Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Help!

63 Berichten
10 Gebruikers
0 Reacties
1,876 Weergaven
Toxicgod
Oldschool Grinder

Ben ook wel benieuwd naar de screenshot inderdaad.

En qua helpdesken.. "Breek me de bek niet open"

Ik werk zelf in de IT als Systeembeheerder en weet heus wel dat niet iedereen evenveel IT kennis heeft. Maar ik heb eens met KPN (mijn ISP) 19 minuten aan de lijn gezeten. En het enige wat ik wou weten:

Wat is/zijn de ip adres(sen) van de DNS server(s) van KPN..... (kon geen names resolven)
Niet zo moeilijk toch. gewoon wat getalletjes geven die ik wil weten.

Uiteindelijk konden ze me niet helpen. Toen heb ik mijn neefje maar gebeld en EXACT hetzelfde voor me laten op zoeken op google.. Kostte hem maar 45 seconden...

En ja. Ik had toen nog geen telefoon met internet ;) Anders had ik het zelf wel gezocht....
Sindsdien nooit meer met ze gebeld. Fix alles zelf wel!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

.

Beantwoorden
Citeren
Toxicgod
Oldschool Grinder

Ziet er allemaal goed uit op het eerste gezicht.

Je hebt een DLINK router he. Is dat een modem/router combo? Oftewel gaat daar ook je telefoonlijn / tv kabel in voor je internet?

En weet je toevallig het typenummer en/of serienummer van de modem/router?

Dan kan ik even de inloggegevens voor je zoeken en kunnen we even je router/modem nakijken! Of daar zit het probleem of bij je ISP

Beantwoorden
Citeren

Er is in ieder geval al niks mis met de DHCP van je router. Je krijgt een geldig IP en gateway toegewezen. Die Achtervoegsels die ontkoppeld zijn is normaal, dat is de interface van je ethernet kaart en een paar vpn tunnel adapters waar je hier geen rekening mee moet houden.

Zet ng eens een pic van tracert www.google.be (ik denk dat ik al weet dat je na 1 hop vast gaat zitten maar even ter bevestiging)

En nog een pic van het commando ipconfig /all