Ga naar het forum
Vragen over het ver...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Vragen over het verbeteren van je spel

13 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
849 Weergaven
WesleyTheMan
Oldschool Grinder

Beste pokerstrategen,

In het beginnersvragen topic heb ik al een soortgelijke thread aangemaakt maar niet de gewenste reacties gekregen. Ik zal het hier wat duidelijker proberen te beschrijven en hopelijk krijg ik dan reacties waar ik wat aan heb. :)

Ik wil mijn spel gaan verbeteren. Ik weet alleen niet hoe. Voorheen heb ik altijd video's gekeken strategie artikelen gelezen e.d. Echter wil ik nu gebruik gaan maken van Holdem Manager. Hieronder mijn stats tot nu toe (50k handen NL25 Rush):

Het streven is naar perfecte stats voor dit limiet. Echter zou ik niet weten wat perfecte, goede of redelijke stats zijn vergeleken met mijn stats.

vragen op een rijtje:

1. Wat kunnen jullie afleiden uit mijn stats? Zien jullie op het eerste oog al leaks?

2. Hoe kan ik voortaan zelf mijn spel verbeteren aan de hand van stats? (hoe doen jullie dat?)

Dat was het wel zo'n beetje. bvd voor reacties :)

12 reacties
Ben2m2
Oldschool Grinder

Met het risico verkeerd advies te geven ;) :

Wat mij in ieder geval opvalt aan deze stats zijn je Cbet% en je squeeze%.

Je speelt rush en dat is natuurlijk een stuk anders dan gewoon FR maar het valt me in ieder geval op dat je een hoog flop cbet% hebt. Ik denk dat je wel wat zou kunnen experimenteren met wat minder cbets op natte boards.

en ik denk dat je wat meer zou kunnen squuezen, een keer proberen met handen als 89s, TJs, leuke pockets of wat blufhanden.

Kan zijn dat je beide bewust doet :)

Je 3bet% inschatten vindik wat lastig, het is toch rush dus ik kan me voorstellen dat je weinig bluff 3bet. Maar het is met 3% op de meeste posities zeker niet hoog, andere spelers met stats op je zouden daar best wat uit af kunnen leiden denkik.

Laatste wat me nu zo snel opvalt is je hoge turn cbet als je in de bb zit, is dit bewust?

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ik heb weinig verstand van die stats, maar volgens mij is je BB-spel veel te tight.

Verder vraag ik me af of je niet téveel C-bet, maar dat laat ik wel aan de experts over :D

WesleyTheMan Topicstarter
WesleyTheMan
Oldschool Grinder

Allereerst bedankt voor de reacties!

Mijn Cbet% is inderdaad erg hoog. Op rush NL25 word gewoon heel vaak gefold op cbets daarom is het profitabel om eigenlijk altijd te cbetten. Het enige wat ik me kan voorstellen om niet op te cbetten is een gemiste flop tegen een speler die te weinig fold op cbets. (ik denk iets van minder dan 50% ofzo)

Squuezen kan denk ik ook wel met meerdere handen maar tegen welke tegenstanders is dit optimaal? Ik denk tegen hele tighte met een hoge FoldTo3bet%. (hoger dan 70 alle spelers die in de hand zitten oid??)

Ik denk dat best wel vaak 3bet eigenlijk. Vooral op de BU 3bet ik veel (kijk vaak naar FoldTo3bet% van de raiser). Misschien dat ik vanuit de blinds iets meer mag 3betten. (welke handen tegen hoeveel % foldto3bet??)

Er komen alleen maar vragen bij zo :P haha

sjengfred
Oldschool Grinder

Je cbet flop is inderdaad te hoog. Verder kun je meer handen op de button spelen en wat minder vanuit de SB. Je VPIP op de button en SB is vrijwel gelijk, wat niet goed is omdat je veel meer handen in positie zou moeten spelen dan uit positie.

WesleyTheMan
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door sjengfred
Je cbet flop is inderdaad te hoog. Verder kun je meer handen op de button spelen en wat minder vanuit de SB. Je VPIP op de button en SB is vrijwel gelijk, wat niet goed is omdat je veel meer handen in positie zou moeten spelen dan uit positie.

Oke bedankt zal er op letten! :D

Ben2m2
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door WesleyTheMan
Allereerst bedankt voor de reacties!

