Ga naar het forum
Computer doet niet ...

Meldingen
Alles wissen

Computer doet niet wat ik wil

9 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
706 Weergaven
Sailer85

Vraagje, mijn computer gaat niet meer op slaapstand, het beeld wordt wel zwart, maar de ventilator in mijn computer blijft altijd draaien. Als ik in het start menu de slaapstand initieer dan gaat de ventilator ongeveer 10seconden uit en daarna komt de computer automatisch uit slaapstand...

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Oplossingen bij Windows help werken namelijk niet.

Ik stel een kleine beloning in het vooruitzicht voor degene die het oplost..

Beantwoorden
Citeren
8 reacties

Ik heb hetzelfde met m'n lul. Wil ik dat ie in slaapstand gaat, maar het lukt gewoon niet.

Het is mogelijk dat je computer uit slaapstand gaat omdat er door trillingen met de muis bewogen wordt. Probeer de muis te ontkoppelen na het op slaapstand zetten. De ventilator kan ook aanslaan door hitte. Het is het beste om dit zo te laten want anders kan je computer beschadigen. Weet je zeker dat de computer UIT slaapstand gaat? Of gaat de ventilator gewoon aan na een tijdje? Dat kan gewoon hitte zijn, en hier doe je weinig tegen.

Mocht het nog steeds problemen geven dan kan je in toegankelijkheid > energiebeheer > geavanceerde instellingen mogelijk wat instellingen vinden die helpen. Zoals bijv zoveel mogelijk uitschakelen in slaapstand om hitte te verminderen.

Is uitzetten niet een optie?! Of ben je bezig met filesharing/hosting ed? De harde schijf zal hierbij moeten draaien, met een mechanische schijf geeft dit geluid en hoe dan ook zal de harde schijf verhit raken en zal de ventilator van tijd tot tijd aan moeten slaan.

Beantwoorden
Citeren

heb je pas een nieuwe pc?
want kan zijn dat je hem in een te hete ruimte hebt staan,
als het te heet is in die ruimte blijft die draaien om je PCI KAART af te koelen.

Of je kan misschien in je BIOS ACPI standby state veranderen?
dat kan ook helpen.

in S1 S2 S3 weet niet waar die nu op staat?

Beantwoorden
Citeren
Sailer85 Topicstarter
Sailer85

Ik heb 4 maanden een nieuwe computer, tot 2 weken geleden ging die gewoon in slaapstand, nu om een of andere reden niet.

Uitzetten is een optie, maar heb liever dat computer op stil gaat na 20-30min, ik kijk vaak serie/filmpje tijdens het in slaap vallen, maar ventilator zorgt ervoor dat ik minder goed slaap.

Energie instellingen heb ik al alles aan aangepast... Dat de computer te heet wordt zou misschien kunnen, maar ook beeldscherm start weer op... dus denk dat hij echt uit slaapstand komt.
Verder staat mijn OS op een SSD en zou deze dus geen geluid moeten maken.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85 Topicstarter
Sailer85

iemand nog ideeen?

Beantwoorden
Citeren
blowkonijn

Een moker doet ook wonderen :D :D

Beantwoorden
Citeren

Aloha
als je het echt niet weet laste optie is systeemherstel
en dan 2 weken terug toen alles nog werkte

Beantwoorden
Citeren
Sailer85 Topicstarter
Sailer85

systeemherstel betekent toch alle prog die op SSD staan verliezen?
Heb namelijk alleen back-up van belangrijke bestanden (thesis enzo), dus data verliezen zou ik liever vermijden...

Maar onderhand gaat het er wel naar uitzien dat ik het moet gaan doen...

Beantwoorden
Citeren

Aloha
met systeemherstel voor zo ver ik weet verlies je alleen programma's die geïnstalleerd zijn in de periode waar in je de systeemherstel uitvoert je verlies geen data zo als foto,s, mp3....

als je systeemherstel in stelt op 2 weken geleden en je hebt niks geinstaalleed in die 2 weken tijd dan gaat er ook niks verloren

Beantwoorden
Citeren