Ga naar het forum
INSANITY...60 days....

Meldingen
Alles wissen

INSANITY...60 days.. Motiveer elkaar!

250 Berichten
30 Gebruikers
0 Reacties
48.6 K Weergaven
giraffe1977
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door michel2311

Over het programma (ik heb nu een aantal dagen gedaan) kan ik jullie melden dat het echt (maar dan ook echt) insane is. Toen ik twee dagen bezig was kreeg ik spierpijn op plaatsen waar ik niet van wist dat er spieren zaten. Tijdens de oefeningen lijk ik wel de Niagara Falls zo hard zweet ik. Ben totaal kapot als ik klaar ben. Maar als ik gedouched heb kijk ik weer uit naar de volgende dag!!! Ondanks dat ik op dit moment zo gemotiveerd ben denk ik wel dat de grootste uitdaging ligt in het 60 dagen vol te houden.

Ik hoor het al net zo hooked als ik GOED OM TE HOREN en idd zweten zoals je nog nooit hebt gezweet. :D :D

Beantwoorden
Citeren
Copymeistrr
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Lijkt me vooral belangrijk om niet teveel kant-en-klaar maaltijden te eten. Die zijn meestal veel te zout en ook vaak te vet. En dat geldt niet alleen voor pizza's...

Verdorie, bracht mijn moeder net wel zo'n kant-en-klare "gezonde" maaltijd mee.. xD

Ahja, waren toch lekkere vogelnestjes met puree.. x)

Zal wrs strax de fit test eens doen.

Voor foto's van hoe het nu is, zal ik zeker (nu) niet posten. Héél misschien achteraf als er een leuk verschil zou zijn.. Eerst maar eens zolang volhouden (onwaarschijnlijk ;))

Beantwoorden
Citeren
Sjors777
Oldschool Grinder

komen er nog bets over wie het meeste gewicht verliest ofzo? :)

Beantwoorden
Citeren
jappie166
PokerStrategist

denk het niet omdat iedereen met een ander doel en ander startgewicht begint.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

in % kan toch?

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Astemblieft
ok, je doet maar
maar 3 gram eiwitten = téveel
slecht voor je gezondheid
1.2 g - 1.5 gram is meer dan genoeg als spieropbouw wil doen.
In het Westen eten we allemaal teveel eiwitten
belast de nieren
geven veel afvalstoffen
eiwitten zijn opgebouwd uit amino

Spoiler

zuren

verzuren je bloed
echt niet goed
maar w8,
ik ben hier onbetaald voedingsadvies aan het geven

:D
I quit !

Dus dat is wat je tegenwoordig leert als voedingsdeskundige? Als de naam "zuren" bevat is het zuur en verzuurt het je bloed?

Als je kijkt naar het dieet wat gegeten werd voor de introductie van granen en verwerkt voedsel bestond het dieet van mensen uit 20-40% eiwit. Voor de Europeanen (Cro Magnon) is dit het hogere aantal eiwit omdat het dieet voornamelijk uit vlees bestond. Dus mensen zijn prima aangepast om die hoeveelheid "zure" aminozuren te verwerken zonder dat het je bloed verzuurt. Dit is trouwens onmogelijk aangezien het lichaam de verzuring tegengaat met calcium en andere alkaline mineralen, alleen wanneer je niet genoeg alkaline mineralen binnenkrijgt zou deze verzuring in het ergste geval leiden tot onttrekking van deze mineralen uit botten en tanden en zou het bloed nog precies dezelfde pH hebben.

Oorspronkelijk gepost door rikvlierhuis
ik ken genoeg programma's die zeggen dat je in een paar minuten per dag kan afvallen , maar iedereen met een beetje verstand weet dat je hiermee niets bereikt, je moet toch echt kapot gaan wil je iets bereiken, dus ik geloof wel in Insanity.

Het is wel de bedoeling dat ik vet verlies en geen spieren (waar toch al niet veel meer van over is).

Daarom zal ik naast de dagelijkse trainingen nog een voedingsschema volgen, wat denk ik zeker 50% van het resultaat gaat bepalen.

Het voedingsschema zal veel eiwitten bevatten, genoeg koolhydraten, zodat ik brandstof heb voor de trainingen en genoeg vetten, dan wel de juiste vetten uit noten, pindakaas etc... en natuurlijk veel water drinken!!

Ergens in geloven kom je niet mee vooruit. Je moet met het overlevingsmechanisme van het lichaam werken, niet er vol tegenin gaan.

Op dit programma zal je meer spiermassa verliezen dan normaal omdat hoge intensiteit sporten met energietekort altijd leidt tot een glucose tekort en dus zal je lichaam eiwitten onttrekken uit spiermassa en organen om de hersenen van glucose te voorzien. Deze methode kan alleen werken met hoge hoeveelheid KHs, hoge hoeveelheid eiwit, minimum aan vet waarmee je door sport aan een energietekort komt.

