PLO200 is veruit de easiest game op ftp en op stars. Ik buy als ik speel in voor 30BB (60US).
Voordelen hiervan zijn dan je wanneer je 3bet ook nog een potbetsize kunt maken op de flop, zonder all in te zijn. Dat vind ik persoonlijk een psychologisch voordeel omdat het veel sterker staat dan een all in shove die je moet doen als je voor 20BB inkoopt. Ik bet voornamelijk half pot, maar heb wel ruimte om pot size bet te maken in ge3bette pot.
Een andere prettige bijkomstigheid is, dat je vrij snel over de 50BB bent, en vanuit je stacksize en positie, veel meer druk kunt gaan zetten, en meer potten kunt oppikken.
Je pushed veel makkelijker met deze kleine buy in op draws, zonder je hele 100/200BB op het spel te zetten. En je kunt je openings range daar iets op aanpassen.Afhankelijk van de tafel > super loose: omdat je veel blinds kunt oppikken, je bepaalde type spelers aan tafel hebt die je postflop keer op keer kunt laten folden. > Super tight: veel agressieve 3/4/5 betters aan tafel en dan moet je het geduld hebben en niets gaan fosceren.
Ik speel zelf vanuit het princiepe > double the double, wat inhoud dat ik pas van tafel ga na een profit van minimaal 100BB, want meestal neerkomt op een bedrag van 240US.
Ik heb met deze speelwijze/style de afgelopen maanden zo'n 4,5k profit geboekt. De reden waarom ik 1/2 speel is voornamelijk dat ik spelers makkelijker op ranges kan zetten, dat er aanzienlijk minder spelers in de pot zitten, de sb relatief gezien veel meer fold. Kortom je zit met minder spelers in de pot en dat heeft een positieve invloed op je positie en mogelijke ranges van tegenstanders. Die je niet terugziet in plo25/50 en de gemiddelde plo100 tafel.
PLO400 heb ik helaas niet echt veel kunnen spelen, maar Pinow heeft ook bewezen dat dat erg goed te grinden is, met een 20BB buy in, waarmee je dus in princiepe niet alleen speelt om 1 keer te dubbelen en dan van tafel te veranderen.
Ik heb weinig tot geen ervaring in multitablen, en speel eigenlijk maar 1 tafel, om zoveel mogelijk info te verzamelen over het type speler, en ik daar juist een edge probeer te vinden. Elke sessie die je speelt moet je nader bestuderen met Ohama Pro holdem of een gelijksoortig programma.
Succes!