Oorspronkelijk gepost door rstohr
Kan iemand me wat meer uitleg geven bij de waarden? Er staat 54% pushing range voor de small blind, betekend dit dat het winstgevend is als de BB met 33% called, of dat de BB theoretisch gezien maar met 33% van zijn handen mag callen?
Dat laatste en als hij met 33% called, dan is het profitabel om met 54% van je handen te pushen.(dus dan klopt het eerste ook)
Waarom is het beter in dit voorbeeld om 87o te pushen dan Q7o? (de icm trainer vroeg een push/fold actie voor Q7o en ik gaf push aan).
87o doet het beter tegen zijn calling range dan q7o (minder vaak gedomineerd, meer kansen op een straat, dus betere suckout value). Kun je ook zelf berekenen met pokerstove of equilator:
22+,A2s+,K4s+,Q8s+,J9s+,A2o+,K7o+,QTo+,JTo equity: 65.639%
Q7o equity: 34.361%
vs
22+,A2s+,K4s+,Q8s+,J9s+,A2o+,K7o+,QTo+,JTo equity: 63.881%
87o equity: 36.119%
In 1 van de Sng videos heeft Unam het over Nash evenwichten, wat bedoelt hij hier juist mee?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nash-evenwicht Ik weet niet in welke situatie hij het gebruikt.
Kan ik mijn equity berekenen als de BB hier met een bredere range zal callen? (Op mijn limieten callen ze hier 80% van hun handen).
Ja, maar niet met ICM trainer. Wel met sng wizard bvb.
Ik weet overigens niet welke limieten je speelt, maar ik kan me goed voorstellen dat je een heel klein beetje overdrijft. Uitzonderingen daargelaten zullen de meeste tegenstanders je niet heel snel met 85o callen. (daar doet 87o het trouwens niet slecht tegen
)