Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Welk toernooi nu

11 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
1,841 Weergaven

Goedemorgen,

Gister in een 3.50 dollar 180 man met rebuy en add on op pokerstars 3e geworden, ongeveer 210 dollar gewonnen. Vandaag in een the hot 5.50 de 7e plek behaald van de 2600 man en nu heb ik een BR van ongeveer 500 dollar.
Welk toernooi of SNG kan ik nu het beste gaan spelen? Ik wil absoluut niet te hard van stapel lopen, maar bijvoorbeeld de 2,50 SNG met 180 man waarbij de eerste plek 123 dollar is word zo onaantrekkelijk nu.

Bedankt alvast!

Beantwoorden
Citeren
10 reacties
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat zijn 2 mooie resultaten, maar ik zou bij toernooi en 180 mans SNG's minimaal 200 buy-ins aanhouden om de swings mee op te vangen. Ik heb jouw thread ook naar de SNG's & toernooien, want daar past het wat beter.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Wat SDK zegt... Mooie resultaten maar ik zou alleszins eens een BRM uitwerken. De Hot $5.50 is eigenlijk al te hoog voor een bankroll van $200. Voor een normaal toernooi heb je toch best al 100 BIs, en voor een turbo is dat eigenlijk nog hoger. Dus een Hot $5.50 zou ik zeker nooit spelen met $500 of minder, tenzij misschien als eenmalig shot als er voor de rest geen aanbod is.

EDIT: idem trouwens met Rebuy toernooien. Weet niet of je Rebuys/Addons genomen hebt. Indien wel, wordt zo een toernooi dus snel behoorlijk duur en moet je die totale kost als de BI zien. Als je de Rebuys/Addons niet neemt, dan doe je jezelf eigenlijk tekort en ben je mathematisch in het nadeel tegenover de spelers die het wel doen. Zelf beschouw ik de gemiddelde ware buy-in van een rebuy toernooi als 7x de normale prijs, wat overeenkomt met 3 dubbele rebuys + 1 addon. Dus een $3.50+R komt voor mij overeen met een non-rebuy toernooi van rond de $24.

Zelf heb ik nogal eigenwijze manier van BRM. In plaats van te zeggen hoeveel BIs ik nodig heb, doe ik het andersom: gegeven de buy-in, de snelheid (reg, turbo, hyper..) en aantal spelers bepaal ik welk percentage van mijn BR ik maximaal wil spenderen aan dat toernooi. Redenering erachter is dat als je een mix speelt van kleine en grote, trage en snelle, SNG en MTT... toernooien, het heel lastig wordt om te zeggen dat je x BIs nodig hebt. Voor regular HU SNGs heb je bvb al veel minder BIs nodig dan voor grote hyper MTTs.

Klinkt ingewikkeld, maar eigenlijk lees ik dat gewoon af van mijn BRM Excel sheet. De hele redenering erachter, vind je hier : https://www.pokerstrategy.com/nl/forum/thread.php?postid=720364#post720364 (de Excel zit in de laatste post in die serie).

PS: en nu overmoedig een Hot $22 gaan spelen is dus alleszins niet de manier om met je BR om te gaan ;).

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Thanks voor de info!
Vind het zelf lastig om mijn inzetten laag te houden, maar ik weet dat een goeie BRM onwijs belangrijk is.
Wordt vervolgd!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

He boys,

Heb er voor gekozen om 250 euro terug te storten op mijn bank account.
Heb een aantal topics gelezen over bijvoorbeeld de 45 SNG toernooien.
Ik wou me eerst focussen op de 180 Man 2,50 SNG, maar ben nu toch aan het twijfelen of ik niet naar de 45 ga.
Ik ben een gemiddelde speler, ben veel aan het lezen, hanteer de pre-flop handplay.

Hebben jullie voorkeur, en wat zou voor mij de beste keuze zijn?

