Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Boeken

27 Berichten
14 Gebruikers
0 Reacties
2,523 Weergaven
MIT010

Leest iemand hier normaal wel is boeken? Ben zelf geen lezer, maar wil toch wel een aantal boeken lezen. Zo heb ik gehoord dat; art of war; kunst van het oorlogvoeren een goed boek is. Origineel van generaal sun tzu 400 v.christus..

Gaat ook een beetje over onderhandelen als t goed is en tactieken om je zin te krijgen volgens mij.. heeft ook wel iets met mijn opleiding te maken.

Welke boeken raden jullie echt aan om te lezen? En dan bedoel ik niet echt nepverhalen ofzo:p

26 reacties
raymond20001

Heb zelf een groot aantal boeken gelezen, NLHE en PLO, welke variant wil je een boek lezen??

MIT010 Topicstarter
MIT010

Maja heb het niet echt over pokerboeken in dit topic :P Zou wel nog is wat HU boeken willen lezen, en over MTT's. Iemand daar nog een goede titel voor :) ?

Gangstahhh

ik verdiep me net een beetje in plo

The Poker Mindset Matthew Hilger

Secrets of Professional Pot-Limit Omaha Rolf Slotboom

Secrets of Short-Handed Pot-Limit Omaha Rolf Slotboom

Pot-Limit Omaha Poker Jeff Hwang

ben net bezig met bestellen

Baetebeat

addicts! Begint ie over non-poker boeke en dan deze shizzle

raymond20001

"de emoties" van Nico Frijda, voor het onderwerp onderhandelen een goed boek, het boek is een standaardwerk en vertelt hoe mensen emotioneel in elkaar zitten, het refereert veelal naar onderzoeken en geeft antwoorden op concrete vragen, niet enkel vanuit psychologie maar vanuit andere disciplines.

Gangstahhh

Oorspronkelijk gepost door Baetebeat
addicts! Begint ie over non-poker boeke en dan deze shizzle

ik had de post nog niet gezien dat hij geen poker boeken bedoelde

Joe speedboot van Tommy wieringa heb ik laatst gelezen

iamthedanger

Oorspronkelijk gepost door MIT010
Leest iemand hier normaal wel is boeken? Ben zelf geen lezer, maar wil toch wel een aantal boeken lezen. Zo heb ik gehoord dat; art of war; kunst van het oorlogvoeren een goed boek is. Origineel van generaal sun tzu 400 v.christus..

Gaat ook een beetje over onderhandelen als t goed is en tactieken om je zin te krijgen volgens mij.. heeft ook wel iets met mijn opleiding te maken.

Welke boeken raden jullie echt aan om te lezen? En dan bedoel ik niet echt nepverhalen ofzo:p

Biocentrism:

raymond20001

Oorspronkelijk gepost door envyjosh

Biocentrism:

dit boek tilt me, nog meer depressies

iamthedanger

Oorspronkelijk gepost door raymond20001

Waarom krijg je daar depressies van als ik vragen mag?

zazizo

Ik kan Nietzsche aanraden.

"De antichrist" is een zeer interessant boek van hem.

Zijn mooiste boek vind ik "Also sprach Zarathustra", hoewel het niet echt makkelijk lezen is; je moet echt de aandacht erbij houden, om mee te krijgen wat hij bedoelt.

zazizo

Oorspronkelijk gepost door envyjosh

Waarom krijg je daar depressies van als ik vragen mag?

+1

Als er 1 manier van de werkelijkheid interpreteren is die hoop geeft, dan is het die wel.

Gerv

raymond20001

Een mens leeft in zijn eigen werkelijkheid, en doet zijn eigen ding, niks mee, mensen horen niet te intelligent te zijn, zo heeft de evolutie dit laten voortkomen, sporadisch is enkeling mentaal zo vaardig, om de werkelijkheid te zien. Als hij/zij hem/haar visie rondbazuint, doet zich het volgende voor, de meeste mensen weten hier geen raad mee, tegelijkertijd brokkelt hen eigen overtuiging af. gevolg, zonder drive in het leven, een depressie op komst.

zazizo

Een mens leeft in zijn eigen werkelijkheid, en doet zijn eigen ding, niks mee, mensen horen niet te intelligent te zijn, zo heeft de evolutie dit laten voortkomen, sporadisch is enkeling mentaal zo vaardig, om de werkelijkheid te zien. Als hij/zij hem/haar visie rondbazuint, doet zich het volgende voor, de meeste mensen weten hier geen raad mee, tegelijkertijd brokkelt hen eigen overtuiging af. gevolg, zonder drive in het leven, een depressie op komst.

