ok het klopt niet helemaal.
maar ben uitgegaan van maximaal 100 punten.
waarbij AAKK dubble suited bijvoorbeeld 100 is.
ik geloof dat je wel ergens meer punten kan verdienen maar dat weet ik niet zeker.
de punten heb ik in verschillende categorieen samengesteld.
ik vind suited kaarten in omaha erg belangrijk. dus daar kun je maximaal 50 punten mee verdienen. lagere flushes 10 en lager tel ik echter niet meer echt mee aangezien je vaker wel dan niet dan een hogere flush tegen zult krijgen. heel vervelend als je met 6 high flush verliest van een 7 high.
verder zijn de paartjes belangrijk. echter vind ik de lagere paartjes hun waarde verliezen aangezien er steeds meer kans is dat je set over set krijgt. dit wil je zoveel mogelijk vermijden.
verder zijn de wraps natuurlijk belangrijk. het zijn eigenlijk de beste handen om tegen AAxx te spelen. aangezien je zoveel outs hebt.
verder vind ik dat de connectors hier ook een aantal punten kunnen krijgen. de punten zijn alleen niet zo groot. hierdoor worden ze automatisch alleen speelbaar in combinatie met bijvoorbeeld AA of een flushdraw.
maar zoals gezegd de punten zijn nog niet compleet en kloppend. maar volgens mij als je dit hanteert krijg je een goede preflop handselectie.
over het limp gedeelte ben ik overigens niet helemaal tevreden. aangezien ik dit eerst wil gebruiken om shortstack omaha mee te spelen.
maar ik denk dat als je zoiets als dit hanteert je preflop vaker wel dan niet voorligt vooral op de lagere limieten.
als je nog iets specifiekere vragen of opmerkingen hebt hoor ik het graag. de wraps volgorde en toekenning ben ik niet zeker over trouwens.