Ga naar het forum
Duitse BBV-inzameli...

Meldingen
Alles wissen

Duitse BBV-inzamelingsactie regenwoud

1,583 Berichten
48 Gebruikers
0 Reacties
23.4 K Weergaven

ik hoop dat er ondertussen iemand anders tussenzit...
maar nog even dit....
las ergens dat hele broeikaseffect binnen 30 jaar als de grootste grap gezien wordt...mss zelfs commerciele stunt, want slecht heeft dat de economie niet gedaan: nieuwe soorten auto's; lampen, tv toestel, zonnepanelen, enz...
hummm...of sussen we met deze uitspraak ons geweten (ik eet geen vlees e.d)

maar het regenwoud doet....euh...moeilijk...is het niet CO2 neutraal?
als een boom sterft wordt ie opgevreten door schimmel, en die schimmel ademt CO2 uit.
Ik hou enorm van het regenwoud, al die groenschakeringen en die dieren, een mens wordt daar rustig van. Ik kan dat dus niet geloven van dat CO2 neutraal (en wat dan nog)
Het absorbeert zonlicht, dus dat moet goed zijn. Als het er niet zou staan, dan zou zonlicht makkelijker op de aardkorst weerkaatsen en zo het broeikaseffect versterken...

conclusie: tijd brengt raad

Beantwoorden
Citeren
Marcane
PokerStrategist

nog een mooie actie:

http://www.greenpeace.org/belgium/nl/wat-doen-we/Bossen/amazonewoud/vraag-dilma-rousseff/?utm_source=twitter&utm_medium=Social-network&utm_campaign=Amazon

Voor de mensen die nog een bijdrage willen leveren voor het regenwoud, even de petitie tekenen zo gebeurt, en wellicht helpt het de Braziliaanse president Dilma Rousseff ervan te overtuigen deze wet niet te tekenen.

Over de energie. Idd kost het gebruik van internet (zoekopdrachten etc) veel energie,volgens mij is dat echter niet het belangrijkste probleem.
Er is energie genoeg, we moeten het alleen op de juiste -duurzame- manier opwekken.

Zon wind kernfusie meer dan genoeg eindeloze energiebronnen omschakeling gaat alleen veel te traag

Beantwoorden
Citeren
Krulle37
PokerStrategist

@Astemblieft
Het gewoon allemaal niet willen geloven en de problemen ontkennen is uiteraard altijd makkelijker dan ze erkennen en ze proberen op te lossen. :tongue:

Beantwoorden
Citeren

= juist

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Astemblieft
aan hoeveel post zitten we eigenlijk? kan je dat ergens zien?

184 met de mijne erbij.

Kun je hier zien -> https://www.pokerstrategy.com/nl/forum/board.php?boardid=1359

Beantwoorden
Citeren
Nivlem
Oldschool Grinder

Dit meisje knuffelt ook graag bomen:

Beantwoorden
Citeren
Marcane
PokerStrategist

@astemblieft

Ik hoop dat je gelijk hebt en dat de problemen uiteindelijk minder groot zijn dan ze nu lijken zoals bijvooorbeeld met de zure regen...maar vrees echter van niet
Mooi boekje om te lezen over de wetenschappelijke feiten en fabels van klimaatverandering

Klimaatverandering, Hoezo klimaatverandering van prof P. Vellinga.

Beantwoorden
Citeren
DeKuip
Elite Grinder
Beantwoorden
Citeren

getekend + u link doorgestuurd naar mijn adresboek

Hoppa !

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Minder hier spammen en meer inschrijven voor Commuti Wars Astemblieft (en uiteraard ook andere) _frown:.

Beantwoorden
Citeren
TimPS
Oldschool Grinder

10 pagina's al, nou nou, schiet op!

Beantwoorden
Citeren
Krulle37
PokerStrategist

Ik hou wel van bomen, en meisjes.

Beantwoorden
Citeren
mvd1978
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Astemblieft
...maar het regenwoud doet....euh...moeilijk...is het niet CO2 neutraal?
als een boom sterft wordt ie opgevreten door schimmel, en die schimmel ademt CO2 uit...

Ware het niet dat deze bomen niet een natuurlijke dood sterven maar omgezaagd wordt om er een deur, tafel of gevel van te maken.

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

Ik heb een zachte L, maar wel een harde boom.

Beantwoorden
Citeren
Sokzel
Poker Player

Die GAP in de ozonlaag was toch ook alweer dichter geworden ofzo? :P

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Het gat in mijn neus niet :tongue:.

Beantwoorden
Citeren
Knien12
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door Marcane
nog een mooie actie:

http://www.greenpeace.org/belgium/nl/wat-doen-we/Bossen/amazonewoud/vraag-dilma-rousseff/?utm_source=twitter&utm_medium=Social-network&utm_campaign=Amazon

Als er 1 organisatie is die fout bezig is, is het deze wel.
Helaas is greenpeace nog niet uitgestorven.

Beantwoorden
Citeren
mvd1978
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Sokzel
Die GAP in de ozonlaag was toch ook alweer dichter geworden ofzo? :P

Wellicht door een campagne, en dus bewustwording, dat CFK schadelijk voor het milieu was en een directe aanleiding voor het ontstaan van dat gat? Mede door het verwerk van die stof in ondermeer koelkasten en spuitbussen.

Enige punt dat ik hier nog mis is dat het vrij koud is nu en dat alle mensen ongelijk hebben over het opwarmen van de aarde. Echt verdiepen in zeestromingen en hun invloeden is aan hen niet besteed schat ik zo in.

Ben zelf niet altijd even milieu bewust. Ik rij auto, lever batterijen misschien niet zo goed in en dergelijke, maar een beetje kennis zal je toch wel doen inzien dat al ons gedrag zoals tropische regenwouden kappen, de aarde van alle bodemschatten ontdoen en volop uitlaatgassen en andere zooi de atmosfeer in te blazen niet echt bevordelijk is voor deze aarde?

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Het blijft jammer dat ze minder fosfaten in zee lozen, want de vissen hebben nu minder te eten en ik heb nu dus minder vis te eten... :facepalm:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Damn hou nou eens op over eten nu heb ik weer zin in vis

Beantwoorden
Citeren