Je kunt nu in je 'cashier' ook een bonus vinden mbt SnG fifty50's. Als je minimaal $50 stort, krijg je een $5.24 ticket voor een fifty50 SnG.
heb er ook 1tje gespeeld, lekker tight, KK gevonden op rdelijke blinds en gedubbeld. Dan vlot blinds beginnen stelen.
Het grappige was dat ik op bepaald moment 4500 chips had en 2de grootste stack 2500, dus i begon eigenlijk bijna alles al in te pushen, iedereen folde en elke keer dat het lukte was ik 700chips rijker, dus dat telt wel op.
Best een leuke variant
Oorspronkelijk gepost door ILTGGT
Oorspronkelijk gepost door vanPollum
Als shortstack kan je het makkelijker redden dan in een DON. In een DON speelt iedereen op de bubble tegen jou als je zesde staat, maar hier veel minder, er wordt nog vlot all in gegaan door de anderen en zo kan je het alsnog redden.
Goh.., vind je? Ik speel ook vrij veel 10.4 maar krijg juist redelijk easy folds met 3-4BB stack (BB 250+) bubble. Juist bij deze variant heb ik het gevoel als shortstack er snel uitgespeeld te worden op de bubble; zoiets van 'goh 1/3 van mijn stack om zijn push te callen voor ITM EN extra monies'
Ja dat klopt, je wordt sneller gecalld als je shortstack pusht. Een bigstack zal je bv voor 1/4 van zijn stack callen met een trashhand.
Ik bedoelde het eigenlijk gans anders. Als je in een 10.40 DON zesde staat, wacht bijna iedereen af tot jij een move maakt. Als je dan als zesde niets onderneemt, bloed je helemaal dood. Het maakt voor de anderen namelijk niets uit of ze nu winnen met 1000 of met 7000 chips.
In deze fifty's is dit echter niet het geval. Hier betekent elke chip die je kan nemen meer winst. Dit kan je uitbuiten want ook bigstacks zijn nog steeds op zoek naar meer chips = meer winst. Als ik zesde sta en eigenlijk hopeloos shortstack ben, gok ik vaak om niet als eerste een move te maken, tenzij ik een monster heb of een degelijke hand in man tegen man situaties. Het is dan heel vaak zo dat anderen tegen elkaar all in gaan en je het alsnog kan redden. Je casht dan maar 10-12 $ of zo, maar dat is nog altijd beter dan niets.
Deze hand illustreert helemaal wat ik bedoel:
Ben zwaar shortstack, had nog geen pot gewonnen, volledig kaartdood. Besloot om niet met een trashhand all in te gaan (werd 100 % zeker gecalld) en af te wachten of er niet eentje een fout maakte. Eindig alsnog als 4de na deze hand, weliswaar slechts met +- break even cash.
PokerStars No-Limit Hold'em, 10.48 Tournament, 100/200 Blinds 25 Ante (6 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com
CO (t2850)
Button (t940)
SB (t3855)
Hero (BB) (t505)
UTG (t1215)
MP (t5635)
Hero's M: 1.12
Preflop: Hero is BB with 10
, 2
UTG bets t1190 (All-In), 2 folds, Button calls t915 (All-In), SB raises to t3830 (All-In), 1 fold
Flop: (t3645) 8
, 7
, 7
(3 players, 3 all-in)
Turn: (t3645) J
(3 players, 3 all-in)
River: (t3645) 5
(3 players, 3 all-in)
Total pot: t3645
Results:
Button had K
, Q
(one pair, sevens).
SB had A
, 4
(flush, Ace high).
UTG had J
, K
(flush, King high).
Outcome: SB won t3645
Ik begrijp wat je bedoeld...
Heerlijk als je zo shortstacked bent en anderen beginnen tegen elkaar te pushen... Zeker omdat de blindstructure zo is dat je behoorlijk lang kan wachten tov 10.4 turbo's
Ook leuk als je chipleader bent op de bubble met alleen maar regs over en je zit net na de shortstack, zeker omdat de regs itm belangrijker vinden dan chips harken. ( ik ook trouwens)
zeker omdat de regs itm belangrijker vinden dan chips harken. ( ik ook trouwens)
Weet niet of ITM raken ipv chips harken wel de beste strategie is. In het begin dat ik deze speelde maakte ik veel meer hogere cashes. De laatste dagen moet ik echter altijd vechten op de bubble om ITM te komen.
