Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Leer hoe je DoNs speelt - Silver members en hoger!

14 Berichten
8 Gebruikers
0 Reacties
1,194 Weergaven

Omdat DoNs zeer populair zijn in onze community, wilde ik jullie niet het volgende nieuwtje onthouden:

Er is zojuist een nieuw artikel voor silver members en hoger hierover geplaatst:

Wie spielst du ein Double or Nothing?

Dit artikel gaat bij ons nog niet in vertaling, aangezien eerst eventuele fouten eruit gehaald moeten worden. Zodra de versie definitief is, verschijnt dit artikel ook hier zo snel mogelijk op de site.

Veel plezier!

Leo

ps. Als je echt geen duits begrijpt, vertaal het artikel dan bijv met google translator. Het is niet echt fantastisch Nederlands, maar wel te begrijpen ;)

13 reacties
HoofdVogel
Oldschool Grinder

ik heb alvast een verkorte samenvattig vertaald voor onze niet-duitssprekende medemens:

Inleiding
Een grote stapel wordt aan u is zeker een voordeel, maar het brengt je niets aan hebt een stapel losse de 1ste Breng in een normale SNG zou doen omdat je niet een extra aandeel van de prijs pool of een hogere uitbetaling niveau kan bereiken.

Strategy
blablabla..

Conclusie
Je hebt nu geleerd hoe u een tweepersoonskamer of niets spelen en weet hoe belangrijk een spel is strak.

;)

Orodin
PokerStrategist

Ik vind het eigenlijk erg vreemd dat dit artikel alleen voor Silver en hoger is... Zeker omdat DoNs veel gespeeld worden door beginners zou dit absoluut een Bronze artikel moeten zijn imo...

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

De reden is dat dit artikel ook verwijst naar 3 andere silver artikelen en je deze voor dit artikel dus nodig hebt.

Orodin
PokerStrategist

Tja, dat maakt het dan wel weer begrijpelijk...

Overigens simpel opgelost door die artikelen ook Bronze te maken :D

Maar zonder gekheid, ik snap het wel. Maar vind het wel jammer, want leg me momenteel juist toe op de DoN's en zou wel wat meer info kunnen gebruiken.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hehe, jah dat kan ik me voorstellen.

Is het niet mogelijk om silver te behalen voor je dan?

Leo

Orodin
PokerStrategist

Jawel, maar op iets langere termijn... Ik heb door werk en gezin geen tijd om nu zoveel te spelen dat ik snel Silver kan halen. Zal daarvoor eerst langer door moeten gaan tot ik een of twee limieten omhoog kan.

Jonkie76
PokerStrategist

met het spelen van DoN's en SnG's is het lastig op de lagere limiten om de silver status te halen, omdat je dan veel meer tafels moet spelen als bij cash games. Dat is voor jongemannen zoals ons, naast een fulltime job gezin en/of studie gewoon niet te doen.

Ik speel gemiddeld per dag 2 SnG's.(ben ik gauw een uurtje mee zoet) Das per 4 weken 64 punten. Dus die 100 punten haal ik gewoonweg niet. Pas als ik over zou stappen op de 5$ SnG of DoN's heb ik de kans in het silver te geraken. Maar voordat je daar bent ben je in mijn situatie ben je al gauw 2 tot 4 maand verder. En ik denk dat in dergelijke artikels genoeg info zit om ons juist sneller op een hoger niveau te krijgen. Wat dan ook weer goed is voor Pokerstrategy, want op hoger niveau verdient ze meer aan ons.

Dat de verschillende niveau's er zijn vind ik uitstekend, anders overdonder je mensen met info die hun spel alleen maar in de war zou brengen. Maar een dergelijk artikel zou erg handig kunnen zijn voor beginnende DoN spelers.

groet,

Jacob

WPTRay
Poker Player

Ik denk ook niet dat bij iedere speler de site waar DON's worden gespeeld gelinkt is aan PS.

Maar wat belangrijker is, waarom is het artikel voor Silver members en hoger gemaakt?
Of zou ik dat aan de Duitse collega's moeten vragen?

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

....Leo....

Ik ben nog steeds geen zilver..... :D

WPTRay
Poker Player

Ik las in de Duitse sectie dat het artikel Zilver is omdat er allerlei verwijzingen in staan naar Zilver artikelen, bijv. ICM.

Echter zit ik nog steeds met de vraag op ICM werkbaar is in DoN's omdat de prijsverdeling heel anders is, maar dat terzijde.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door WPTRay
Ik denk ook niet dat bij iedere speler de site waar DON's worden gespeeld gelinkt is aan PS.

Maar wat belangrijker is, waarom is het artikel voor Silver members en hoger gemaakt?
Of zou ik dat aan de Duitse collega's moeten vragen?

Dat klopt, maar daar kunnen wij helaas niets aan doen. Als we daar rekening mee zouden moeten houden, dan kunnen we ook de platinum artikelen basic gaan maken en dat lijkt me niet de bedoeling ;)

Anyway, de artikelen zijn silver vanwege de eerder genoemde redenen en omdat DoNs vanwege de hoge rake veel moeilijker te verslaan zijn. Zoals gezegd willen we dit maar al te graag oplossen maar gaat dit helaas niet.

Het doel van PokerStrategy is om nieuwe leden (die vooral bronze zijn over het algemeen) zo winstgevend mogelijk te laten spelen. Uiteraard is er het probleem van goede pokerspelers die door niet gelinkte sites brons blijven.
Als het aan ons ligt laten we alle site retracken, maar dit gaat helaas niet.

Overigens ben ik het ermee eens dat dit artikel handig zou kunnen zijn voor beginnende Donners. Er is door onze Duitse collegas echter een afweging gemaakt en mijns inziens is het met goede redenen silver gemaakt. Ook al zou ik willen, hier kan ik helaas niets aan veranderen.

Groeten,
Leo

tinus82
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door WPTRay
Ik las in de Duitse sectie dat het artikel Zilver is omdat er allerlei verwijzingen in staan naar Zilver artikelen, bijv. ICM.

Echter zit ik nog steeds met de vraag op ICM werkbaar is in DoN's omdat de prijsverdeling heel anders is, maar dat terzijde.

ICM geld ook voor don's, de payout structure veranderd alleen van 50%, 30%, 20% naar 20%, 20%, 20%, 20%, 20%. Een algemeen idee van ICM is volgens mij cruciaal voor het spelen van don's om duidelijk te zien waarom je in sommige situaties elke hand moet wegleggen en andere elke hand moet callen.