Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Mensen die Omaha Hi/LO spelen?

7 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
1,409 Weergaven
WPTRay
Poker Player

Zijn er hier ook nog people die Hi/Lo spelen?

En zo ja, wat zijn je bedenkingen ten opzichte van PLO?
Voor een beginner? --> niet spelen (te moeilijk?)
Variance hoger dan PLO?
Geluksfactor hoger dan PLO?
Meer fish dan PLO?

Profitabel te spelen op de Micro Micro limits?

Alvast dank voor de reacties :)

6 reacties
marcelhermus
Oldschool Grinder

heb het wel gespeeld.

is alleen een spel waarbij je niet echt op de auto piloot kan spelen. dit kan wel, maar dan mis je te veel value. aangezien elke straat je beslissing weer verandert.

voor een beginner is het wel goed te spelen. mits je de regels goed begrijpt.
heb in de plo strategie gedeelte ook een artikeltje gemaakt.
omaha hi/lo basic rules
echter speel je het dan nog verre van perfect. maar goed dat doen de meeste spelers eigenlijk.

ik vind de variance zelf lager. mede doordat je vaak de pot nog split en als je goede handselectie hanteert speel je op handen die potentie hebben voor beiden. dit maakt dat je vaak toch wel een deel oppakt.
vervelend is het als je een paar keer gequartert wordt. maar die keren dat je scooopt is gewoon erg lekker.

geluksfactor is niet hoger. wel zijn er retards die puur op hun lo gaan spelen. maar daar haal je je value uit. elke keer als ze missen. of elke keer als jij de hi hebt en er gaan 3 meer met een lo. of als jij ook a2 hebt in combi met de hi.

is niet perse meer fish, maar wel meer spelers die het concpet niet volledig bvegrijpen. en dus genoeg value.

maar het is wel complex en je moet blijven nadenken. auto piloot kan niet gelijk aan.

WPTRay Topicstarter
WPTRay
Poker Player

Thx voor de respons.

Heb het artikel ook even doorgelezen; ziet er uit als een interessant spel :)

Asafira
PokerStrategist

ik speel het wel (op micro micro) A2xx is altijd de nuts voor de meeste mensen daar :) ah en ook nog nooit mid rundowns spelen maar dat had je zelf wel al door wrs :P

WPTRay Topicstarter
WPTRay
Poker Player

Nope,
ik heb het spel zelf nog niet gespeeld.

Ben me alleen een beetje aan het verdiepen in het spel.
(weet nog steeds niet welke poker variant ik fulltime wil gaan spelen, zit inmiddels aan variant nr 9)

Maar het ziet er lucratief uit eens je de basis kent.

Heb vandaag het e-book van The super System 2 gedownload, zit een plo Hi/ Lo hoofstuk in.

Hoe vergaat het jouw op de micro limieten?
Speel je 0.01/0.02 of 0.05/0.10 ofzo?

Is het een beetje te doen om winstgevend te spelen tussen al die mensen die niet weten wat ze doen?

Asafira
PokerStrategist

kijk ik kan niet vergelijken met PLO omdat ik dit niet graag speel maar hi/lo wel. Ik ben natuurlijk in de eerste plaats NLH speler maar op FT waar ik zelf wat geld heb staan speel ik het wel. gaat van 2 naar 5 PLO8. Maar eigelijk als je sng actie kan krijgen als in sng van 1 of 2 zit je beter.

Op lage limieten is redelijk tight spelen het makkelijkste: 4 kaarten = meer kans om te hitten natuurlijk in hun ogen dus actie krijg je altijd :p. A2 = een raise. maar ze beseffen niet gaat waar ze mee bezig zijn en het wordt uitermate moelijk voor ze om twee handen te volgen. meestal spelen ze of HI of Lo. en dan gaan ze all in met de nut low draw zonder high en dit is natuurlijk enorm winstgevend. ze hebben dan mss 70% equity om te splitten en drawing dead om te winnen. of bij de low geen counterfit mogelijkheden zien zo van ik heb de nut low A2 op een 246 7 board niet beseffen dat A3 en A5 of zelfs 35 een betere low maken. dit is allemaal meer exploitable in sng vorm gewoon omdat het meestal een split voor de low tussen 2 zal zijn en jij de high volledig kan meenemen.

kaardselectie in PLO8 is natuurlijk anders :p. AA23 dubbel suited is een droom hand maar je kan de zeer sterke handen vanuit PLO ook spelen. het is echt een postflop spel en veel wiskunde als je het helemaal wilt begrijpen. Maar zeker en vast winstgevend op micro en minimale varience denk ik. maar dit zijn mss 10k hands ervaring he :) ik denk dat doyle er meer over weet :P

WPTRay Topicstarter
WPTRay
Poker Player

Thx voor je duidelijke reactie :)