Deze methode is inefficiënt omdat je geld uitgeeft aan eten en tijd verspilt aan sport die totaal niet nodig is. Een workout insanity zal leiden tot misschien 400 kcals verbranding totaal (en dat is een verdomd hoge schatting) terwijl energietekort door dieet al snel op kan lopen tot 1000 kcals. En uurtje wandelen erbij en je zit al op 1300-1400 kcals.

Oorspronkelijk gepost door rikvlierhuis
Klopt gedeeltelijk, ben wel eens afgevallen door een dieet, maar mijn buik bleef, een platte buik bereik je toch echt alleen door buikspier oefeningen, daar word je strak van! :)

Lichte intensiteit buikspieren trainen met veel reps zal je spiermassa niet behouden en het al helemaal niet laten toenemen. Het effect wat je merkt is pump. Pump krijg je in één trainsessie en dit kan je net zo goed doen vlak voor je naar het strand gaat ipv iedere dag tijdens kcal restrictie.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Lekker positief: xXShinryuuXx (geweldige motivatiebron)

Ik ga het programma gewoon volgen en ga deze blog gewoon doorzetten. Ook al werkt het allemaal niet, ga ik toch lekker kapot elke dag, de uiteindelijke resultaten zien we nog wel dan :)

En bets, ik vind het best, stel maar wat voor :) altijd leuk, een extra motivator

Ik ga over 5 minuten starten met de fittest, ik sluit even de boel aan op mijn tv en dan beuken maar ............... ben benieuwd :coolface:

Beantwoorden
Citeren

Het is nog geen 30 dagen dus je kan je geld nog terug krijgen.

Dan kan je voor die $120 zalm en kwark kopen, veel betere manier om je geld uit te geven.

Beantwoorden
Citeren

dat het bloed een enorme buffer capaciteit heeft, weet ik ook wel
maar dat moet ik niet zeggen
wou gewoon mijn woorden kracht bijzetten
teveel eiwitten = echt niet goed
geeft teveel afvalstoffen, zeker als je lichaam ze als energiebron zou gaan gebruiken...
en de dupe van dit alles zijn dan ook nog je nieren.

Toen mensen zoveel vlees aten, sloegen ze elkaar nog meer dan nu, ook vaker de hersens in :coolface:

ik kan hier nu een lange preek afsteken tegen (teveel) vlees eten
maar het zou werledhonger kunnen vermijden ja
want op 1m² kweek je bv 900 kg pl. eiwit
terwijl je er maar 300 kg dierlijk eiwit kan kweken...
om van het waterverbuik nog maar te zwijgen...

Beantwoorden
Citeren
Krulle37
PokerStrategist

Maar vlees is lekker imo. :(

Beantwoorden
Citeren

Jij zegt dat eiwit slecht is. Nu kom je opeens met 900 kg plantaardig eiwit per vierkante meter vs 300 kg dierlijk eiwit. Nu is het opeens "tegen" teveel vlees eten. Als eiwit slecht is dan is die 900 kg plantaardig eiwit 3x zo slecht als die 300 kg dierlijk eiwit. 3x zoveel eiwit, namelijk.

En bloed heeft geen buffer capaciteit. Het is dezelfde pH. Dit wordt behouden. Er is geen buffer, zelfs een miniscule verandering in bloed pH leidt tot erge problemen. Voordat je bloed ooit in gevaar zou komen zouden je tanden uit je mond vallen en je botten breken.

Je lichaam gebruikt eiwitten HOE DAN OOK als energiebron met een tekort aan kcals. Je kan 10g eiwit per dag eten en zeggen "Ja eiwit verbranden voor energie is ongezond" maar dan haalt je lichaam dat eiwit wat het mist uit je spieren en organen. Zelfde uitslag en nog ergere gezondheidsklachten. Energietekort = eiwit verbranden voor glucose, KHs opslaan als vet, vet verbruiken voor alle andere energie (glucose is alleen voor een deel voor de hersenen).

En nu slaan mensen elkaar indd niet meer de hersens in. In plaats daarvan gaan ze nu met geweren en bommen ze met massa's tegelijk doodmaken.

Beantwoorden
Citeren
Copymeistrr
PokerStrategist

Als ik geen vlees meer krijg, dan sla ik waarschijnlijk wel sneller iemand de hersenen in :(.

Beantwoorden
Citeren

vlees is lekker,
we hebben alleen maar 100 gram/dag nodig(ik eet enkel vlees op feestaangelegenheden, voor de rest vegetariër)

ik had het over wereld honger probleem bij die 900 versus 300.
Eiwit is niet slecht
Teveel (zoals met alles) is slecht. (Rik sprak in het begin over 3 gram/kg lichaamsgewicht :f_eek:

Amaai, jij kan iemands woorden wel heel erg verkeerd interpreteren.
Het bloed wordt gebufferd, ja, excuses

vlees is gewoon, ja, voor mij deels het symbool van uitbuiting van de derde werled voor het kleine rijke westen.
Daar kweken ze maïs etc. om hier aan de beesten te geven om dan uiteindelijk toch 'lekker' dierlijk eiwit te hebben

Beantwoorden
Citeren
Krulle37
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Copymeistrr
Als ik geen vlees meer krijg, dan sla ik waarschijnlijk wel sneller iemand de hersenen in :(.

