Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Aandelen

128 Berichten
25 Gebruikers
0 Reacties
7,429 Weergaven
xinax123

Oorspronkelijk gepost door Sokzel

Oorspronkelijk gepost door ReckaH
Het beste en het minst risicovol is speculeren met opties.
Omdat je dan ook geld kan verdienen als de beurs naar beneden gaat :)

http://www.beursxl.nl/optie.asp

En verder zijn CFD's, turbo's etc. ook risicoloos.

Spoiler

:coolface:

turbo's risicoloos? haha...

Beantwoorden
Citeren
Copymeistrr

Kun je dan risicoloos in aandelen oid investeren?

Beantwoorden
Citeren
JinEX

moet je ook weten of het wel verder gaat dalen of niet :P
en voor beginners is het niet echt aan te raden om al gelijk opties te kopen/schrijven

met aandelen handelen heb je pas verlies op het moment dat je het constateerd, dus als je het verkoopt neem je pas verlies
als je geduld hebt dan kan het nog stijgen

Beantwoorden
Citeren

Klopt maar het speculeren doet men niet door rente te trekken op valuta tegoeden. Dus snap niet wat je nou probeerde te zeggen met je 'minstens 5 nullen' en de rest van die post.

Het is bijvoorbeeld erg aantrekkelijk om je geld in landen te beleggen met een hoge rente. Dat wordt dan ook geregeld door de plaatselijke banken om meer vraag te creëren naar die valuta, valuta stijgt dan omdat er beleggers komen.

Verder zijn er ook mensen die dan ook nog eens heel veel van valuta x kopen en de volgende dag heel veel van valuta y kopen enzovoorts.

Of een combinatie van én profiteren van de rente én uitstappen op een zo optimaal mogelijk tijdstip en weer omwisselen naar bijvoorbeeld euro's.

Beantwoorden
Citeren
Sokzel

Oorspronkelijk gepost door xinax123

En verder zijn CFD's, turbo's etc. ook risicoloos.

Spoiler

:coolface:

turbo's risicoloos? haha...

Was een re-level op een obvious level van reckaH. :P

Beantwoorden
Citeren
Sokzel

Oorspronkelijk gepost door Copymeistrr

Nee, wil je geen risico lopen dan moet je je geld op een spaarrekening zetten. (maar niet meer dan €100k). Bij een potentieel hoger rendement hoort een hoger risico.

Beantwoorden
Citeren
Sokzel

Oorspronkelijk gepost door djpj1111

Klopt maar het speculeren doet men niet door rente te trekken op valuta tegoeden. Dus snap niet wat je nou probeerde te zeggen met je 'minstens 5 nullen' en de rest van die post.

Het is bijvoorbeeld erg aantrekkelijk om je geld in landen te beleggen met een hoge rente. Dat wordt dan ook geregeld door de plaatselijke banken om meer vraag te creëren naar die valuta, valuta stijgt dan omdat er beleggers komen.

Verder zijn er ook mensen die dan ook nog eens heel veel van valuta x kopen en de volgende dag heel veel van valuta y kopen enzovoorts.

Of een combinatie van én profiteren van de rente én uitstappen op een zo optimaal mogelijk tijdstip en weer omwisselen naar bijvoorbeeld euro's.

Stop maar.

Beantwoorden
Citeren
Copymeistrr

Oorspronkelijk gepost door Copymeistrr

Nee, wil je geen risico lopen dan moet je je geld op een spaarrekening zetten. (maar niet meer dan €100k). Bij een potentieel hoger rendement hoort een hoger risico.

Oké, wist ik wel natuurlijk, maar wou wel eens zien wie dat hier beweerde. Maar lees net dat het allemaal levels waren etc. :facepalm:

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door djpj1111

Stop maar.

Ik heb het ook maar van de economie lessen :coolface:

Beantwoorden
Citeren
xinax123

ben net gestopt met mn studie economie dus ik denk dat ik hier maar niet meer schrijf haha :D _biggrin:

Beantwoorden
Citeren
DonBartos Topicstarter
DonBartos

Oorspronkelijk gepost door zazizo
Zonder voorkennis heb je als kleine speler weinig te zoeken op de aandelenmarkt imo.