Hmmm, daar zit wat in.

Ook nog een hint in een andere richting: "Mere christianity" van C.S. Lewis. Ik ben hem nu zelf aan het lezen en het is echt een aanrader, zowel voor gelovigen als ongelovigen. De schrijver begint niet met aannames op grond van de bijbel o.i.d. maar hij begint gewoon te redeneren vanuit de feiten van onze reële werkelijkheid en hij gebruikt alledaagse voorbeelden. Zijn schrijfstijl is prettig en hij probeert je niks op te dringen of feiten/aannames door je strot te duwen zonder argumentatie.

Btw, een goede manier om de werkelijkheid te interpreteren die inderdaad hoop geeft imo.

weakminded

Sun tzu and the art of war is zeer aan te raden, zeer goed boek en raar maar waar kan je enkele van zijn theoriën toepassen aan de pokertafels.
Hij legt de verschillende situaties uit waarin een leider zich kan bevinden en beschrijft dan de aan te raden stappen die de leider moet nemen om de overwinning te behalen. Agressie, ambitie, mensenkennis, ... het komt er allemaal in voor.

Een ander boek dat zeker aan te raden is is Il principe van Machiavelli. Politiek geschrift waarin word gesproken over leiderschap en ambitie. Niet echt politiek correct maar mits een beetje kritisch nadenken een zeer interessant werk.

iamthedanger

Ach zo zie ik het niet, het leven is zowieso 'zinloos' in principe, het is wat je er zelf van maakt...

Wat mij betreft => kennis vergaren is een leuke manier om je leven te leven, dus niet deprimerend wat mij betreft :)

zazizo

Oorspronkelijk gepost door weakminded
Sun tzu and the art of war is zeer aan te raden, zeer goed boek en raar maar waar kan je enkele van zijn theoriën toepassen aan de pokertafels.
Hij legt de verschillende situaties uit waarin een leider zich kan bevinden en beschrijft dan de aan te raden stappen die de leider moet nemen om de overwinning te behalen. Agressie, ambitie, mensenkennis, ... het komt er allemaal in voor.

Een ander boek dat zeker aan te raden is is Il principe van Machiavelli. Politiek geschrift waarin word gesproken over leiderschap en ambitie. Niet echt politiek correct maar mits een beetje kritisch nadenken een zeer interessant werk.

Ik heb deze boeken niet gelezen, maar zijn dit geen boeken die propageren dat alles geoorloofd is om macht te vergaren?
Denk aan bepaalde methodes voor manipulatie, deceptie etc.
Allerlei constructies om je eigen macht uit te breiden, maar nou niet echt iets waar we meer van nodig hebben in de wereld imo.

@envyjosh: waarom ben jij zo zeker dat het leven sowieso zinloos is?
Klinkt mij een beetje, alsof je het bewijs voor de juistheid van jouw levensbeschouwing hebt gevonden.....

@zazizo: moet je nou altijd overal tegenin gaan?

weakminded

Oorspronkelijk gepost door zazizo

Oorspronkelijk gepost door weakminded

Ik heb deze boeken niet gelezen, maar zijn dit geen boeken die propageren dat alles geoorloofd is om macht te vergaren?
Denk aan bepaalde methodes voor manipulatie, deceptie etc.
Allerlei constructies om je eigen macht uit te breiden, maar nou niet echt iets waar we meer van nodig hebben in de wereld imo.

Inderdaad, ambitie gaat boven alles en in het vergaren van macht is alles toegelaten. Bij Sun Tzu ligt de nadruk eerder op de overwinning, terwijl bij Machiavelli de politieke macht overheerst. Ik zeg daarom er uitdrukkelijk bij, dat deze boeken met een kritisch oog gelezen moeten worden. Je moet ze natuurlijk ook in de hun tijd plaatsen. Beiden zijn geschreven in nogal turbulente en gewelddadige tijden.

We hebben er misschien geen nood aan in de wereld. Maar het is belangrijk alle kanten te bestuderen, en niet enkel de politiek correcte manier van denken blindelings te volgen.