Ga naar het forum
Wanneer meelimpen?

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Wanneer meelimpen?

12 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
586 Weergaven
MeanGreen

De vraag heb ik oorspronkelijk in een hand judging gestelt, maar dit is een betere plek. Via de zoekfunctie "limpen SSS" gaf meer resultaten dan me lief is :)

Wat zijn de regels over meelimpen voor SSS? Er was een regel over vanaf X limpers mag je ook pocket pairs 22-66 limpen, vanaf Y ook Ax suited handen en vanaf Z limpers ook suited connectors.

Wie weet hoe het zit, of nog beter, waar staat het?

11 reacties
shevas7

hier kun je alle info vinden die je nodig hebt

MeanGreen Topicstarter
MeanGreen

Shevas bedankt, dit is nieuw voor mij en zeker de moeite waard, maar niet helemaal wat ik in bedoel, er was een lijstje met specifieke handen die je bij specifieke aantallen limpers kon meelimpen.

gewoonlars

Heb de chart gevonden:

Limping in CO/BU/SB
................................amount of limpers.................continue postflop when

Pocketpairs 22-66..............3.................................set
Suited Aces (Axs)...............4.................................2 pair +
Suited connectors 76+.......5.................................2 pair +

MeanGreen Topicstarter
MeanGreen

Top! Thanks :)

Yep, dat is een tabelletje die ik ook nog op een oude SSS chart heb staan. Het gaat er dus vooral om dat je genoeg limpers voor je hebt, dat je zelf in late positie zit, en dat je weet waarmee je postflop verder speelt. Als je Axs limpt en er valt een A, dan heb je vaak gewoon een te slechte kicker.

Hoi,

Je kan in die situaties inderdaad limpen. Andere oplossing is om met zoveel limpers meteen all in te gaan.

Ligt aan de spelers achter en in de blinds. Als er een SSS in de blinds zit bv, dan push ik veel liever dan mee te limpen aangezien zij net als wij dan ligt kunnen pushen ;)
Als er passieve fish achter je zit, kan je beter limpen.

T.

Persoonlijk ben ik geen voorstander van het pushen van dit soort handen bij zoveel limpers. Natuurlijk push je wel direct alle handen van de gewone SHC bij 3 of meer limpers. Dit soort handen zijn marginaal en spelen vooral goed in multiway potten. Daarom wil je ook dat er zoveel limpers zijn. Zeker op de lagere limieten, waar juist nogal eens gelimpt wordt, zou ik dan ook zeker niet gaan pushen met 22-66, Axs handen en de suited connectors.

Of begrijp ik je nou verkeerd? :)

Hey,

Het is best close. Maar tegen een typische l/c range als: TT-44, A8s+, A6s, KJs+, QJs, JTs, A8o+, KJo+, QJo hebben we al snel 40% EQ. Je hoeft iedereen dan maar 33% van de keren te laten folden bij 3 limpers en 20xbb stack. Zelfs op lagere limieten is dat denk ik reeel (ok misschien ex NL2).

Daarbij is het lastig om in een gelimpte pot het geld naar binnen te krijgen als je eindelijk gehit hebt.

Dus zeker als er shorties achter je zitten zou ik liever pushen. Je speelt nl altijd l/f pre-flop als je limpt tenzij iemand min-raised en weer iedereen called.

T

MeanGreen Topicstarter
MeanGreen

Net gelijk de kans gekregen dit in de praktijk te brengen:

Known players:  
[tg]SB$1,85:///////;UTG2$1,7:///////;MP1$2,51:///////;MP2$1,72:///////;MP3$1,14:///////;Hero$1,92:///////;BU$1,5:///////;[/tg]
0,02/0,05 No-Limit Hold'em (9 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.87 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with A♦, 5♦
UTG1 folds, UTG2 calls $0,05, MP1 calls $0,05, MP2 calls $0,05, MP3 calls $0,05, Hero calls $0,05, BU calls $0,05, SB calls $0,03, BB checks.

Flop: ($0,40) 9♦, 4♥, 2♦ (8 players)
SB checks, BB checks, UTG2 checks, MP1 bets $0,15, MP2 folds, MP3 raises to $1,09 (All-In), 5 folds, MP1 calls $0,94.

Turn: ($2,58) 7♣
River: ($2,58) 4♠ (2 players)

Final Pot: $2,58

Results follow (highlight to see):
MP1 shows two-pair, sevens and fours (7d 6d)
MP3 shows (Jd 8d)

MP1 wins with two-pair, sevens and fours (7d 6d)

In de haast kon ik er niet uitkomen of een call/push of fold nou het beste was geweest, maar de kans op mn flush was in ieder geval geen 40% ;)
Met wat narekenen lig ik mijlenver voor op alles en iedereen, beetje dom dat ik dat niet doorhad.

Hoi,

Jammer dat je fold... Een betere flop krijg je niet met je A5s. Je treft de nut FD + GS plus 1 out voor je A dus zo'n 12 a 13 outs. Je kan je hand dus als made hand spelen en dus gewoon AI gaan. Je hebt maar ~40% nodig en je hebt 50%.

Als je deze perfecte flops fold, dan kan je beter helemaal niet limpen. :D

T.

MeanGreen Topicstarter
MeanGreen

Bizar dat we dus met z'n 3en de flush chasen, ik was al gedubbeld en wist natuurlijk dat ik niet ging hitten ;)

Maar inderdaad een buitenkans gemist. Kan je uitleggen hoe je aan die ~40% komt?

De 50% is als ik het goed heb (12/47 + 12/46), maar die 40% zie ik zo snel niet, tegen MP1 is mijn stack de effectieve stack, tegen MP3 is zijn stack de effectieve. MP1 heeft geraised en kan later nog folden.

Edit: Zelf ook een poging ondernomen: Er zit op de flop $0.40 in de pot, $0.15 van MP1 en $1.09 van MP3. Ik moet $1.09 bijleggen in een pot die $1.64 is, dus om een pot van na mijn call $2.73 te kunnen winnen. $1.09 / $2.73 * 100% = ~40%.
Dan ga ik er wel van uit dat de bet van MP1 niet telt en dat die daarna foldt.

Met zoveel outs speel ik als een made hand, dus zou ik reraisen en callt MP1: Pot op de flop $0.40, $0.15 van MP1, $1.09 van MP3, als MP1 pusht gaat daarvan $1.72 effectief in de pot (mijn stack, min $0.05 limp en min $0.15 die al is gebet) en moet ik $1.87 callen voor een pot van $5.23 = $1.87 / $5.23 * 100% = ~35%

Slaat dat ergens op?