Ga naar het forum
Dokters-in-spe, rep...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Dokters-in-spe, reporting in!

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
625 Weergaven
ZeGuitarist

Hey allemaal,

Het schijnt dat hier wel een paar studenten geneeskunde rondhangen... aangezien ik dacht dat ik de enige was, wil ik graag wel eens weten wie hier later als ze groot zijn ook doktertje gaan spelen :D

Anyway, waar studeren jullie en hoelang al? En wat vind je ervan? Ik zit in mijn 2e jaar in Diepenbeek, en heb binnen 3 weken examens... wordt zwaar, zou eigenlijk eens wat minder moeten gaan pokeren :P maar tot nu toe valt het allemaal mee, hoop alleen dat het wat meer praktisch wordt in de volgende jaren...

Hoe zit het bij jullie?

Cheers!
ZeG

7 reacties

Hey ZeGuitarist,

Tja, ik ben ook een Geneeskunde student. Ben nu 1e jaars in Nijmegen. Het bevalt me hier prima, heb hiervoor een jaartje Biologie gedaan, ook in Nijmegen, omdat ik in eerste instantie was uitgeloot. Toen toch de gok weer genomen en overgestapt naar Geneeskunde, en heb nog nooit spijt gehad. Ik zie het eigenlijk wel zitten om dokter te worden :)

Ik heb dan weer een vrij uniek systeem hier denk ik. Wij kennen geen tentamen/examen-weken, maar hebben blokken van 4 weken. Elke 4 weken 1 vak, 1 onderwerp dus, en dat sluit je af met een tentamen van zo'n 2 uur. Daarna ga je gewoon weer verder met een heel nieuw blok. Dus eigenlijk heb ik dan maar eens in de 4 weken een weekje studiestress, en nog vrij beperkt ook :P Ik vind het een prima systeem. _cool:

ZeGuitarist Topicstarter
ZeGuitarist

Ik heb in hetzelfde systeem gezeten hier in Diepenbeek, maar dan met 5 weken :D maar nu is dat gedaan, vanaf een bepaald moment stappen ze over op trimesters (dus eigenlijk, 2 blokken van 5 weken aan elkaar geritst) en ik denk dat dit systeem mij wel al een beetje beter bevalt... We'll see how it goes in 3 weeks! :f_cool:

Yoghi

Heb het in Gent gedaan, nu even pauze

ZeGuitarist Topicstarter
ZeGuitarist

Hoezo pauze? Sabbatjaar? Professioneel poker uittesten? :D

Yoghi

Ja zoiets

luitzen

Hallo allemaal. Ik ben op zoek naar een heet doktertje. Kom op meiden, ben jij of ken jij wie of wat ik zoek, stuur mij dan gerust een PB.

*Doktertjes, zoo kinky* _evil:

Yoghi

Ik zou toch maar terug gaan naar die psychiatrische instelling...