Ga naar het forum
Deel systeem pokers...

Meldingen
Alles wissen

Deel systeem pokerstars

24 Berichten
9 Gebruikers
10 Reacties
5,045 Weergaven

Hallo iedereen,

Nu zit ik zelf al een tijdje met een bepaalde vraag in mijn hoofd.
Hoe werkt het systeem van Pokerstars met de kaarten?
Héél vaak zie ik hele rare flops en handen vallen waar dat ik soms raar van staat te kijken eigenlijk.

Ook zijn er veel spelers die eigenlijk gewoon weg puur geluk hebben en dat is het! Dan heb ik zekers op de all-in spelers of van die spelers die niet eens door hebben wat de hoogste kaart is dat er ligt en dan winnen met iets doms van combinatie.

De laatste tijd heb ik grote pech.

Ik krijg vaak mooie kaarten AA, KK, KQ, 10Q of 99 enz.. dan valt de flop en dan sta je toch maar even raar te kijken.
Voorbeeld je hebt KK en dan valt er flop met 4,5,8 en op eens zit er iemand met een four of a kind 4.

Of ook omgekeerd slechte handen, maar een zéér mooie flop.
Dit heb ik de laatste tijd enorm en ook bij tornooien valt dit mij op.
Tot spijt leid dit soms tot grote verliezen eigenlijk want dan denk je dat je win en dan wint je tegenstander met rare hand combinatie.

Hoe zit het deel systeem van pokerstars eigenlijk in elkaar.??

Met vriendelijke groeten,
Deefje85

Beantwoorden
Citeren
23 reacties
Trommelboy
Elite Grinder

Stars is rigged...

Beantwoorden
Citeren
DonkeyDirk
Oldschool Grinder

Je kan geen four of a kind 4's hebben op 458 das idd rigged

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Even aangepast. Het was met 4.
daar draaide mijn vraag niet om:f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren
DonkeyDirk
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Deefje85
Even aangepast. Het was met 4.
daar draaide mijn vraag niet om:f_biggrin:

K heb mijn post ook even aangepast. Je kan nog steeds geen four of a kind 4's hebben op 458

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Toch is dit al gebeurd. Heb het vandaag nog gezien.

Mijn vraag draait nog altijd rond het systeem van pokerstars.

Beantwoorden
Citeren
Trommelboy
Elite Grinder

Beantwoorden
Citeren
DonkeyDirk
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Trommelboy

+1

Beantwoorden
Citeren
Trommelboy
Elite Grinder

Wast het super crazy pinapple hold'em?

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ik kan me de vraag best wel voorstellen, al wordt die 4 of a kind wel degelijk op de flop onmogelijk.

Je krijgt gewoon vaak het gevoel dat je genept wordt.

Probleem is dat, naarmate je meer handen speelt, je dit gewoon altijd gaat meemaken, hoe goed je ook bent. Zeker op de lage limiten, waar spelers zoals ik je gewoon callen met shit, zul je dit vaak meemaken.

Probeer er doorheen te kijken en te beseffen dat het niet de software is, maar de hoeveelheid handen die je speelt (al kun je dit uiteraard ook al in het begin meemaken).

Beantwoorden
Citeren
Trommelboy
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Ik kan me de vraag best wel voorstellen, al wordt die 4 of a kind wel degelijk op de flop onmogelijk.

Je krijgt gewoon vaak het gevoel dat je genept wordt.

Probleem is dat, naarmate je meer handen speelt, je dit gewoon altijd gaat meemaken, hoe goed je ook bent. Zeker op de lage limiten, waar spelers zoals ik je gewoon callen met shit, zul je dit vaak meemaken.

Probeer er doorheen te kijken en te beseffen dat het niet de software is, maar de hoeveelheid handen die je speelt (al kun je dit uiteraard ook al in het begin meemaken).

Zelfspot, spot, troll,ironie en sarcasme in 1 zin.
Ik dank je.

Beantwoorden
Citeren
floppie77RNMD
PokerStrategist

Hallo iedereen,

Nu zit ik zelf al een tijdje met een bepaalde vraag in mijn hoofd.
Hoe werkt het systeem van Pokerstars met de kaarten?
Héél vaak zie ik hele rare flops en handen vallen waar dat ik soms raar van staat te kijken eigenlijk.

Ook zijn er veel spelers die eigenlijk gewoon weg puur geluk hebben en dat is het! Dan heb ik zekers op de all-in spelers of van die spelers die niet eens door hebben wat de hoogste kaart is dat er ligt en dan winnen met iets doms van combinatie.

De laatste tijd heb ik grote pech.

Ik krijg vaak mooie kaarten AA, KK, KQ, 10Q of 99 enz.. dan valt de flop en dan sta je toch maar even raar te kijken.
Voorbeeld je hebt KK en dan valt er flop met 4,5,8 en op eens zit er iemand met een four of a kind 4.

Of ook omgekeerd slechte handen, maar een zéér mooie flop.
Dit heb ik de laatste tijd enorm en ook bij tornooien valt dit mij op.
Tot spijt leid dit soms tot grote verliezen eigenlijk want dan denk je dat je win en dan wint je tegenstander met rare hand combinatie.

