Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Turbo SNG / MTT's

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
720 Weergaven
Kleinevis
PokerStrategist

Beste pokerspelers ,

Na terug klein maandje te pokeren met ups and downs begin ik wat te twijfelen wat ik zou spelen van variant.

Zelf heb ik even de 0.50 $ turbo 45's gespeeld wat niet echt super ging ( ben ook maar gestart natuurlijk )
Ik zie dat veel spelers hier wel redelijk goed de turbo's kunnen beaten.

Varieert van 180's / 45 's / STT's / etc..

Mijn vraag is hoe hebben jullie zo goed kunnen aanpassen aan die turbo's ?
Na wat opzoek werk zou mijn hourly hoger moeten liggen bij de turbo's dan non turbo's. Na kleine 150 games te spelen op turbo's en non turbo's zie ik dat ik meer verdien op de non turbo. Het enige dat ik heb dat ik soms 3 uur zit voor 1 45 man toernooi wat wel lang is.

Zelf ben ik er mij van bewust dat de turbo ook meer variance is , dat je ROI er ook stuk lager zal liggen dan de non turbo's.

Ben al eens aan de video's begonnen hier op de site maar ik bekijk zowel 45 mans en 18 mans.

Ik zou willen kiezen voor turbo variant waar er minder variance is en met een veilige BRM. Momenteel sta ik nu op 172 $ , denk wel dat ik even uit de voeten kan op de 1.50 $. Natuurlijk wil ik genoeg leren , daar ben ik hier dan ook voor. Zoals donbartos zegt in zijn video , op de micro's moet je niet denken aan wat je verdient maar wat je leert. Ben ik volledig mee akkoord maar het is ook leuk dat er geld bij komt ipv afgaat.

Misschien zou het handig zijn van spelers hier dat zij kunnen zeggen welke variant misschien beter bij me past. Waar ik zeker voldoende zou op kunnen leren. Vroeger speelde ik altijd de 9mans sng's wat redelijk goed te doen was voor me.

Denk dat een 9 man dan wel verschilt van een 18 / 45 man.
Het gaat me nu even niet om het geld , maar om te leren de turbo's goed te kunnen spelen. Graag zou ik dan als ik het al wat beter kan een turbo MTT spelen , of gewoon een 180 man als mijn BR het toelaat.

Hopelijk kunnen sommige turbo spelers hier wat leuke feedback geven hoe zij gestart zijn op de turbo's. Welke variant zij speelden en misschien ook erbij zeggen waarom.

Groetjes Kleinevis

Beantwoorden
Citeren
3 reacties
bobm78
Poker Player

Heeft geen enkele zin na 150 games al te oordelen over wat je beter ligt, en je hourly rate, en al dat soort dingen. Het is natuurlijk prima dat je nu al hiervan hoort en ermee bezig bent, maar zou me toch meer richten op het beter worden.
Kies gewoon iets uit wat je denkt dat beste bij je past, qua tijd, BRM, BR, enz enz en probeer dat een tijd vol te houden, zodat je ook genoeg sample hebt een oordeel te geven. 100 BI voor een turbo variant, is bv niet echt ruim (voor 45 man mss wel oke, maar voor 180 man weer veel te weinig), swings kunnen erg groot zijn en dan moet je continu switchen in games, omdat je het qua BRM niet meer kan spelen na 1 of 2 verliesgevende sessies. Als je geld zat hebt, en kunt bijstorten wanneer je wilt, is dit geen probleem. Als je met deze BR iets wilt opbouwen, dan voelt het stuk vervelender, en zal het niet goed zijn voor je moraal.

Beantwoorden
Citeren
Kleinevis Topicstarter
Kleinevis
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door bobm78
Heeft geen enkele zin na 150 games al te oordelen over wat je beter ligt, en je hourly rate, en al dat soort dingen. Het is natuurlijk prima dat je nu al hiervan hoort en ermee bezig bent, maar zou me toch meer richten op het beter worden.
Kies gewoon iets uit wat je denkt dat beste bij je past, qua tijd, BRM, BR, enz enz en probeer dat een tijd vol te houden, zodat je ook genoeg sample hebt een oordeel te geven. 100 BI voor een turbo variant, is bv niet echt ruim (voor 45 man mss wel oke, maar voor 180 man weer veel te weinig), swings kunnen erg groot zijn en dan moet je continu switchen in games, omdat je het qua BRM niet meer kan spelen na 1 of 2 verliesgevende sessies. Als je geld zat hebt, en kunt bijstorten wanneer je wilt, is dit geen probleem. Als je met deze BR iets wilt opbouwen, dan voelt het stuk vervelender, en zal het niet goed zijn voor je moraal.

Klopt wil natuurlijk enkel beter worden , maar zou dan graag een variant nemen waar ik mij kan op toeleggen. Ik weet dat 45 verschilt tegen over 9 mans. Zou het liefst van al turbo variant willen doen omdat dit ook gewoon pak sneller gaat. De punten waar ik moet aan werken weet ik ongeveer wel al , beetje meer looser spelen en de push / fold helemaal onder de knie krijgen. Over geld , wil het gewoon safe doen zonder broke te gaan. Verschilt dan ook niet de 0.50 van de 1.50 dat er daar al wat meer betere zitten of is dat mijn gedacht ? De 45's speel ik wel graag en zijn ook snel gedaan op de turbo's. Had gezien in de video dat de 18 mans minder variance zijn dan de 45's. Weet dan niet echt op wat ik het beste zou leren , 18 / 27 / 45 mans. Misschien naar de toekomst toe zou de 45's dan wat nuttiger zijn voor dan als br het toelaat een 180 mee te nemen. Dat is toekomst muziek. Wat ik ook graag zou weten is naar wat zou ik moeten kijken als ik mijn eigen game review. Kan bv niet heel mijn sessie door geven hier op het forum hé ^^ Is de bedoeling voor zelf ook wat te kunnen werken aan mijn game.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Kleinevis
Zou het liefst van al turbo variant willen doen omdat dit ook gewoon pak sneller gaat.

Dit is al deels antwoord op je eigen vraag. Op de micro's moet je in eerste instantie spelen waar je zin in hebt. Het heeft weinig zin om te kijken naar highest hourly / lowest variance als je dan op een spel terecht komt dat je helemaal niet ligt.

Ivm variance moet je echter wel beseffen dat om het even welke variant je kiest, de variance zal varieren tussen aanzienlijk en enorm. Voor de recreationele speler die geen 1000 SNGs per maand kan grinden, is er niet zoiets als low-variance, want de enige manier om variance te elimineren als winnende speler is een hoog volume draaien. Wel moet je weten dat variance hoger wordt naarmate de blind levels hoger zijn (dus 45m turbo is higher variance dan 45m regular) maar ook naarmate er meer spelers zijn (dus 45m zal higher variance zijn dan 9m).

Beantwoorden
Citeren