Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] ICM vraag

7 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
889 Weergaven

Ik heb gisteren ICM trainer gedownload en ben een beetje mee aan het oefenen geslagen ik doe dan gewoon zo'n training dan doe ik 250 vragen en kijk hoeveel procent ik goed heb meestal is dat 87-92%. Dat lijkt redelijk maar ik leer niks van me fouten X(

Bijvoorbeeld dit zou ik nooit pushen als je bijvoorbeeld 4x achter elkaar dit soort handen pusht dan weet je tegenstander toch dat ATC pusht? En zeker in de 3.40 sng zijn nogal call graag.

Alleen nu mijn vraag hoe wordt je pushrange bepaald? Is dat mogelijk om uitterekenen want in het plaatje hierboven staat dat ik 99,1% kan pushen soms staat er ATC en soms "maar" 85%. Ik begrijp niet hoe die procenten worden bepaald kan iemand mij dat proberen uit teleggen?

6 reacties
marcelhermus
Oldschool Grinder

om heel eerlijk te zijn kan ik heel icm nie uit leggen.

very complex. en persoonlijk zou ik deze hand ook niet pushen hier in een low limit sit en go.

ik verwijs je naar een silver artikel over icm. hierin staat een beknopte uiteg. en misschien begrijp je dan ook beter welke hand je waarom kunt pushen.

http://nl.pokerstrategy.com/strategy/sng/175/

er is ook een gold artikel. maar das nog wat complexer. plus je bent nog geen gold.

De berekening die gemaakt wordt om je push/fold range te bepalen samen met het % wat je kan pushen hangt af an de stacksizes van jou en je tegenstander, maar vooral ook van de call range van villian, die is van cruciaal belang. Als je weet dat de BB een call % heeft van 35% als de SB pushed voor 10BB, kun je als SB minder handen pushen dan wanneer de BB een call% heeft van 18% en je dus een wijdere range tegen hem kunt pushen. Je range is dus het precentage waar je het over hebt (99.1% en 83%)

Ze berekenen je Fold equity en je push equity, en trekken die van elkaar af:

Push Eq - Fold Eq > 0 = Push
Push Eq - Fold Eq < 0 = Fold

Dus met een negatief getal kun je folden, positieve uitkomst kun je shoven.

In dit geval heeft de BB een call% van 23.8%, wat er dus op neerkomt dat je difference 0.11% is, dus een positieve uitkomst, dus shove (het is wel close)

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Kan iemand misschien ook aangeven wat een goede instelling is voor het 'eigen voordeel in %'?

raymond20001
PokerStrategist

gewoon stoeien met een aantal icm proggies, daar leer je het meeste van, ook wat betreft de bubble play

Roachor
PokerStrategist

ikzelf zit nu ook een paar dagen met ICM trainer te stoeien, maar snap er bar weinig van.. dus loop op dit moment maar een beetje automatisch te klikken.

Hoop dat de artikelen in Silver me verder kunnen helpen ! (duurd nog wel ff :( veel te weinig tijd dus maar 1 of 2 sng's per dag :( )

Thormtos91
Oldschool Grinder

het ligt aan de range van BB welke handen je moet pushen.

ALs je al 3x in deze spot hebt gepushed, verandert zijn range -> hij gaat meer callen. Dan verandert ook jouw range, je gaat minder pushen.

maar ik weet niet of je de range kan aanpassen in dat programma