Ga naar het forum
Mening over aankoop...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Mening over aankoop laptop

29 Berichten
10 Gebruikers
0 Reacties
1,767 Weergaven

Ik zoek een laptop om volgend jaar op kot in gent te gebruiken en om ook op pokeren ofc :)
Ken zelf niet zo heel veel van pc's maar denk dat deze wel een batje is (west-vlaams voor een koopje)...
4gb DDR3 ram
Intel I5 (quadcore)
goeie grafische kaart
..

http://www.vergelijk.nl/notebook/acer/aspire_5741g_434g32mn/specs.rhtml

Wat denken jullie?

xen

28 reacties

Ik heb zelf geen verstand van laptops, maar ik heb DEZE en ben er erg tevreden over ;)

sjengfred
Oldschool Grinder

De specs van de laptop zijn zeker niet slecht. Een tijdje terug heb ik zelf een dell gekocht, die had toen de beste specs/prijsverhouding. Maar ik heb nu ff op de site gekeken en ze zijn daar nu toch wel wat duurder vergeleken met deze.

Met het merk Acer heb ik verder geen ervaring dus daar kan ik weinig over vertellen.

samni
PokerStrategist

Kan het kloppen dat je tegenwoordig lang niet meer zoveel RAM nodig hebt (sinds Windows 7)?

Ben namelijk ook op zoek naar een nieuwe laptop maar die moet eigenlijk maar de standaard dingen aankunnen. Maw, internet, muziek en film (ik heb een extern scherm plus surround systeem dus het scherm en de boxen van de laptop moeten niet super zijn ofzo), MSN/Skype en Poker (deze zaken moet ie in feite wel tegelijk aankunnen), en tegenwoordig vind je voor nog geen 500 euro laptops met 3 gig ram en een deftige dual core processor, maar volstaat dat dan niet, want dat is toch echt niet veel geld...

HoofdVogel
Oldschool Grinder

15 inch is echt klein, voor de rest zijn de specs wel prima natuurlijk

HoofdVogel
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door samni
Kan het kloppen dat je tegenwoordig lang niet meer zoveel RAM nodig hebt (sinds Windows 7)?

Ben namelijk ook op zoek naar een nieuwe laptop maar die moet eigenlijk maar de standaard dingen aankunnen. Maw, internet, muziek en film (ik heb een extern scherm plus surround systeem dus het scherm en de boxen van de laptop moeten niet super zijn ofzo), MSN/Skype en Poker (deze zaken moet ie in feite wel tegelijk aankunnen), en tegenwoordig vind je voor nog geen 500 euro laptops met 3 gig ram en een deftige dual core processor, maar volstaat dat dan niet, want dat is toch echt niet veel geld...

poker handhistorys gebruiken RAM ;)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door calimero1981
Ik heb zelf geen verstand van laptops, maar ik heb DEZE en ben er erg tevreden over ;)

Idd had voorkeur voor Acer of HP maar Asus is ook goed!
Zoek gwn een pc die echt snel draait en die van jou lijkt mij ook zeer goed ;) zelfs grafische kaart etc

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door sjengfred
De specs van de laptop zijn zeker niet slecht. Een tijdje terug heb ik zelf een dell gekocht, die had toen de beste specs/prijsverhouding. Maar ik heb nu ff op de site gekeken en ze zijn daar nu toch wel wat duurder vergeleken met deze.

Met het merk Acer heb ik verder geen ervaring dus daar kan ik weinig over vertellen.

Idd met intel I5 quadcore lijkt mij zeer goed, die 4gb ram is ook zeer veel...

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door HoofdVogel

Een laptop van 17 inch is echt te groot imo, en 13 is dan weeral klein...
15.6 inch is toch perfect? mss neit voor pokeren maar over het algemeen valt dat best wel mee toch?

samni
PokerStrategist

Idd met 15.6 zit je best wel goed als laptop.

