Ga naar het forum
russen loggen in op...

Meldingen
Alles wissen

russen loggen in op mijn account

7 Berichten
4 Gebruikers
1 Reacties
2,051 Weergaven
floppie77RNMD
PokerStrategist

Vandaag kreeg ik een mail vsn pokerstars dat er vanuit rusland was ingelogd in mijn pokerstars account. Heb natuurlijk meteen terug gemaild dat dit niet klopt en ze hebben gelijk mijn account netjes geblokkeerd. Gelukkig stond er niet veel op mijn account en hadden ze ook (nog) niks gedaan met dat kleine beetje geld. Hebben er meer mensen deze ervaring hier? En wie heeft er een idee hoe ze aan mijn wachtwoord zijn gekomen want volgens pokerstars hebben ze in 1 x goed ingelogd. Ik maak mij nu wel zorgen dat ze misschien ook op andere poker sites in mijn accounts kunnen komen......

Beantwoorden
Citeren
6 reacties
DeKuip
Elite Grinder

Ik zou als ik jou was beginnen met overal je wachtwoord te veranderen. Daarnaast misschien even virusscanner oid laten lopen?

Beantwoorden
Citeren
floppie77RNMD Topicstarter
floppie77RNMD
PokerStrategist

Thanks dekuip ja dat ga ik zeker gelijk doen....ik ga denk ik ook mijn computer helemaal opnieuw installeren. ...

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Dat ze in 1x binnengeraakt zijn is inderdaad zorgwekkend. Gebruik je toevallig hetzelfde paswoord ook op andere sites ? Een nog steeds vaak voorkomende fout bij het kiezen van je paswoorden is om overal hetzelfde paswoord te kiezen. Als jij vroeger eens op een random pokernieuwtjes.nl een account aangemaakt hebt, en die site wordt gehackt, hebben ze gelijk je paswoord voor veel interessantere sites.

Zelf gebruik ik voor belangrijke sites een paswoord schema waarbij ik een op zich al moeilijk paswoord combineer met wat karakters die ik van site tot site laat verschillen. Bvb, neem je basispaswoord I<3Rek0p (I love poker :p). Je zou dan bvb per site de 2de letter kunnen nemen en dan de vorige letter nemen (dus bvb 'n' voor PokerStrategy) en een cijfer toevoegen voor het aantal lettergrepen (bvb 5 voor PS), en die gooi je dan in dat basispaswoord, en dan krijg je bvb 5I<3nRek0p voor PokerStrategy maar 3I<3sRek0p voor Stars. In het begin zal je inderdaad wel vrij traag je paswoord intypen omdat je er behoorlijk moet bij nadenken, maar na een tijd weet je ze uiteindelijk toch vanbuiten.

Sowieso stop ik ook al mijn paswoorden in KeePass ( http://keepass.info/) met opnieuw een zeer sterk master paswoord + een afzonderlijke keyfile. Voor minder belangrijke sites (zowat de meerderheid van mijn paswoorden) genereer ik zelfs een totaal random paswoord in KeePass. Ik gebruik dan de copy-paste feature van KeePass om het paswoord te pasten in het inlogveld. Van de meerderheid van websites (incl. PokerStrategy) ken ik dus niet eens zelf mijn paswoord.

Nu, bovenstaande tips werken natuurlijk enkel goed als je voor de rest je eigen PC (of de toestellen waarop je inlogt) 100% kunt vertrouwen. 1 keylogger kan voldoende zijn om je hele paswoordstrategie waardeloos te maken. Een virus-scanner is dus zeker wel een must, alsook 'veilig' internetgebruik (illegale content/sites zijn uit den boze). Ook nooit inloggen op PCs van iemand anders.

Beantwoorden
Citeren
floppie77RNMD
PokerStrategist

Hoi viper ook bedankt voor jouw reactie. Gelukkig heb ik wel verschillende passwords. Toch ga ik voor de zekerheid nieuwe passwords aanmaken en kan dan gelijk gebruik maken van jouw tip. Eerst maar eens beginnen met mijn computer opnieuw te installeren. ...fijne avond

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

keylogger imo. neem zon pokerstars password als extra beveiliging, should work

Beantwoorden
Citeren
floppie77RNMD
PokerStrategist

Zeker ik ga nu alles doen om mijzelf een zo veilig mogelijk gevoel te geven. ..ik hoop hier ook anderen mee te helpen om te zorgen dat je niet door dat soort criminelen wordt opgelicht...

Beantwoorden
Citeren