Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Welke SnG's op PokerStars?

31 Berichten
10 Gebruikers
0 Reacties
6,628 Weergaven

1.75$ 18 turbo

3.4$ 18 turbo

3.25$ 45 turbo

5.2$ DoN turbo

5.4$ DoN normal

3.4$ SnG 10man turbo

5.5$ SnG 9man normal

2.2$ 180 turbo

4.4$ 180 normal

Welke van deze sit en go's zijn geen crapshoots en kan je op regelmatige basis grinden + welke strategie kan je op welke sng's toepassen?

Cheers,

30 reacties
NLmaster
PokerStrategist

"vroeger" toen ik nog op PS speelde deed ik vooral DoN. Redelijk makkelijk om ITM te komen en vooral op de lagere levels. Turbo of normaal maakt niet heel veel uit vind ik. Net wat je zelf het lekkerst vind spelen.

Als je met crapshoot bedoelt dat er geen absolute donks meespelen en dat het niveau er enigszins toe doet, dan moet je toch wel bij de hogere buy-ins zoeken. Alles onder de $10 is vaak dan wel een crapshoot. Verder is het vooral een kwestie van wat je zelf fijn vindt om te spelen: 9 man, 18 man, 180 man, en dan normale of turbo. Net wat je zelf fijn vindt.

Ik zou zeggen: Probeer er eens een paar en speel er daar een x aantal van, om te zien of het bij jou past, qua speelstijl, volume, etc. :)

marcelhermus
Oldschool Grinder

alles is wel goed te spelen.

denk wel dat er tegenwoordig in de 18 en 45 mans meer value inzit.

waarbij de 45 turbo je meer flips aan moet gaan dan in de 18 man turbos meestal.

maar hangt ook erg van je eigen spelstijl af.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door marcelhermus
alles is wel goed te spelen.

denk wel dat er tegenwoordig in de 18 en 45 mans meer value inzit.

waarbij de 45 turbo je meer flips aan moet gaan dan in de 18 man turbos meestal.

maar hangt ook erg van je eigen spelstijl af.

Hoeveel toernooien moet je spelen om een degelijke sample te hebben? Ik denk dat ik turbo's ga spelen > sneller gedaan en lopen ook sneller vol dan die normal's die lopen echt niet snel genoeg vol...

Cheers,

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Xpload1989
Als je met crapshoot bedoelt dat er geen absolute donks meespelen en dat het niveau er enigszins toe doet, dan moet je toch wel bij de hogere buy-ins zoeken. Alles onder de $10 is vaak dan wel een crapshoot. Verder is het vooral een kwestie van wat je zelf fijn vindt om te spelen: 9 man, 18 man, 180 man, en dan normale of turbo. Net wat je zelf fijn vindt.

Ik zou zeggen: Probeer er eens een paar en speel er daar een x aantal van, om te zien of het bij jou past, qua speelstijl, volume, etc. :)

met crapshoot bedoel ik eerder, dat het meer luckbox is dan wat anders... bv 180 man turbo is naar mijn mening eerder een luckbox fest dan wat anders... of zit ik hier fout?

marcelhermus
Oldschool Grinder

je zit hier wel een beetje fout.

grotere toernooien hebben ook een grotere samplesize nodig om een reeel beeld tegeven. ik vind die 2 dollar 180 man turbos best wel iets waar ik een edge op heb en volgens mij ook een positief resultaat, maar heb niet altijd zin in die wat langere mtt.

verder als je de variance wilt verlagen zou ik gewoon regulars spelen.

naar mijn idee wil je twee verschillende dingen.
turbos omdat je dan sneller klaar bent en ook graag zo min mogelijk variance.
die dingen sluiten elkaar wel een beetje uit.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door marcelhermus
je zit hier wel een beetje fout.

grotere toernooien hebben ook een grotere samplesize nodig om een reeel beeld tegeven. ik vind die 2 dollar 180 man turbos best wel iets waar ik een edge op heb en volgens mij ook een positief resultaat, maar heb niet altijd zin in die wat langere mtt.

verder als je de variance wilt verlagen zou ik gewoon regulars spelen.

naar mijn idee wil je twee verschillende dingen.
turbos omdat je dan sneller klaar bent en ook graag zo min mogelijk variance.
die dingen sluiten elkaar wel een beetje uit.

ja daar heb je wel gelijk in, ik ga ze allemaal wat uitproberen en kijken wat mij het meeste bevalt...

