Oorspronkelijk gepost door Astemblieft
ok, je doet maar
maar 3 gram eiwitten = téveel
slecht voor je gezondheid
1.2 g - 1.5 gram is meer dan genoeg als spieropbouw wil doen.
In het Westen eten we allemaal teveel eiwitten
belast de nieren
geven veel afvalstoffen
eiwitten zijn opgebouwd uit amino
Spoiler
zuren
verzuren je bloed
echt niet goed
maar w8,
ik ben hier onbetaald voedingsadvies aan het geven
I quit !
Dus dat is wat je tegenwoordig leert als voedingsdeskundige? Als de naam "zuren" bevat is het zuur en verzuurt het je bloed?
Als je kijkt naar het dieet wat gegeten werd voor de introductie van granen en verwerkt voedsel bestond het dieet van mensen uit 20-40% eiwit. Voor de Europeanen (Cro Magnon) is dit het hogere aantal eiwit omdat het dieet voornamelijk uit vlees bestond. Dus mensen zijn prima aangepast om die hoeveelheid "zure" aminozuren te verwerken zonder dat het je bloed verzuurt. Dit is trouwens onmogelijk aangezien het lichaam de verzuring tegengaat met calcium en andere alkaline mineralen, alleen wanneer je niet genoeg alkaline mineralen binnenkrijgt zou deze verzuring in het ergste geval leiden tot onttrekking van deze mineralen uit botten en tanden en zou het bloed nog precies dezelfde pH hebben.
Oorspronkelijk gepost door rikvlierhuis
ik ken genoeg programma's die zeggen dat je in een paar minuten per dag kan afvallen , maar iedereen met een beetje verstand weet dat je hiermee niets bereikt, je moet toch echt kapot gaan wil je iets bereiken, dus ik geloof wel in Insanity.
Het is wel de bedoeling dat ik vet verlies en geen spieren (waar toch al niet veel meer van over is).
Daarom zal ik naast de dagelijkse trainingen nog een voedingsschema volgen, wat denk ik zeker 50% van het resultaat gaat bepalen.
Het voedingsschema zal veel eiwitten bevatten, genoeg koolhydraten, zodat ik brandstof heb voor de trainingen en genoeg vetten, dan wel de juiste vetten uit noten, pindakaas etc... en natuurlijk veel water drinken!!
Ergens in geloven kom je niet mee vooruit. Je moet met het overlevingsmechanisme van het lichaam werken, niet er vol tegenin gaan.
Op dit programma zal je meer spiermassa verliezen dan normaal omdat hoge intensiteit sporten met energietekort altijd leidt tot een glucose tekort en dus zal je lichaam eiwitten onttrekken uit spiermassa en organen om de hersenen van glucose te voorzien. Deze methode kan alleen werken met hoge hoeveelheid KHs, hoge hoeveelheid eiwit, minimum aan vet waarmee je door sport aan een energietekort komt.
Deze methode is inefficiënt omdat je geld uitgeeft aan eten en tijd verspilt aan sport die totaal niet nodig is. Een workout insanity zal leiden tot misschien 400 kcals verbranding totaal (en dat is een verdomd hoge schatting) terwijl energietekort door dieet al snel op kan lopen tot 1000 kcals. En uurtje wandelen erbij en je zit al op 1300-1400 kcals.
Oorspronkelijk gepost door rikvlierhuis
Klopt gedeeltelijk, ben wel eens afgevallen door een dieet, maar mijn buik bleef, een platte buik bereik je toch echt alleen door buikspier oefeningen, daar word je strak van!
Lichte intensiteit buikspieren trainen met veel reps zal je spiermassa niet behouden en het al helemaal niet laten toenemen. Het effect wat je merkt is pump. Pump krijg je in één trainsessie en dit kan je net zo goed doen vlak voor je naar het strand gaat ipv iedere dag tijdens kcal restrictie.