Hallo,
zijn er hier mensen die de 50/50 stt's spelen op stars?
Ik heb dit vorig jaar intensief gespeeld maar er nooit echt veel over gevonden op pokerstrategie.
Zijn hier videos of artikelen over?
mvg
sander
Hallo,
zijn er hier mensen die de 50/50 stt's spelen op stars?
Ik heb dit vorig jaar intensief gespeeld maar er nooit echt veel over gevonden op pokerstrategie.
Zijn hier videos of artikelen over?
mvg
sander
Ik speel regelmatig Fifty50's.
Vooral de ICM dynamiek is interessant i.v.m. dat de chips ook geld waard zijn.
Dus is het een stuk minder ICM-gevoelig dan de DON's i.v.m. daar alleen cashen het doel is.
Zo voeren de meeste Fifty50 spelers de handen in nash, maar is natuurlijk niet zo dat je op basis van deze structuur uitbetaald wordt.
Zal even een voorbeeld geven:
Stel je speelt een normale $3,50 ($3,26+24c rake) Fifty50 dan krijg je als je cashed $3,26 terug en 10c per 100 chips dat je hebt verzameld.
Dus als je 2.000 chips hebt als er nog 5 spelers over zijn krijg je $3,26+$2(2.000/100*0,10)=$5,26 uitbetaald.
Nee precies snap hoe uitbetaald word, ging me idd om de in te voeren nashstructure.
Had al zo'n vermoeden, maar als je de vraag zo stelt is het natuurlijk een tikkeltje gissen. Dus deed ik het voorbeeldje er gratis bij.
De enige vraag die dan nog overblijft is waarom deze structuur in nash wordt gebruikt, maar ik verwacht dat het dan veel rekenwerk aan te pas komt om dat uit te zoeken en of je er dan wijzer van wordt is maar sterk de vraag
De logica erachter is niet zo heel moeilijk.
50% van de equity is verdeeld over de eerste 5 plaatsen.
De overige 50% zit in de eerste plaats om het chipev gedeelte te bekomen.