Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

HUSNG: Probleempje met bepaald type tegenstander

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
470 Weergaven

Ik heb een probleem met een bepaald type gast waar full tilt vol mee zit, ze vallen niet echt in een bepaalde categorie dus ik zal het verder beschrijven.

Preflop: Erg loose. 90/90. Soms passief, soms raisen ze 60% en 3betten ze veel (dat is de lastigere versie, maar de preflop passives zijn ook behoorlijk lastig). Preflop is geen probleem, makkelijk te adjusten. Maar postflop word een probleem. Het zijn fish, en toch heb ik het gevoel dat ze me soms outplayen postflop (wtf?!).

Ze zijn ziekelijk float-happy, hoewel ze op de turn meestal wel los kunnen laten (hoewel ze een enkele keer wel downcallen met A-high). Maar hoe dan ook kost het me 9 van de 10 keer 2 barrels om ze op te laten rotten. Ze donken behoorlijk veel en gaan vaak ook door met barrelen op de turn. River is vaak een check, maar of het een weak check of een strong check is is meestal een gok.

De ranges slaan vaak helemaal nergens op. Middle pair, bottom pair, A high, pure air. Triple range merging? Nou ja, tegen mij werkt het dus. Vaak worden m'n blufcatchers gebust door een middle pair en top pairs door 2 pairs. In een lange sessie zou ik er denk ik wel ahead kunnen komen (met crap winrate, maar goed) maar in een 75 BB deep HU SNG ben je gewoon met 1 verkeerde downcall 1/3 stack kwijt en sta je 2-1 in chips.

Dus wat moet ik doen? Wachten op nuts werkt niet want ze zijn niet helemaal debiel, en vaak haal ik er max 1/3 stack uit. Die voorsprong is snel weg met een beetje ongeluk als ik tegen een hand aanloop die ze debiel hebben gespeeld, of als ik card dead ben en gewoon niks terug kan doen behalve downcallen met A-high tegen 3 barrels.

Of gewoon hyper aggro fuck you Im shipping middle pair mindfuck insanity? Ik merk dat de enige aggro play die echt helpt is semibluffen met FDs aangezien ik dan insurance heb tegen de enkele mafketel die K high er overheen shipt en zelfs als ik tegen een lolnuts hand aanloop ik altijd nog 9 outs heb. Maar goed, FDs flop ik niet vaak genoeg om ze hiermee er altijd uit te krijgen (en je hebt natuurlijk slechts 36% equity, dus echt een fistpump callshove is het ook weer niet).

Mijn strategie nu is potten klein houden preflop zodat zelfs bij 3 barrels er geen stacks invliegen, maar het blijft gokken tenzij ik echt een cooler ofzo krijg. Ook probeer ik van die flops te raisen waar echt niks op te hitten valt, en het werkt wel een keertje maar iedere keer dat ze een hand neer moeten leggen lijkt het alsof ik de volgende hand meteen wat "cropped up aggression" voor m'n kiezen krijg. Leuk als ze gaan lopen 3 bet/shoven als ik AA heb, maar meestal is het geen feest als je daar met A2o zit. En deze strategie leidt tot potjes van 20 minuten waarna het snel een shovefest word met minimale edge. En daar speel ik eerlijk gezegd liever geen 20 minuten voor...

Het grootste probleem is gewoon dat iedere pot voor minimaal 500 chips gespeeld word als ik een showdown wil zien, en ik niet altijd de handen flop waarmee ik een easy downcall krijg. Zelfs als ik er 1 krijg is het niet genoeg omdat ze meestal wel folden op een raise na 3 barrels en ik dus niet de volle stack erin krijg.

Beantwoorden
Citeren
2 reacties
Soulsword208
Poker Player

Zoals ik het hier lees re-raise je deze aggresors niet genoeg post flop.

Bet --> Raise --> RERAISE (top pair+)

Beantwoorden
Citeren
karatsj
PokerStrategist

heb idd zelfde probleem gehad met sommige van deze gasten. Kunnen niet goed preflop spelen maar wel degelijk postflop. Oplossing: zoals andere reply hem preflop onder druk zetten en uit zijn comfort zone halen.

Beantwoorden
Citeren