Cheers,

DonBartos
Oldschool Grinder

Het ligt er nogal aan wat je wilt, zowel nu als later in je "carrière".

Als je snel 45-60minuten een kaartje wilt leggen kun je beter de Turbo's met 6-10man doen. ($3.25 6max / $3.40 10Max).

Hierbij is de variance ook niet zo hoog, en je kunt er makkelijk 4 opstarten en uitspelen en een uurtje later naar de supermarkt gaan voor sluitingstijd.

Echter, als je de tijd hebt om een uur of 2-5 te gaan zitten, zou ik je aanraden de $3.25 45mans en $2.20 180mans te doen, voordeel is dat je er pauzes hebt, het niveau is heel laag (een ROI van 25-50% moet zeker lukken) en je kunt er meer tegelijk doen omdat je minder snel shorthanded zit.

GL

Ik denk dat 45man sng's @ stars NIET te beaten zijn. Ik zou zeggen, speel die iig niet. Ook de 180mans zet ik serieus mijn vraagtekens bij. Gezien de snelle structuur en de wat loose actie, heb je denk ik te weinig edge om een redelijke ROI (10+) af te dwingen.

een ROI van 25-50% moet zeker lukken

Ik ben heel benieuwd naar het bewijs van deze uitspraak.

Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
Ik denk dat 45man sng's @ stars NIET te beaten zijn. Ik zou zeggen, speel die iig niet. Ook de 180mans zet ik serieus mijn vraagtekens bij. Gezien de snelle structuur en de wat loose actie, heb je denk ik te weinig edge om een redelijke ROI (10+) af te dwingen.

de 45 mans zijn moeilijker te beaten, heb wel enkel ervaring op de 12 dollars. maar de 180 mans zijn zo soft dat ze zeker en vast te beaten zijn. ikzelf heb over ong 500 games er een roi van 30 procent op. zal wel moeten dalen, maar het is zeker te beaten.

welke turbos raadt jij dan aan?

welke turbos raadt jij dan aan?

9mans. Daar worden mensen tenminste goed gestraft voor veel te losse calls. Zelfde geldt in mindere mate ook wel voor 18mans denk ik.

vr een betere sample moet je maar eens kijken naar de vid van aaronlambert, hij speelt ze al vrij lang en haalt over 15000 sngs een roi van 35 procent dacht ik.

ik heb single table regular sngs gespeeld tot en met 20 dollar, en ik had toch het gevoel dat het daar al een pak moeilijker werd om een degelijk roi te draaien en tegelijk volume te maken.

heb ook de regular 18 en 27 mans gespeeld tot en met 11 dollar, die zijn imo vrij makkelijk te beaten, mar je kan er wat te weinig volume in maken.

Ik speel nu de 18 mans turbo 16 dollar, en die zijn ook wel goed te beaten, maar je merkt wel dat er een hoop goede regs zitten die weten hoe ze push fold moeten spelen.

tot welke limieten denk je dat die dingen makkelijk te beaten zijn helemaalnicks?

edit: met de single tables turbo heb ik te weinig ervaring. denk je dat die makkelijker te beaten zijn dan 18 mans turbo?

DonBartos
Oldschool Grinder

@Nick

Let wel op dat ik veel tafels speel, en hierdoor mijn ROI niet optimaal is.

DonBartos 710 $1 $2 48% $745 Super Tilt N/A PokerStars Year2010 E>=180 S2-2 SNG Only x

DonBartos 842 $1 $3 20% $555 - N/A PokerStars Year2010 E45-45 S2-5 SNG Only x

Nu wil ik nergens beweren dat ik geen leaks heb, en in de periode dat ik deze games speelde had ik nog een stuk meer leaks, dus de ROI kan zeker nog hoger.

Uiteraard snap ik dat dit nog totaal geen sample is, maar enige indicatie geeft het wel.

DonBartos
Oldschool Grinder

Van wat ik gehoord heb, drogen met name de games met minder spelers uit.

Zo schijnen de STTs bijna niet meer te beaten zijn (op hoger niveau obv.)
Dit betekent dat je doorstroommogelijkheden verminderen, en je beter naar andere games kunt kijken.

Tuurlijk, de games tot $6 zullen echt nog wel even bespeelbaar zijn, op welke variant dan ook. Maar is dit waar jij jezelf over pakweg 3maanden wil zien?

De 180 mans zijn gewoon meer gevuld met visjes die de eerst plek zien en glimmende ogen krijgen, en in mindere maten geldt dit ook voor 45mans.