Ik zoek ook een voor volgend jaar in gent en ik ben redelijk overtuigd dat ik die Samsung R780 ga kopen. Lijkt me wel een deftige laptop

samni
PokerStrategist

Is dat niet die veel te dure laptop voor wat erin zit?

sjengfred
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Xenophon

Oorspronkelijk gepost door calimero1981

Idd had voorkeur voor Acer of HP maar Asus is ook goed!
Zoek gwn een pc die echt snel draait en die van jou lijkt mij ook zeer goed ;) zelfs grafische kaart etc

De processor is wel een beetje zaad, beter koop je die wat je zelf hebt uitgezocht voor die paar euro meer.

HoofdVogel
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Xenophon

Oorspronkelijk gepost door HoofdVogel

Een laptop van 17 inch is echt te groot imo, en 13 is dan weeral klein...
15.6 inch is toch perfect? mss neit voor pokeren maar over het algemeen valt dat best wel mee toch?

ja, heb ene van 18inch (ideale maat vind ik) en ne ouwe van 15inch waar je precies een verrekijker voor nodig hebt :D

ze zijn beide van fujitsu siemens en ben echt content van dat merk, kameraden van mij hebben allemaal een acer en zijn daar toch niet 100% tevreden over ;)

Jaa , maar verkopersprijs :P

Oorspronkelijk gepost door Tibovw

Jaa , maar verkopersprijs :P

Vertel!

Nouja connecties he :P

Van labtop merken heb je veel keus. Persoonlijk heb ik nu een sony vaio en vind ik een mooie labtop. Full HD scherm Grood toetsenbord(wel geen numbad) 4GB ...
Belangrijkste functie die je zeker niet mag vergeten van een labtop voor mij is toch wel het toetsenbord. Je hebt soms van die labtops die een wat 'platic' achtig toetsenbord hebben. Vind deze persoonlijk niet optimaal dus zoek je beter een met een stevig keyboard.
Als je ze niet vindt in de winkel kun je gewoon online revieuws bekijken die geven je meestal wel een goed beeld van de kwaliteit van een labtop.

Nog een mooie is een MabBook Pro. Je kan hier perfect windows op draaien en het zijn stevige toetsen. Backlight display is ook leuke extra als je s'avonds in het donker nog zit te pokeren op je kot met het licht uit.
Speck:Price ratio is niet zo goed als bij andere pc's maar apple labtops hebben onderdelen van een wat hogere qualiteit dan andere goedkopere pc's. Je betaald dus meer maar als je het kunt betalen zou ik het toch overwegen ;)

Ik kon het namelijk niet betalen dus daardoor voor de sony gegaan :tongue:
Mijn exact model vond ik niet snel maar dis is ongeveer de nieuwe versie van degene die ik heb:
Sony Vaio F-Series (Laagste model rond 1000€)

Ik heb ook een sony vaio o.a
Zijn goede laptops maar je betaald wel veel voor de design eigenlijk.

@Timbo925 maak je spelfouten nou express of wat ? ?(
Ik durf geen lullige opmerkingen meer te maken dan krijg ik een ban =)

Knien12
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door zeross
Ik heb ook een sony vaio o.a
Zijn goede laptops maar je betaald wel veel voor de design eigenlijk.

@Timbo925 maak je spelfouten nou express of wat ? ?(
Ik durf geen lullige opmerkingen meer te maken dan krijg ik een ban =)

Wat is juist: 'U betaald te veel of 'U betaalt te veel'?

'U betaalt te veel' is juist. Deze zin staat in de tegenwoordige tijd, het onderwerp is u, en daarom komt er een t achter de stam betaal: u betaalt. Vergelijk het informele werkwoord dokken, dat hetzelfde betekent als betalen: 'U dokt te veel' (ook: stam (dok) + t). In deze zinnen zijn betaalt en dokt persoonsvormen: werkwoordsvormen waarvan de vorm afhangt van het onderwerp.