Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Broke met KK in a DON

11 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
960 Weergaven
Frisekea
Poker Player

Ik speel geregeld (bijna alleen maar) DON's (micro limieten).

Mijn profiel:iets te tight misschien. vGisteren zat ik in de middle-fase van het toernooi. En ging broke met KK tegen AJ suited.

Ik had nog 9 blinds over en had een loose image van degene die raisete naar 3 bb. Moet ik hier al broke willen gaan? Op deze limiet is KK bijna altijd garant voor positieve odds is mijn ervaring.

Beantwoorden
Citeren
10 reacties
PokerBen1955
PokerStrategist

Kun je misschien meer info geven? zoals bijvoorbeeld de hoogte van de blinds en het aantal mensen nog in het tournooi (en met hoeveel jullie begonnen 6 of 9?)

Beantwoorden
Citeren

KK is altijd broke gaan...

Beantwoorden
Citeren
PokerBen1955
PokerStrategist

nope, op de bubble in een DON zul je ze af en toe moeten folden. Aand de hand van stacksizes enzo

Beantwoorden
Citeren
jova23
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door PokerBen1955
nope, op de bubble in een DON zul je ze af en toe moeten folden. Aand de hand van stacksizes enzo

Dit!

Als je bijvoorbeeld theoretisch gesteld nog met zn zessen zijt, 5 itm.

5x average stack van 2.5k
1x shortstack van 400

Blinds 200/400 ante 24.

Shortstack is UTG

KK is een zuivere fold want binnen de kortste keren bust die shortstack en ben je itm, het doel van een DON ! De volgende hand al is shortstack automatisch all in door het betalen van de BB

Je gaat je stack absoluut niet riskeren. Villain heeft met een theoretische AJ/AQ oid trouwens 3 outs (3x A). Je KK is niet onoverwinnelijk hè ...

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door daanvdw
KK is altijd broke gaan...

Er zijn genoeg voorbeelden waar je zelfs AA moet folden, laat staan KK. Dus neen, KK is helemaal niet altijd broke.
Zoals hierboven al gezegd is een gedetailleerde HH toch wel nodig om hier iets zinnig over te kunnen zeggen.

DONs worden zwaar onderschat en zijn in principe moeilijker dan gewone SNGs juist omdat ICM het meest doorweegt bij DONs (en Sats maar dat komt op hetzelfde neer : x spelers krijgen y, de rest krijgt niets).

Beantwoorden
Citeren
Frisekea Topicstarter
Frisekea
Poker Player

Blinds:

50/100.

Stacks:
- gemiddeld 5 spelers 1700 (degene waarmee ik nog in-the-game was, had 1850). Twee big-stacks van rond de 3000/3500.

Ik had nog maar 950 en was in MP. De speler in EP raiset naar 2.5 BB, ik ga all-in.

Players: 8.

In principe kan ik nog wachten, maar in zo'n situatie denk ik vaak niet na, en jas ik het met pocket koningen erin (met de wetenschap dat het af en toe een keer mis kan gaan).

Maar voor mijn gevoel moet ik hier wel all-in en moet dus wel wat doen, want betere handen om all-in te gaan krijg ik niet, en hoe shorter ik ben, hoe eerder men van me steelt.

My thoughts....

Beantwoorden
Citeren
PokerBen1955
PokerStrategist

ja daar moet je wel all in gaan met Kings. als shortstack en nog relatief ver verwijderd van de bubble

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Lijkt me super easy shove, ja.

Beantwoorden
Citeren
jova23
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door ViperPP
Lijkt me super easy shove, ja.

+1

Beantwoorden
Citeren
kastanje57
PokerStrategist

met KK tegen AJs lig je preflop meer dan 60% voor, daarnaast ben je de shortstack. Dat is dus een standaard all-in.

Beantwoorden
Citeren