Ander voordeel is dus de break die je hebt bij 45 en 180 mans. Zeer fijn als je lange sessies wilt spelen, zonder handmatig te moeten stoppen (met bijreggen) om een keer naar de wc te kunnen, dit kost je namelijk gewoon erg veel volume.

Ook de 18-mans vanaf 16$ zitten vol met regs tegenwoordig, en hebben geen breaks. Ondanks dat zijn de 18mans nogsteeds super populair, maar niet voor mij iig.

@ Nick, hoe kom je dr bij dat de 45 en 180 mans niet te beaten zijn, was dit een grapje of heb je hier enige wiskundige argumentatie voor?

DonBartos
Oldschool Grinder

Om nog een derde post, sorry voor het gespam, erop te gooien:

Je ROI wordt over het algemeen hoger naarmate er meer spelers zijn.
Zo zal (over het algemeen) je ROI op 180mans hoger zijn dan 45mans, 45mans hoger dan 18mans, 18mans hoger dan 9mans, 9mans hoger dan 6mans en 6mans op hun beurt weer hoger dan Heads-Up.

Er zullen vast en zeker uitzonderingen zijn, maar ik ben ze nog niet tegengekomen.

Daarnaast is het met toernooien met meer spelers (bijv. 45 en 180mans) gewoon makkelijker te multitablen, omdat je niet enorm vaak shorthanded zit, zelfs als de bubble begint zit je nog 8handed.

Dit betekent dat elke orbit meer tijd kost, en je dus per uur minder orbits speelt, en dus minder kliks hoeft te maken in de SNG, dit betekent dat je meer tijd/kliks over houdt en meer tafels bij kunt voegen.

Zo kun je de 45-180mans prima tot 35-40tafels grinden, en dit zie ik je gewoon niet snel doen op de 9maxjes.

DodoBrabbel
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door DonBartos
Om nog een derde post, sorry voor het gespam, erop te gooien:

Je ROI wordt over het algemeen hoger naarmate er meer spelers zijn.
Zo zal (over het algemeen) je ROI op 180mans hoger zijn dan 45mans, 45mans hoger dan 18mans, 18mans hoger dan 9mans, 9mans hoger dan 6mans en 6mans op hun beurt weer hoger dan Heads-Up.

Het ligt niet aan het aantal spelers maar aan het aantal handen waar je een edge op de rest kan hebben

DonBartos
Oldschool Grinder

Helemaal Nicks,

Zou je misschien je post kunnen onderbouwen mbt het niet beatbaar zijn van 45mans?

bvd

Gangstahhh
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks

What the hack? 45 mans niet te beaten?

en 25-50 is niet heeeeeeeeel raar ofzo, allen je moet P/F kunnen

Oorspronkelijk gepost door DonBartos
Helemaal Nicks,

Zou je misschien je post kunnen onderbouwen mbt het niet beatbaar zijn van 45mans?

bvd

Ik heb het al onderbouwt. Het is puur een inschatting op basis van hoe ik speel, en hoe tegenstanders reageren. Het kan de temperatuur zijn, maar ik stel gewoon vast dat er veel luck bij komt kijken, als mensen vrij loose callen. Je moet ook wat looser callen als er meer spelers meedoen aan een sng, dus dat maakt dat ik vind dat de skilllevel op 45mans 6.5$ relatief hoog is. Je hebt het ook sowieso over een crapshot. De blindstructuur op zich is niet erg, maar 75 in een 9man sng is gewoon meer dan 75bb's in een 45 mans sng. Je hebt dus weinig tijd om chips te verzamelen in de zogenaamde 'early phase' (na 15 minuten heb je blinds 50/100 en ga je al richting fit/fold play). En als je 15 bb's hebt, dan spelen de tegenstanders relatief loose, waardoor je relatief snel tegen een flip aanloopt. Het is een crapshot, kan het niet leuker maken. Natuurlijk kun je winnen bij een crapshot, maar het heeft zijn beperkingen. 20-30% ROI lijkt me onhaalbaar. Wellicht heb je op 1$ meer domme mensen, maar dat neemt niet weg dat het een crapshot blijft, dus ben je een format aan het spelen wat op enigzins hogere limiet amper of niet te winnen (minder dan 10% ROI is al erg laag, gezien de relatief lange duur van de 45 mans sng) is. Vandaar dat ik denk dat ze niet profitabel te spelen zijn (op termijn), en dat het een crapshot is waarbij geluk een te grote factor is.