Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Help!

63 Berichten
10 Gebruikers
0 Reacties
1,876 Weergaven
Toxicgod
Oldschool Grinder

Ben ook wel benieuwd naar de screenshot inderdaad.

En qua helpdesken.. "Breek me de bek niet open"

Ik werk zelf in de IT als Systeembeheerder en weet heus wel dat niet iedereen evenveel IT kennis heeft. Maar ik heb eens met KPN (mijn ISP) 19 minuten aan de lijn gezeten. En het enige wat ik wou weten:

Wat is/zijn de ip adres(sen) van de DNS server(s) van KPN..... (kon geen names resolven)
Niet zo moeilijk toch. gewoon wat getalletjes geven die ik wil weten.

Uiteindelijk konden ze me niet helpen. Toen heb ik mijn neefje maar gebeld en EXACT hetzelfde voor me laten op zoeken op google.. Kostte hem maar 45 seconden...

En ja. Ik had toen nog geen telefoon met internet ;) Anders had ik het zelf wel gezocht....
Sindsdien nooit meer met ze gebeld. Fix alles zelf wel!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

.

Beantwoorden
Citeren
Toxicgod
Oldschool Grinder

Ziet er allemaal goed uit op het eerste gezicht.

Je hebt een DLINK router he. Is dat een modem/router combo? Oftewel gaat daar ook je telefoonlijn / tv kabel in voor je internet?

En weet je toevallig het typenummer en/of serienummer van de modem/router?

Dan kan ik even de inloggegevens voor je zoeken en kunnen we even je router/modem nakijken! Of daar zit het probleem of bij je ISP

Beantwoorden
Citeren

Er is in ieder geval al niks mis met de DHCP van je router. Je krijgt een geldig IP en gateway toegewezen. Die Achtervoegsels die ontkoppeld zijn is normaal, dat is de interface van je ethernet kaart en een paar vpn tunnel adapters waar je hier geen rekening mee moet houden.

Zet ng eens een pic van tracert www.google.be (ik denk dat ik al weet dat je na 1 hop vast gaat zitten maar even ter bevestiging)

En nog een pic van het commando ipconfig /all

dan krijg je iets meer info. We zijn vooral geïnteresseerd naar DNS velden, die zien er zo uit:

Uploaded with ImageShack.us

En dan ook een paar screenies van een paar vensters in je router interface. Hoogstwaarschijnlijk kan je daarop inloggen via je default gateway, met cheape routers is het management IP meestal hetzelfde als de gateway die je krijgt op de computer.

Surf dus naar 192.168.1.1 & begin gewoon van iedere link screenies te trekken/snipping tool cuts te maken en upload alles.

Ik wil je graag de frustratie besparen van telenet helpdesks!

grtz

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door toxicgod
Ziet er allemaal goed uit op het eerste gezicht.

Je hebt een DLINK router he. Is dat een modem/router combo? Oftewel gaat daar ook je telefoonlijn / tv kabel in voor je internet?

En weet je toevallig het typenummer en/of serienummer van de modem/router?

Dan kan ik even de inloggegevens voor je zoeken en kunnen we even je router/modem nakijken! Of daar zit het probleem of bij je ISP

even voor de duidelijk, ik heb we ldegelijk de inloggegevens terug, wil je dat ik daar screenshots van neem?

Beantwoorden
Citeren

En even offtopic:

Communitygevoel FTW, ik wil zelfs het "internet" van mijn opa niet fixen als hij mij belt :rolleyes:

Maar een mede pokerliefhebber, no problem whatsoever :)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door kingbroos
Er is in ieder geval al niks mis met de DHCP van je router. Je krijgt een geldig IP en gateway toegewezen. Die Achtervoegsels die ontkoppeld zijn is normaal, dat is de interface van je ethernet kaart en een paar vpn tunnel adapters waar je hier geen rekening mee moet houden.