Hoe zit het deel systeem van pokerstars eigenlijk in elkaar.??

Met vriendelijke groeten,
Deefje85

ja ik zou zeggen welkom in de wereld die poker heet.....
vergeet niet dat je bij diepere stacks vaak alleen onthoud wat je ziet en niet wat je niet ziet.

ff een voorbeeldje: stel jij krijgt AA en de ander krijgt 4 6 off
de 4 6 off heeft van 16,7% winkans zeg ff 1 op de 6 x dus:

deze situatie komt bijvoorbeeld op lange termijn 6 x voor
waarschijnlijk zul je 5 x een kleine pot oppakken en deze niet onthouden,
maar de 6e keer zul je veel chips verliezen omdat je de AA niet kan folden
en dan onthou je dit soort handen dus....

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Yw, trommel ;)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Heb de thread maar even naar de PokerStars sectie verplaatst, omdat deze thread specifiek over PokerStars gaat. Voor de liefhebbers een filmje over het deelsysteem van PokerStars:

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Wat een bullshit dat filmpje. Als ze echt op die manier hun random nummers genereren is dat overkill van ongeziene orde.

Ik wil hier niet teveel in technisch detail treden, maar goede RNGs zijn essentieel in cryptografie. Elk PC is in staat random nummers te genereren die onvoorspelbaar zijn, en goed genoeg voor de meeste crypto. Waarom Stars dan zoiets zou gebruiken (laser seriously??), terwijl hun random nummers ook nog eens over alle tafels verdeeld worden en het dus al helemaal onmogelijk is een sequence te bemachtigen, is me echt een raadsel. Juist door zo een filmpje zou ik serieus beginnen twijfelen...

EDIT: blijkbaar dus echt op zo een gesofisticeerde manier, hier meer info: https://www.pokerstars.uk/poker/room/features/security/ (onder 'SHUFFLE'). Aan de reacties op dat filmpje op YouTube is ook duidelijk te zien dat je met dat soort informatie de sceptici niet gaat overtuigen van de eerlijkheid van de software.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Ook zijn er veel spelers, incl. jezelf, denk ik, die totaal geen idee hebben van de kansen.
Bvb, stel ik heb 7♦:2♥: en jij hebt A♠:K♠: en we gaan preflop all-in. Hoeveel kans denk je dat ik heb om de hand te winnen ?

Spoiler

Equity Win Tie
30.70% 30.45% 0.24% { 7d2h }
69.30% 69.06% 0.24% { AsKs }

Maw, als we dit 100 keer doen, ga ik 30 keer winnen. Ik ben er vrij zeker van dat heeel veeel onwetende spelers gaan roepen dat de software oneerlijk is.

Berekend met het gratis Equilab : http://nl.pokerstrategy.com/poker-tools/equilab-holdem/

Beantwoorden
Citeren

Nou, inderdaad.
Geef elke kaart een uniek nummer van 1 - 52 en in BASIC kun je dan op deze manier (ongeveer, 't is lang geleden) een willekeurige kaart "trekken":
Kaart = RND(52*RAN#)

Voilà.

Beantwoorden
Citeren

Heb me trouwens nogal intensief bezig gehouden met kansberekening de laatste tijd, als deel van mijn "studie".
Met voor mij soms inderdaad verrassende resultaten, zoals die hierboven door Viper beschreven.

Een eyeopener voor mij was onder andere dat de kans dat je een flush flopt ongeveer gelijk is aan 1:122. Dus je hoeft niet gelijk te schrikken van drie harten op de flop, als je zelf met AA zonder hartenaas in je handen zit.
Met behulp van het "N over K" verhaal, de binomiaalcoëfficiënt, heb ik uitgerekend dat het aantal mogelijke starthanden 1326 is: 52! / (2! * 50!) = 52* 51 / 2. Gedubbelsjekt met google en het klopt. Veel minder dan ik dacht.

Je kunt zat tooltjes op internet vinden die dit soort berekeningen voor je maken. Ik raad de topicstarter ook aan om hiermee te gaan spelen.

Beantwoorden
Citeren
elrio
PokerStrategist

Voor mensen gaan klagen over het zogezegde 'rigged' software systeem moeten ze ook eens bedenken dat je als goede speler vaker bad beats te zien gaat krijgen dan handjes waar je zelf geluk gaat hebben.

Als je de beste handen speelt is dat nu éénmaal zo.

Akkoord tijdens het spelen of in een downswing is dit meestal moeilijk te aanvaarden of beseffen maar toch is het zo.

Beantwoorden
Citeren
elrio
PokerStrategist

Bijna allemaal komen ze dan ook met "Hé mijn AA is al zoveel keer gekraakt geweest, niet normaal. En dat zou dan de beste hand moeten zijn?".

AA is inderdaad een goeie hand maar veel spelers gaan hem overplayen post flop als ze beslissingen moeten maken op de Flop, turn of river.
Als je preflop er alles kan ingooien met AA dan moet je zeker niet twijfelen maar ga je naast flop beslissingen is die AA al heel wat kwetsbaarder dan pre-flop.

Beantwoorden
Citeren