Alvast bedankt!!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik vind het trouwens ook onwijs leuk om mee te doen aan bijvoorbeeld de 11$ sunday storm. Als ik mijn BRM aan hou dan zou dit niet mogen, omdat ik dan een BR zou moeten hebben van 1100$. Is het dan per definitie ook fout om hier aan mee te doen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iedereen die bijvoorbeeld aan een EPT van 5200$ mee doet een bankrekening van 520000$ heeft. Of ben ik nu appels met peren aan het vergelijken? ?(

Beantwoorden
Citeren
Roodbaars1986
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door sumatrah
Ik vind het trouwens ook onwijs leuk om mee te doen aan bijvoorbeeld de 11$ sunday storm. Als ik mijn BRM aan hou dan zou dit niet mogen, omdat ik dan een BR zou moeten hebben van 1100$. Is het dan per definitie ook fout om hier aan mee te doen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iedereen die bijvoorbeeld aan een EPT van 5200$ mee doet een bankrekening van 520000$ heeft. Of ben ik nu appels met peren aan het vergelijken? ?(

Het zal niet per definitie fout zijn, zelf vind ik de sunday storm altijd een toernooi wat makkelijk te spelen is en waarin je zonder al teveel problemen in het geld kan komen.
Uitzonderingen zijn altijd te maken als je je comfortabel voelt, het moet echter geen gewoonte gaan worden anders gaat je bankroll er snel doorheen. Dit is dus ook de reden waarom het verstandig is om voor jezelf een duidelijk brm af te spreken.

Over de buyin van een EPT event, vermoedelijk zijn er genoeg mensen die zich kwalificeren via een satellite die wel conform hun bankroll is, of zijn het grinders in het live circuit met al enige staat van dienst en er het geld gewoon voor hebben.
Je zal er ook genoeg mensen vinden die gewoon genoeg geld hebben verdiend met andere werkzaamheden om hieraan mee te kunnen doen.

Daarnaast kan het ook zijn dat deze mensen staked spelen en hiermee het risico een beetje beperken.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Voor de Sunday Storm zijn ook hele hoop satellites om je goedkoop te kwalificeren.
Dus als je geen 100 buy-inns hebt kun je ook makkelijk d.m.v. bijvoorbeeld een $2,20 satellite of een FPP satellite je ervoor kwalificeren.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door sumatrah

Wat is 'fout' ? Er zijn genoeg spelers die zich totaal niets van BRM aantrekken, zelfs op EPT niveau. Moest iedereen zich strikt aan BRM houden, zou er gewoon niets meer te verdienen zijn inpoker. Er is niets mis met wekelijks de Sunday Storm spelen, als je er maar plezier in hebt. Zonder BRM heb je wel het risico dat je bij elke grote winst je weer veel te snel nog hoger gaat spelen omdat, zoals je zelf oorspronkelijk schreef, de winsten bij lagere buy-ins dan zo onaantrekkelijk lijken. Dat is eigenlijk de manier waarop veel spelers toch weer broke geraken, want je blijft telkens weer het geluk tarten door met veel te weinig BIs in je bankroll te spelen, juist omdat je al geproefd hebt van een mooie winst. Aangezien je in een andere thread alweer een vraag stelt over een BRM-gewijs te duur toernooi, lijk je mij toch ook wel in die categorie te vallen.

Als je echt je BR goed wil beheren, dan kun je nog altijd wel de Sunday Storm wekelijks meenemen, maar dan moet je eigenlijk binnen je BRM wel wekelijks genoeg volume draaien dat de mogelijke downswings van een wekelijks $11 toernooi opgevangen worden door je wekelijkse winsten van je normale 'grinds'.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Bedankt voor de reacties. Viper, wat bedoel je precies met die categorie kwestie? Ben gewoon erg niewschierig, en als ik bij mezelf fouten tegen kom werk ik daar graag aan.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Wel, dat je door je vroege mooie cashes al snel niet meer tevreden bent met de topprijzen in de lagere toernooien, en al snel hogerop wil, alhoewel het vanuit een BRM-standpunt nog geen goed idee is. Poker is echter echt wel een kwestie van geduld.

Beantwoorden
Citeren