Mijn Cbet% is inderdaad erg hoog. Op rush NL25 word gewoon heel vaak gefold op cbets daarom is het profitabel om eigenlijk altijd te cbetten. Het enige wat ik me kan voorstellen om niet op te cbetten is een gemiste flop tegen een speler die te weinig fold op cbets. (ik denk iets van minder dan 50% ofzo)

Squuezen kan denk ik ook wel met meerdere handen maar tegen welke tegenstanders is dit optimaal? Ik denk tegen hele tighte met een hoge FoldTo3bet%. (hoger dan 70 alle spelers die in de hand zitten oid??)

Ik denk dat best wel vaak 3bet eigenlijk. Vooral op de BU 3bet ik veel (kijk vaak naar FoldTo3bet% van de raiser). Misschien dat ik vanuit de blinds iets meer mag 3betten. (welke handen tegen hoeveel % foldto3bet??)

Er komen alleen maar vragen bij zo :P haha

Veel cbetten is opzich niet erg maar als je het 90% doet doe je het blijkbaar ook op hele natte boards met straight, flushkansen etc. Is lang niet altijd nodig ;)
Misschien een idee om je cbet succeskans op te zoeken in de stats? Zodat je je gevoel kan onderbouwen.

Squeezen gaat het vooral om de eerste raiser, als hij veel fold op 3bets kan het al uit omdat de caller na de 1e raiser sowieso een veel slechtere range heeft over t algemeen. Ik kan je niet precies een % geven omdat ik SH speel ;)

En over 3bet, je 3b% op de button is dikke prima maar ik had het over de andere posities waar je op 3% zit. Dit geeft toch wel aan dat je daar alleen premiums 3bet en dat is exploitable als ze stats op je hebben :)

minder cbetten en minder completen op de BB scheelt al een boel denk ik.

WesleyTheMan
Oldschool Grinder

Ik had ook het ' C-bet' probleem. Werd eigelijk goed duidelijk bij mijn shotje op de NL50, toen werd dat hard afgestraft.
Op NL 25 kom je er vrij goed mee weg. Op NL25 let ik goed op stats wie regs en wie fishes zijn. Fish cbet ik headsup 100% tegen, werkt nagenoeg altijd en anders heb je een easy fold.
Tegen regs kan je makkelijk uit stats halen of hij meer als 40% fold op flop-cbet. Als dit is is theoretish gezien een 2/3 potbet ev+.
Hierbij moet je wel de boardtexture in de gaten houden. Als het A/K high is zal hij vaak in die 40% zitten, als er bijvoorbeeld 3 lage kaarten liggen of een paired board word er veel afgecalld. Helemaal als je OOP zit kan je beter meteen opgeven tegen villians met een fold to cbet van <50 en mss wel 60.

Als een reg verder wel veel callt op flop cbet maar weer hoog fold op turn cbet (>40) dan kan je dubbel barrelen of als je ziet dat hij IP veel bets vs missed cbets maakt kan je de turn checkraisen om zijn float nog even mee te pikken.

Zo speel ik het nu iig de afgelopen 4 dagen (daarvoor had ik mijn shot NL50) en sins dien kom ik bijna niet meer in lastige spots en pakt het ook veelvoudig goed uit :coolface:

Oja, realiseer je dat voor regs goed te zien is wat jouw 4-bet% is. Bijna uitsluitend AA/KK. Zou wellicht slimmer te zijn als villian een 3bet maakt deze slechts te callen omdat het anders nogal obvious is. Als je dan toch 4-bet met KK en hij shoved en het is een goede reg, reken dan maar op AA vaak :)

Oorspronkelijk gepost door cowboykoen
Fish cbet ik headsup 100% tegen, werkt nagenoeg altijd en anders heb je een easy fold.

Hoe bedoel je? Bij mij is dit net omgekeerd aangezien ze veel te vaak callen dus kan je ze gewoon niet bluffen. Ik cbet enkel wanneer ik iets hit dus ik gok zo'n 33% tegen een fish. Dit haalt ook m'n cbet% wat naar omlaag en is goed voor de regs die stats op me hebben om value te halen uit m'n goede handen.

mm ik merk dat als ik iemand isoleer raise die limp callt, dat die bijna alles op de flopcbet folden. Net als dat je pp callen folden ze zo goed als alles op een niet gehit board, maakt niet uit wat voor board.
Dat idee heb ik iig. Als ik stats heb en ik zie dat ze een hoge WTS hebben/laag fold to cbet dan ofc weer niet.

Ik snap wat je bedoelt, je hebt het gewoon over slechte spelers die natuurlijk ook fish zijn. Maar ik dacht dat je de typische loose passive/agressive fish bedoelde.

En idd ik cbet 100% tegen limpcallers, hun range is gewoon zo zwak dat het meteen profitabel wordt.