Daarom wil ik me ook een jaar lang verdiepen in de wereld om vervolgens te beginnen. :P

Beantwoorden
Citeren
Sokzel

Oorspronkelijk gepost door DonBartos

Oorspronkelijk gepost door zazizo
Zonder voorkennis heb je als kleine speler weinig te zoeken op de aandelenmarkt imo.

Daarom wil ik me ook een jaar lang verdiepen in de wereld om vervolgens te beginnen. :P

Voorkennis =/= kennis. Kijk eens de film 'Wall Street', dat is voorkennis. Vandaag weten dat morgen iets groots aangekondigd wordt.

Beantwoorden
Citeren
DonBartos Topicstarter
DonBartos

Je zal toch eerst kennis moeten hebben van hoe je voorkennis genereert?

Beantwoorden
Citeren
Gangstahhh

Volgens de film wall street moet je veel kapitaal hebben en alles omkopen belazeren en bedrijven verneuken etc, gewoon over lijken gaan, dan verdien je honderden miljoenen :coolface: :coolface:

Beantwoorden
Citeren
Angstzweet

True, dus inlezen pik! :P

Beantwoorden
Citeren
zazizo

Voorkennis krijg je vooral door goeie contacten.
Zorg dus dat je bij de juiste kliek van mensen hoort.
Zoek een groep waar het normaal is, om met afkeer het woord burger uit te spreken.
Stap 1: lid worden bij de juiste studentenvereniging. (Liefst 1 met een stevige ontgroening)

Succes allemaal! :coolface:

Beantwoorden
Citeren
Sokzel

Maarja 'tis niet zo dat je bij de slager op de hoek een onsje voorkennis kunt kopen. :P
Dus tenzij jij nu stage loopt bij een bedrijf waarbij je toevallig ziet dat ze de concurrent willen overnemen denk ik niet dat je ooit nog 'voorkennis' zal ontvangen. :P

En dan moet je nog niet gepakt worden: http://vorige.nrc.nl/economie/article2638867.ece/Secretaresse_Grolsch_was_bron_van_voorkennis

Beantwoorden
Citeren

Iemand hier die in aandelen handelt?

Ik ben er vorig jaar mee begonnen. Deel van men BR uitegecasht en direct aandelen mee gekocht.

Waar doe je het (site)?

Ik zit op Keytrade Bank, een online broker. Er zijn er nog anderen zoals binckbank enzo.

Hoe bepaal je waarin je investeert

Er zijn een aantal tips die ik je kan meegeven.
1) Beleg in bedrijf of secto waar je iets van af weet.
2) Beleg alleen met geld dat je niet direct nodig hebt.
3) Beleg in aandelen met een hoge divident uitkering.
4) Volg actualiteit

Als je je er echt in wil verdiepen dan zou ik een boek lezen over beleggen. Althans dat heb ik toch gedaan.

Hoe bepaal je wanneer je je investering terughaalt

Kijken naar jaarresultaten van het bedrijf kan helpen. Ook weer de acutaliteit volgen helpt.

Beantwoorden
Citeren
Gangstahhh

Een echte studie gaan doen helpt ook :coolface:

Beantwoorden
Citeren

Ik zou iedereen aanraden om The Intelligent Investor en Security Analysis van Benjamin Graham te lezen. Hier wordt alles uitgelegd over investeren en je leert veel over de geschiedenis van de markten & hoe aandelen zich (kunnen) gedragen (upswings downswings enzo, bekende kost :P) en hoe je dit zoveel mogelijk kunt incalculeren en incasseren.. Het belangrijkste wat ik geleerd heb is dat het echt belangrijk is om veel over de geschiedenis van financiele markten te weten, deze kennis is onmisbaar als je serieus wilt gaan investeren.

Je leert ook waar je op moet letten bij het doornemen van een jaarverslag, wat heel handig is want dat is best nog wel eens taaie kost :) Goed investeren kost gewoon veel onderzoek, net als poker leren.

Beantwoorden
Citeren