Vandaag 18/10 = 64 % ITM en ongeveer 1 buy in winst
Gisteren 13/9 = 59 % ITM en ongeveer 1 buy in verlies
Ga voorlopig mijn strategie nog niet wijzigen en in eerste plaats spelen om ITM te komen en binnen een maandje of zo de balans eens opmaken. Is die postief, dan houd ik het zo en anders ga ik het wat agressiever aanpakken of gewone DON 10.40 spelen.
Voor de gein wat 1$ 50/50 gespeeld maar het viel me behoorlijk tegen. Speelde het als een soort DoN waarbij ik in het begin lekker aan het nitten was. Echter had ik zo overal 1k met nog 7 spelers over waarbij ik wel moest gaan stelen met minder dan 10bb. Uiteindelijk een klein verlies. Wat wel opvallend was dat de 'regs' (had 3 andere spelers die ook 6 tafels deden) allemaal aan het nitten waren en dat de overige spelers net erg loose waren (maarja het is 1$ dus dat zegt niet veel).
Vond het uiteindelijk toch wel erg moeilijk.
Ik heb deze ook een paar keer gedaan, hij word echter niet getracked door Sharkscope heb ik het idee? Buiten dat is het concept wel leuk.
Als shortstack kan je het makkelijker redden dan in een DON. In een DON speelt iedereen op de bubble tegen jou als je zesde staat, maar hier veel minder, er wordt nog vlot all in gegaan door de anderen en zo kan je het alsnog redden.
Goh.., vind je? Ik speel ook vrij veel 10.4 maar krijg juist redelijk easy folds met 3-4BB stack (BB 250+) bubble. Juist bij deze variant heb ik het gevoel als shortstack er snel uitgespeeld te worden op de bubble; zoiets van 'goh 1/3 van mijn stack om zijn push te callen voor ITM EN extra monies'
Denk 't ook, waar je normaal de bubble nog redelijk aggresief kan spelen door scared money enzo krijg je nu denk ik veel meer actie = tighter p/f
Misschien een leuke vergelijking tussen de DON's en de nieuwe Fifty50's uit een post die ik op 2+2 las.
De gebruiker daar had zijn DON-database gebruikt om deze te vergelijken met de nieuwe Fifty50's.
Hierbij heeft hij al zijn DON-resultaten en die van een vriend van hem omgerekend naar de nieuwe uitbetalingsstructuur van de Fifty50's om te zien of hij meer of minder winst gemaakt zou hebben.
Results: DoN vs Fifty50
DON's uit 2009 toen deze net nieuw waren
DON's uit 2010:
Grafiek van de DON's van zijn vriend die een stuk agressiever speelt:
Conclusie
Je zult zeker niet je DON-spel kunnen spelen en al je handen wegnitten want je zult dan duidelijk gaan verliezen ook al ben je een solide DON-speler.
Dit is eigenlijk appelen met peren vergelijken. Een omrekening van DON tabellen is totaal zinloos.
In een DON ga je bv als bigstack gewoon het spelletje uitspelen, zonder nog veel initiatief of risico te nemen. Hier gaan de bigstacks gewoon door om een nog grotere chipstack te vergaren.
Shoves worden hier ook veel meer gecalld dan in een DON. Denk dat je bij een first in shove vanaf CO of SB minstens dubbel zo veel kans maakt om gecalld te worden dan in een DON. Dus die spelers die de gewoonte hadden om steeds te shoven met any 2 in de DON's, zullen dit wel snel afleren.
Speel ze nu al best een tijdje.
8% ROI op de 1$ variant over 300 sng's. Lekker makkelijk een bankroll opbouwen, en btw amper variance. ik denk dat je met 25BI genoeg hebt om een limiet te kunnen spelen.