Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Aq

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
337 Weergaven
solartje

Poker Stars $3.00+$0.75+$0.35 No Limit Hold'em Tournament - t15/t30 Blinds - 8 players - View hand 1055163
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

MP2: t1790 59.67 BBs
CO: t1390 46.33 BBs
BTN: t1425 47.50 BBs
SB: t1490 49.67 BBs
BB: t1920 64 BBs
UTG: t1470 49 BBs
Hero (UTG+1): t2625 87.50 BBs
MP1: t1390 46.33 BBs

Pre Flop: (t45) Hero is UTG+1 with A :diamond: Q :heart:
1 fold, Hero raises to t120, 2 folds, CO raises to t240, 4 folds

kan de fold hier na de min3bet.

1/ zit OOP
2/ met Axx moeilijk broke
3/ bet op flop weinig FE..

5 reacties
Nagger82

Disciplineerde laydown ! Pro fold ! Nice hand _biggrin:

Grts Nagger

RobbieV

Hey solartje,

Ik heb je thread verplaatst. Deze hoort namelijk thuis in de handjudging fora en niet in de strategie sectie, die meer bedoeld is voor algemenere strategien, doh;)

Ik zou zelf niet folden in deze spot, gewoon omdat ik meer dan 2:1 odds krijg en AQ vrij simpel speelt post flop. However, is het zeker geen slecht idee om voor een beginner op de lagere limieten direct te folden. Je zit redelijk diep en je komt in veel lastige situaties terecht waar je een A of Q flopt. Als je het jezelf makkelijk wilt maken, is fold een prima optie. Zo heel veel meer value zit er in callen niet imo.

Des te dieper je zit des te moeilijker het spelen van handen als AQ en AJ is vanwege de reversed implied odds die je krijgt. Als er een A komt weet je nooit of je de beste kicker hebt etc en vaak krijg je geen value van mindere azen. Dan zit je de hele hand een guessing game te spelen. Zodra je nog niet zo goed bent, zorgt dit ervoor dat je vaak -ev beslissingen neemt. Zodra je shallower stacks krijgt, dan wordt je hand te sterk om te folden.

Folden is prima ;)

solartje Topicstarter
solartje

oops, vroeg me al af waar de post naartoe was :D

thanks robbie!

K2AA72

maak je openingsraise kleiner. 3x of 2.5x is goed, 4x schreeuwt te veel strength, tenminste als je in de vroege fase wat handjes wilt kunnen spelen kun je beter 3x openen.
as played zou ik 4bet/callen... zo'n minraise ziet er gewoon totaal FOS uit.
iemand die deze size raiset, let ook niet op dat je UTG+1 zit, en raiset hier waarschijnlijk een groot deel van zijn drek... Ik zie mensen hier vaak genoeg 22 of KJo omdraaien. Ik vind het totaal niet problematisch om hier een flip of beter aan te gaan met AQo, + het is een knockout (denk ik vanwege de extra rake) + je zit er nog in met een decent stack als je de race verliest.
Aan de andere kant is een call ook wel ok, als je het te vroeg vind om all-ins preflop te spelen. je krijgt prima directe en implied odds, met een hand die goed flopt.
Volgens mij mag je hier de min-raiser niet een al te sterke range geven, omdat zijn sizing indiceert dat het een fish is, en die foldt niet meer na zo'n minraise, dus kan je naar mijn mening het geld erin krijgen met AQo, omdat je voorloopt op zn minraise-range.

solartje Topicstarter
solartje

de raisesize lijkt me volledig normaal.
tot 25/50 word er altijd x4 + 1 per limper in de artikels gezegd.
x3 speel ik vanaf 25/50
x2.5 vanaf 50/100 en hoger.

op deze limieten kijken ze echt niet vaak naar raisesizes en zolang ik dit doe met alle type handen, gaan ze hier zelden een read maken op een raisesize (hebben fish ooit reads?) en krijg ik meer value uit mijn handen daar we veronderstellen edge te hebben en voor te staan als we naar de flop gaan. (micros = callers early, zelden 3bet, en min3bet gebeurd echt zo weinig dat vrij snel mijn "opgelet alarm" aangaat. Ik zeg niet dat hij automatisch KK/AA heeft, kan hier met veel trap minraisen, maar OOP grote pot spelen early lijkt me -ev )

je 4betshove voorstel kan ik wel inkomen.
zoals je zegt, vindk het persoonlijk nog wat te vroeg voor me. Mijn postflop edge vs vilain is veel groter dan mijn preflop range edge vs vilain, daarom dat ik early liever met een flop speel .

met hogere blinds (50/100 of hoger )hadk hier zeker een 4betshove geplaatst.

callen lijkt me niet optimaal, daar OOP zonder initiatief toch niet leuk speelt en je meer dan niet de flop zal missen en PP zeker in zijn minbet raise zitten . buiten een Ahigh of Qhigh board zit je vaak in moeilijke posities en marginale calls te maken,

daarom via eliminatie = fold.