Hey,
Preflop:
Ik zou persoonlijk preflop de raise liever callen i.p.v. raisen. Ik vind de raise niet verkeerd, maar op deze limiet denk ik dat je preflop veel meer callers krijgt en dan blaas ik de pot liever niet onnodig op, omdat je met deze hand het board wel goed moet hitten.
Je hebt wel double suited kaarten, maar alleen de klaveren zijn nutskaarten. Daarnaast is de 9-7-6 niet echt sterk aangezien de gap bovenaan zit en je daardoor vaak dominated bent.
Isolatie is een argument voor een raise, maar dan moeten BTN en de blinds niet loose zijn, want anders blaas je alleen onnodig de pot op zonder je doel te bereiken. Zeker wanneer BTN loose is dan verlies je ook nog eens je positie voordeel.
Een ander mogelijk nadeel van een raise is een mogelijke 4-bet van UTG. Deze hand wil je niet heel graag spelen tegen een 4-bet met azen, waartegen je ong de volgende equity hebt:
Hand Pot equity
AA** 61.44%
7d6dAc9c 38.56%
Ik zou liever callen in de hoop dat meer spelers callen en je zo met deze multiway hand (nuts component) een multiway pot kan spelen.
Flop:
Op de flop vind ik de hand eigenlijk wel juist gespeeld. Ik denk dat je hiervoor voldoende equity hebt tegen de mogelijke ranges. Ik ga er even vanuit dat je tegen een set en een geflopte straight zit. Bij mindere handen wordt je equity alleen maar beter.
board: KcJc9d
7d6dAc9c 34.30%
KK** 27.46%
QJT9 38.25%
Je investeert in feite $7,10 (hou rekening met stacks van UTG en BTN) voor een pot van minimaal $20,85. Hierbij ga ik ervan uit dat UTG+1 niet meer zal folden. Je benodigde equity in het geval van een fold van BTN is dan 34%.
Wanneer BTN niet fold dan wordt de equity berekening nog gunstiger. Ik heb alleen dan ff geen idee welke range ik BTN moet geven.
board: KcJc9d
7d6dAc9c 32.89%
KK** 19.67%
QJT9 43.20%
KQcJ2c 4.25%
Je moet nu dezelfde $7,10 investeren voor een pot van $26,45 en je benodigde equity wordt dan 26,84%. Dus ook in deze situatie heb je dan voldoende.
:DDisclaimer :D: Wiskunde is echt mijn zwakste kant en alhoewel ik alles 3x heb nagerekend kan het zomaar zo zijn dat het niet helemaal juist is... Verder gewoon ff mening van Marple afwachten aangezien deze hand voor mij ook gewoon een oefening was.