Ga naar het forum
NL-> BE / BE -> NL ...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL-> BE / BE -> NL quiz

34 Berichten
14 Gebruikers
0 Reacties
1,380 Weergaven
Moderator
pcbeem

Naar aanleiding van onze Belgische vriend Benjike316 in de modchat komen af en toe wel eens wat vraagtekens naar boven van wat zegt hij nou? Hierdoor kreeg ik een idee en na dit in onze blog te verificatie voor te leggen bleek dat enkele mensen hier wel wat in zagen dus bij deze.

Dit is het idee: een Nederlands lid post een Nederlands woord (mag in zwaar dialect) en de Belgische leden mogen raden. De Belg die het raad mag vervolgens een Belgisch woord posten en de Nederlandse leden mogen raden enz. enz.

Om het leuk te houden uiteraard geen woordenboeken oid gebruiken. Probeer het dus te raden met gezond verstand, geluk of zoiets.

Zet voor het gemak achter het te raden woord (BE of NL) zodat je makkelijk kunt zien uit welke taal dit komt.

Ik zal beginnen met een Haags woord: prethaak (NL).

Ik zou zeggen raad maar raak!!!

33 reacties
sjengfred

Ik als Limburger zal waarschijnlijk de Belgische noch de Nederlandse woorden kennen. Mag ik dan altijd meeraden?

samni

Met twee Nederlanders in de klas, terwijl je een horecaopleiding volgt is die wel easy natuurlijk, prethaak = tapkraan :P

kluthers

pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem

Oorspronkelijk gepost door sjengfred
Ik als Limburger zal waarschijnlijk de Belgische noch de Nederlandse woorden kennen. Mag ik dan altijd meeraden?

Ligt er aan of het Limburg NL of BE is _evil:.

Oorspronkelijk gepost door Xenophon
kluthers

Geen idee wat dat is dus kan ik niet goedrekenen

Oorspronkelijk gepost door samni
Met twee Nederlanders in de klas, terwijl je een horecaopleiding volgt is die wel easy natuurlijk, prethaak = tapkraan :P

Maar dat is helemaal juist samni (valsspeler _cool: ) -> komt u maar met volgende opgave!!

samni

Seule (BE)

Edit: niet op zen Frans uitspreken :P

pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem

Geen idee in mijn dialect ken ik wel zeulen en dat is meesleuren. In de zin van een boekentas meezeulen oid. Maar dat zal het ongetwijfeld niet zijn :P.

Seule (BE)

Edit: niet op zen Frans uitspreken :P

een emmer :)

Oorspronkelijk gepost door Xenophon
kluthers

Geen idee wat dat is dus kan ik niet goedrekenen

Was dan ook nieuwe west-vlaamse opgave ;)

Limburgers zijn Duitsers. Die tellen nergens mee. :D

P1v0BE

Xenophon BE of NL? Dacht Belg omdat je een West-Vlaams woord post, maar waarom geef je dan de oplossing voor Samni z'n woord?

sjengfred

Oorspronkelijk gepost door KeesAZ

Schade.

Nivlem

Oorspronkelijk gepost door KeesAZ

Schade.

= jammer?

OMG, Melvin kan Duits?! :O

samni

Oorspronkelijk gepost door P1v0BE
Xenophon BE of NL? Dacht Belg omdat je een West-Vlaams woord post, maar waarom geef je dan de oplossing voor Samni z'n woord?

Dit, maar emmer is wel juist...

pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem

Er is maar 1 regel en toch........ ;).

Maar ja we gaan dan maar door met het woord van Xenophon lijkt me omdat je zo graag wou: kluthers (BE). Geen enkel idee wat het is _confused:.

Oorspronkelijk gepost door P1v0BE

Dit, maar emmer is wel juist...

I iz stupid and hypaaaaahexited.
Nee sorry, had ff de concrete regels neit door dat het echt BE vs NL was ;)

Excuseer!

Ik ben belg en ik heb nog nooit van dat westvlaamse boerendialect gehoord.kluthers?

samni

Ik weet het...

Hint: 'Heb je nog kluthers voor mij?'