grinder

op shorthanded kom je een stuk minder weg met abc poker mijns inziens, maar het is wel interessanter en heeft meer actie

Beantwoorden
Citeren

Hier een zeer goed 'artikel' (verzameling van kleine artikels) dat zowat bedoeld is om spelers de basis van SH te leren.

Ik haalde hier ook mijn openingsranges uit btw :)

http://www.dailyvariance.com/static/verneers_pdf.pdf

Beantwoorden
Citeren
karatsj
PokerStrategist

hey het is idd wrschlk een goed idee om SH eerst beetje lager te beginnen maar blijf zien dat je dit niet te lang blijft doen, hoe vlugger je hoger speelt, hoe vlugger je meer kan leren imo.

Beantwoorden
Citeren
tokunbo Topicstarter
tokunbo
PokerStrategist

Bedankt voor jullie input.

Heb eerst nog wat FR gespeeld en Br opgebouwd voor NL50 FR en zal morgen of overmorgen met shorthanded NL10 beginnen. Wil eerst nog wat artikelen lezen en vids kijken. Te beginnen met Crushing NL50 deel 5 t/m 8 en de silver postflop artikelen.

Farmarchist bedankt voor de pdf. De artikelen zijn echt verhelderend over het waarom van je openingsrange en de pokermindset. Ook een goede basis om zelf te bepalen wat een strategie is. Ben het nu voor de tweede keer aan het lezen :P.

Als ik 20k handen verder ben laat ik jullie wel weten hoe het is vergaan.

Beantwoorden
Citeren