je bedoeld als je callt moet je tegenstander minstens zoveel chips hebben als je zelf hebt en waarom in cashgame niet dan als je op de bb zit met 45s
Oorspronkelijk gepost door rogervieri
Dat is juist zo ruk aan toernooi poker en wss de reden waarom ik cash game, ik begrijp (en zal wss nooit begrijpen) waarom soms 72o pushen ev+ is en soms AA folden ev+ is...super weird, maar blijkbaar werkt dat zo met die gekke nash gastuh
AA +EV is wel heel uitzonderlijk, en wellicht enkel in sats op de bubble. Met 11 man left en 10 man die een ticket winnen, dan is het hopelijk wel vanzelfsprekend dat wanneer jij 2de ligt met ruime voorsprong en de chipleader pusht, dat jij dan je AA foldt...
Maar die 27o kun je even goed in cashgames tegenkomen. Als jij in de SB zit, en iedereen foldt, en BB is helemaal short, bvb 5 BB, dan is dit dus ook een push.
You just proved my point viper, alleen geef jij er nog duidelijke voorbeelden bij, thanks man
wat ik merk als cashgamer in de low buyin mtt(zeg tot de storm ofzo) dat je juist in de vroege stadia flink kan harken juist met je cashgame ervaring, vaak kunnen ze sterke handen niet loslaten, of ze minnen al in het 10/20 level met 150BB AA UTG, dan is het natuurlijk geld weggooien als je suited connectors, suited onegappers etc etc gaat folden terwijl je op de BB zit. Folden kost je sowieso 1BB terwijl als je diep een beetje het spel snapt kan je vaak binnenlopen.