Ik zal maar zo stoer zijn om een nieuwe thread te openen over een steeds terugkerend verschijnsel.
In de laatste Off-Topic reactie stond te lezen:
er is blijkbaar behoefte om over god te praten wat opzicht niks mis mee is.alleen bij sommige reactie lijkt het net of ze je willen bekeren
als een gelovige (christelijke) overlijden en naar de hemel gaan komen bij dan in een christelijke hemel of een hemel waar alle gelovige in komen jodendom, hindoe,moslim/etc en hoe zit het met de hel...of is het wel samen branden en alleen feesten met geloofsgenoten ?
In deze nieuwe thread ga ik hier maar weer op door.
Als een mens overlijdt, blijft het fysieke lichaam op aarde achter om verder verteerd te worden. Het dient dus als voedsel voor een keur aan beestjes.
De ziel gaat - onder begeleiding van de beschermengel terug naar God.
In de Bijbel wordt dat de hemel genoemd.
Het maakt voor God niet uit tot welke religie je behoort.
Religie is een aards verschijnsel wat door mensen is gemaakt om structuur aan één bepaald geloof te geven.
Op aarde bevechten we elkaar vanwege die religie en God ziet dat met lede ogen aan en vraagt zich af:
Ze erkennen Mij allemaal als één en dezelfde God.
Waarom vechten ze er dan om?
De hel is erbij verzonnen door eerder vernoemde groep kardinalen om hel en verdoemenis te kunnen prediken. Aldus konden zij hun macht laten gelden en deze immer vergroten. Feitelijk door onderdrukking.
Dat was de rol van de katholieke kerk in de Middeleeuwen.
Er bestaat geen hel.
De hel is op aarde wanneer je vanuit je vrije wil de keuze maakt om van je leven een hel te maken.