Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Hoe hoog is de variance bij SnG's?

16 Berichten
9 Gebruikers
0 Reacties
1,629 Weergaven

Kan iemand mij helpen om het artikel 'Hoe hoog is de variance bij SnG's?' wat beter te begrijpen. Ik kom bijvoorbeeld al niet uit het begrip ROI. Ook niet met de hulp van de begrippenlijst of internet.
Bij de uitleg van ROI zeggen ze ik neem aan dat er $100,- winst wordt gemaakt? Hoe kan je dat aanmenen?
Help Help Help.

Mijn dank is groot:D

15 reacties
Copymeistrr
PokerStrategist

Hier vind je een hele woordenlijst.

ROI = Return On Invest.
In principe is dit gewoon de winst/Inleg. (in%)

Men neemt dus aan dat men een bepaalde winst kan realiseren (voornamelijk door ervaring of door te kijken naar andere spelers) en men bekijkt dus welke ROI dit is.

De rest is nogal statistiek denk ik en is wrs goed uitgelegd?

Ik vind dat artikel trouwens niet direct, heb je een linkje?

Wat voor SnG's? Stud, Razz, Omaha, Fixed Limit of no limit? Met hoeveel spelers en wat hoe hoog is jouw nivo tegenover de rest?

Dan weet je pas ongeveer wat de variance is.

bobm78
Poker Player

Je kunt dat aannemen als je over een degelijk sample een bepaald ROI hebt gehaald.
Dus stel ik heb 2000 SnG gespeeld, met een ROI van 30%, dan kan ik er min of meer vanuit gaan, dat de komende 2000 games, rond eenzelfde ROI zullen liggen.
Variance kan je ROI natuurlijk nog beinvloeden, maar over een groot sample, valt die factor wel mee, en zul je ongeveer op hetzelfde gaan uitkomen.
Uiteraard is dat alleen zo als je hetzelfde speelt, dus zelfde buy ins, en zelfde skills enz (skills zullen normaal gesproken niet minder maar beter worden, al kan een vorm van tilt natuurlijk een boel verpesten).

Dus stel ik ga 2000 games van 10$ spelen, met een verwacht ROI van 30%, heb ik een te verwachten winst van 6000$.

Amnesia85
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door bobm78
Dus stel ik ga 2000 games van 10$ spelen, met een verwacht ROI van 30%, heb ik een te verwachten winst van 6000$.

Me wanna bak yuuuuu :P

Nog een vraagje over de variantie; Ik run over de maand Mei 30 Buyins onder EV in 600 STT's (Turbo's). Aangezien ik nog niet zo lang SNG's speel vraag ik me af of dit zeldzaam is, of dat ik in de toekomst nog veel slechtere runs kan verwachten. Mijn ROI is dus ook 0.1% en EV Adjusted 5%, Vorige maand was mijn ROI 4% over 850 toernooien (EV Adjusted 5.5%) en meer vergelijkingsmateriaal heb ik niet.

Dus kortom. Is dit (30 BI onder EV) extreem of valt het mee? Ik wil dit graag weten ivm toekomstverwachtingen.

bayleysa
Legacy Member

Oorspronkelijk gepost door BadassBart
Nog een vraagje over de variantie; Ik run over de maand Mei 30 Buyins onder EV in 600 STT's (Turbo's). Aangezien ik nog niet zo lang SNG's speel vraag ik me af of dit zeldzaam is, of dat ik in de toekomst nog veel slechtere runs kan verwachten. Mijn ROI is dus ook 0.1% en EV Adjusted 5%, Vorige maand was mijn ROI 4% over 850 toernooien (EV Adjusted 5.5%) en meer vergelijkingsmateriaal heb ik niet.

Dus kortom. Is dit (30 BI onder EV) extreem of valt het mee? Ik wil dit graag weten ivm toekomstverwachtingen.

geloof dat het zo niet helemaal werkt met sng's. denk dat je ev meer zegt als je cashgames speelt

Ik snap dat het mss iets minder zegt, maar het zegt wel degelijk iets lijkt me. Je hebt namelijl bij iedere all in situatie chips EV en ook $EV als verwachting van wat de move waard is in concrete dollars. En iedere keer als je bijvoorbeeld op de bubble verliest met AA tegen K10 krijg je 0 dollar terwijl de verwachte waarde van je stack bijvoorbeeld 4.50 was. Zo run je over die SnG $4.50 onder EV. Holdem Manager rekent op iedere all in situatie het $EV verschil uit en telt dit bij elkaar op. Op die manier kan je dus ook met sngs onder of boven EV runnen.

bayleysa
Legacy Member

Oorspronkelijk gepost door BadassBart
Ik snap dat het mss iets minder zegt, maar het zegt wel degelijk iets lijkt me. Je hebt namelijl bij iedere all in situatie chips EV en ook $EV als verwachting van wat de move waard is in concrete dollars. En iedere keer als je bijvoorbeeld op de bubble verliest met AA tegen K10 krijg je 0 dollar terwijl de verwachte waarde van je stack bijvoorbeeld 4.50 was. Zo run je over die SnG $4.50 onder EV. Holdem Manager rekent op iedere all in situatie het $EV verschil uit en telt dit bij elkaar op. Op die manier kan je dus ook met sngs onder of boven EV runnen.

dus in theorie kun je een tientje onder ev runnen in een sng van 5 dollar

yesh indeed

bayleysa
Legacy Member

dus in theorie kun je ook een tientje onder ev runnen in een sng waar de eerste plek 5 dollar is

Gangstahhh
PokerStrategist

Nee want dan zou je $ ev lager zijn,

Stel je voor,

Je hebt
6k
7k
250
250

Met een BI van $5, en een startstack van 1500 chips, dan is de stack van 6k niet 20$ waard, dus ook niet als je het verliest, verlies je ook geen 20$

Het klopt inderdaad dat je in een Sng met 1e plaats 5$ 10$ onder EV kan runnen, maar aan de andere kant kan je ook boven EV runnen terwijl je niet eens in de prijzen valt, je hoeft maar een paar suckouts op de bubble te hebben.

Maar aangezien het 2 kanten op werkt, zegt EV op een grote sample wel degelijk iets lijkt me

Gangstahhh
PokerStrategist

je kan alleen boven EV runnen als je OTM eindigt als je het in potten verliest die niet all in komen

Toch?

Ja zoiets, stel je verliest heel veel aan hoge blinds en in de all in situaties heb je steeds een suckout. Dan run je per suckout boven EV, EV kan in theorie zo laag worden als maar kan, EV kan zelfs -20$ zijn bij een buyin van 1$. Hoogst onwaarschijnlijk maar mogelijk

bayleysa
Legacy Member

Oorspronkelijk gepost door Gangstahhh
Nee want dan zou je $ ev lager zijn,

Stel je voor,

Je hebt
6k
7k
250
250

Met een BI van $5, en een startstack van 1500 chips, dan is de stack van 6k niet 20$ waard, dus ook niet als je het verliest, verlies je ook geen 20$

jawel toch. Stel ik steel 6 keer en jij fold. Dan verdubbel je tenkoste van mij en dat keer op keer. Kom je toch een keer aan een bedrag boven de fisrst price