Als ik het goed begrijp :
- Ja past alle calling ranges aan volgens je zelf zou callen of reads hebt op Villains
- Je geeft jezelf een edge naargelang de spelsituatie.
- De ranges :
Ik heb al vaak gemerkt dat de standaard voor rebound ranges in de BB ongeveer de helft is van de pushing range van Villain. Bvb. : Push vanuit BU met 10 BB's is 20% (Ax ; KTs+ ; ...) ; jij kun callen met 10% (AT+ ; 55+). Hoe adjusten :
- In de small blind zou ik gemiddeld naar een vierde gaan (door minder investering en risico op overcall) ; Op de BU ga je nog tighter, vaak geeft Sng Wiz hier 3% calling ranges, tenzij villains echt short zijn. Ik echter call ook vaak looser wanneer ik weet dat regs met 10 BB's in mp heel wijd beginnen schuiven.
- Met minder BB's (effectieve stack) looser callen (door investering blind). Je gaat niet looser dan 50% van villain zijn range callen omdat je stack kleiner is. In zijn range houdt je rekening met stacksizes en 50% is 50%. Het je bvb maar eff stack van 5BB's , dan weer je dat villain tot 100% kan schuiven. Adjust dan tot een 50% calling range (Ax ; Kx ; Q5 ; ...).
- Edge:
Ik heb hier al gelezen dat je jezelf een stadaard edge kunt geven op villains omdat je veronderstelt bent toch iets wijzer te worden van heel deze community. Ik weet niet hoevel de standarrd edge is aan een tefel met bvb 3 regs en 6 idiots.
Anderzijds kun je ook volgens de spelsituatie je edge negatief zetten om een - EV shove te verantwoorden. Ik weet niet of we hier standaarden kunnen voor definiëren. Ik doe toch een poging.
- Wanneer je first to act bent (UTG) : van -0.3 tot -1.0 :
- Als Hero is : Midstack eerder richting -0.3 (risk reward ratio is hier niet goed) ; Shortstack : eerder richting -1.0 (future folding equity) ; Bigstack : Eerder -0.3 (je bully power zul je wel in je ranges verwerken, ik denk dat je als bigstack veel edge moet nemen.
- Als spelsituatie is : Deepstack eerder richting -0.3 ; Shortstack eerder richting -1.0 ; Midstack ook richting -0.3
Wat vinden jullie van deze redenering ? Zijn -0.3 tot -1.0 de juiste waarden ?
Grts Nagger