+1

Nee serieus. Ik wil echt graag iets ondernemen om wat af te vallen en toch een klein beetje conditie op te bouwen. Ik weeg atm 90kg en ben 1m80 dus daar moet zeker 10kg af om goed te zijn. Maar mijn eetgewoontes aanpassen zal niet makkelijk zijn. Ik zie mezelf geen slaatjes met noten en gedroogde vruchten of whatever eten als middagmaal lol. Zo'n beetje alles wat ik al las dat goed is voor je eet ik niet graag, of toch niet in grote hoeveelheden. (lees als middag/avondmaal)

Ik eet voornamelijk thuis, eten van mijn moeder dus. En als ik buitenshuis eet is het meestal fastfood of een broodje in een broodjeszaak. Mijn moeder kookt lekker maar altijd veel dus eet ik ook veel. Vooral pasta, friet en vlees gaan er altijd goed in. :tongue: Groenten eet ik ook wel maar te weinig om goed te zijn.

Het enige waar ik afgelopen jaren wel al vooruitgang in heb geboekt zijn mijn drinkgewoontes en snoepgewoontes. Vroeger dronk ik quasi nooit water, nu veel meer. Ook enkel nog cola zero en melk/fruitsap indien ik geen water drink. Ook snoep ik veeel minder. Vroeger kon ik makkelijk een hele zak chips of doos koekjes leegvreten, nu doe ik dat in 3-5 dagen ofzo. Hierdoor heb ik mijn gewicht toch een beetje stabiel gekregen. Ik bedoel, naargelang periodes van het jaar schommel ik tussen 87-91kg.

edit - Mijn excuses voor het afdwalen ;)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Insanity dag 1:

PFfffffffffffffffffffffffff

ok, giraffe had gelijk, het is een fucking zwaar programma..... :facepalm:

Mijn bovenbenen zijn verzuurt en mijn hartslag nog steeds hoog :coolface:

Results Fit test:

Switch Kicks: 88

Power Jacks: 36

Power knees: 75

Power Jumps: 28

Glowbe Jumps: 8

Suicide Jumps: 8

Push-up Jacks: 28

Low plank oblique: 21

Ik ga nu even uitrusten....ben echt kapot!!!

Benieuwd hoe die training van morgen gaat verlopen, volgens mij is die nog zwaarder

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Krulle37

Oorspronkelijk gepost door Copymeistrr

+1

Nee serieus. Ik wil echt graag iets ondernemen om wat af te vallen en toch een klein beetje conditie op te bouwen. Ik weeg atm 90kg en ben 1m80 dus daar moet zeker 10kg af om goed te zijn. Maar mijn eetgewoontes aanpassen zal niet makkelijk zijn. Ik zie mezelf geen slaatjes met noten en gedroogde vruchten of whatever eten als middagmaal lol. Zo'n beetje alles wat ik al las dat goed is voor je eet ik niet graag, of toch niet in grote hoeveelheden. (lees als middag/avondmaal)

Ik eet voornamelijk thuis, eten van mijn moeder dus. En als ik buitenshuis eet is het meestal fastfood of een broodje in een broodjeszaak. Mijn moeder kookt lekker maar altijd veel dus eet ik ook veel. Vooral pasta, friet en vlees gaan er altijd goed in. :tongue: Groenten eet ik ook wel maar te weinig om goed te zijn.

Krulle, ik wil je wel helpen, maar er moet iets tegenover staan :D
maar het zal idd niet makkelijk zijn met die mindset...
maar je hebt een aardig poker niveau bereikt, dat was toch ook niet makkelijk, dus ook je eetgewoonten aanpassen zal heel wat inspanning vragen

maar ik weet het, je hoeft mijn hulp niet
mannen haten spontaan aangeboden hulp, itt vrouwen
ps: ik ben een man (die een boek gelezen heeft) :D

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Astemblift, is dat weer een onzinnige mop van je, of zit je hier wederom te bedelen?

Beantwoorden
Citeren

bedelen it is

je kan mij altijd....deleten uit je forumlijst

voorstellen die je kan zeggen nu

-hey, astemblieft, eindelijk kom je eens met een goed voorstel
of
-nee, ik vind je eingelijk best wel grappig, alleen way to schizofreen

trouwens
ben jij niet diegene die KBE_91 voor 10 euro naar zijn leaks heeft zitten kijken?
pot verwijt de ketel

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik heb deze blog aangemaakt om een programma te volgen, met mensen die eventueel willen joinen en hier de resultaten neerzetten, ter motivatie, al die discussies over eten kan misschien ergens anders waardoor het wat overzichtelijk blijft, of dit programma nu goed is of niet volgens jullie, ik ga hem toch wel volgen.

Jullie kunnen gewoon een blog aanmaken als jullie voedingsadvies willen geven of een zakcentje bij willen verdienen met jullie advies

so...aub niet teveel afdwalen =)

Beantwoorden
Citeren

je hebt gelijk

Beantwoorden
Citeren