Is er een verschil in strategie tussen een normale SnG en een turbo?
Hey BrugesArt,
Voor zover ik weet zit er niet echt verschil in de strategie voor turbo of regular SNG's. Je kunt voor beide varianten de SNG-artikelen van PokerStrategy gebruiken.
Toch zijn er wel verschillen tussen de varianten:
- De Turbo's (zoals de naam al doet vermoeden) gaan sneller wat betreft blindlevels, dus je komt vrij snel in een positie dat je moet pushen of folden. De Turbo's draaien dus voornamelijk om goed push/folden, sneller dan bij de regular SNG's. Daar heb je namelijk wat meer tijd in de vroege fases, om ook daar je edge uit te buiten.
- De Turbo's duren minder lang (meestal) en daardoor kun je er meer per uur spelen. Dit kan om verschillende redenen voordelig zijn. De regular SNG's duren langer, dus je speelt er minder per uur, etc.
Al met al denk ik dat het een persoonlijke voorkeur is. Uiteindelijk kijk je toch naar waar je het meest kunt verdienen. Als je door meer Turbo's per uur te spelen een hogere $/uur ratio kunt halen, dan zul je die misschien liever spelen.
Maar misschien kunnen de meer ervaren SNG-spelers hier meer over vertellen.
Merci voor de uitgebreide uitleg Xpload1989!
Voorlopig zijn mijn push/fold-skills nog niet van die aard dat ik rapper geld zou verdienen via de turbo's. Dus voorlopig ga ik me met de regulars bezighouden tot wanneer ik de push/fold-skill wat beter onder de knie heb.
een heel goede vraag, waar ik ook graag een antwoord van wil lezen van de ervaren turbo spelers.
ik heb er niet veel gespeeld (je begint op fulltilt nl met 300 chips) dus is het vaak coinflips(en de wet van murphy is niet mijne vriend op coinflips :))
miljaar, jij hebt het over supper turbo's. ik denk dat je daar gewoon de push or fold chart kunt gebruiken
De Super Turbo's zijn inderdaad weer een ander verhaal, dat is alleen maar push/fold zo'n beetje
Je begint met 10 Big Blinds en hebt weinig tijd om te wachten op goede handen. De variance in die super turbo's is dan ook nog weer een stuk hoger dan Turbo en Regular SNG's imo.
inderdaad, hoe sneller de turbo is, hoe meer het aankomt op geluk en hoe minder het te maken heeft met echt poker. That being said; de fish vindt (super-)turbo's vaak leuker, dus de spelers zijn slechter. Als jij de push/fold fase goed beheerst, heb je zeker nog een edge op het veld. Ikzelf prefereer normale toernooien.