Zet ng eens een pic van tracert www.google.be (ik denk dat ik al weet dat je na 1 hop vast gaat zitten maar even ter bevestiging)

En nog een pic van het commando ipconfig /all

dan krijg je iets meer info. We zijn vooral geïnteresseerd naar DNS velden, die zien er zo uit:

Uploaded with ImageShack.us

En dan ook een paar screenies van een paar vensters in je router interface. Hoogstwaarschijnlijk kan je daarop inloggen via je default gateway, met cheape routers is het management IP meestal hetzelfde als de gateway die je krijgt op de computer.

Surf dus naar 192.168.1.1 & begin gewoon van iedere link screenies te trekken/snipping tool cuts te maken en upload alles.

Ik wil je graag de frustratie besparen van telenet helpdesks!

grtz

zal van alles screenshots maken, als je even kan wachten staan ze er over 10minuten op

Beantwoorden
Citeren

Ik heb tijd zat, ben ondertussen voor school een linux server aan het instellen dus dat houdt me scherp :D

Beantwoorden
Citeren

En de computer waarmee je screens neemt, zit die ook in die router trouwens? want dan ligt het mss toch aan de verbinding laptop/router.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

En de computer waarmee je screens neemt, zit die ook in die router trouwens? want dan ligt het mss toch aan de verbinding laptop/router.

in de router?
hij is ermee verbonden ja :P

Beantwoorden
Citeren

En je kan er mee op het net? (ik vermoed dat dat de manier is waarmee je nog op het forum post?)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

En je kan er mee op het net? (ik vermoed dat dat de manier is waarmee je nog op het forum post?)

ik post met de vaste pc :)

Beantwoorden
Citeren

/

Hier gaat het mis: de router zelf krijgt geen publiek IP, dat is denk ik het probleem.

Je zal denk ik helaas je inloggegevens moeten achterhalen

bij belgacom is het bijvoorbeeld:

fbxxxxxx@SKYNET met password qsdf56Ggqsdf ofzoiets.

dat zou je in het beheer tab ergens moeten kunnen ingeven.

Nu is telenet wel met coax waar belgacom over adsl gaat dus weet niet of het principe hetzelfde is.

Note: door dat nu zelf achterhaald te hebben kan je veel gerichter met de klantendienst/experts vragen stellen of naar een oplossing zoeken. Bovendien ben je een ervaring rijker en heb je wat geleerd :)

Hier stopt een beetje met wat ik kan analyseren zonder er echt bij te zitten. Lijkt me wel dat toxicgod nog een pak meer ervaring hierin heeft dan mij dus ik hoop dat hij je verder kan helpen.

In ieder geval,

over & out

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

hey king, hartelijk bedankt om me zo lang te helpen en me niet zomaar aan mijn lot over te laten!!

ik ga morgen die apen van telenet nog es bellen :D

Beantwoorden
Citeren

Als je een neger die Dennis heet aan de lijn krijgt (maat van mij die daar sinds kort werkt) zeg hem dat King dag zegt :)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Als je een neger die Dennis heet aan de lijn krijgt (maat van mij die daar sinds kort werkt) zeg hem dat King dag zegt :)

haha, ok zal als eerste vragen of ik een zwarte aan de lijn heb :)
lekker beleefd

Beantwoorden
Citeren

En als het dennis is, zeg dan zeker ook dat hij de PS quiz moet invullen :D hij ging dat deze week doen maar hij zal te lui geweest zijn :)

Sidenote: niet racistisch bedoeld uiteraard :coolface:

Beantwoorden
Citeren
rogervieri
PokerStrategist

En even offtopic:

Communitygevoel FTW, ik wil zelfs het "internet" van mijn opa niet fixen als hij mij belt :rolleyes:

Maar een mede pokerliefhebber, no problem whatsoever :)

LOL! :D

"breng je muis naar de rechterbovenhoek"

Beantwoorden
Citeren