Ga naar het forum
Optical Illusion

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Optical Illusion

21 Berichten
12 Gebruikers
0 Reacties
1,361 Weergaven
robinripper
20 reacties
Moderator
pcbeem
Thypo

hehe nice _biggrin:

NLDPeter

Thypo

ik kwam dees tegen toen ik optical illusion googlede: toch de beste tot nu toe ze :P

NLmaster

Die eerst kon ik nog niet maar is wel ziek zeg :f_eek:

Benjike316

Probeer de zwarte puntjes te tellen.

Moderator
pcbeem

Zou het graag doen maar het plaatje doet het niet dus ik moet 0 zeggen _evil:.

DeKuip

Oorspronkelijk gepost door pcbeem

Dan nog zie ik twee zwarte punten.

Sailer85

ik snap die bovenste niet, kijk naar de zwarte plek, hij is dan vaag blauw ofzo en dan springt hij over naar zwart/wit. wat is de illusie?

Moderator
pcbeem

Oorspronkelijk gepost door DeKuip

Oorspronkelijk gepost door pcbeem

Dan nog zie ik twee zwarte punten.

_evil:

Benjike316

Raar, bij mij zie ik het plaatje wel.

robinripper Topicstarter
robinripper

Oorspronkelijk gepost door Sailer85
ik snap die bovenste niet, kijk naar de zwarte plek, hij is dan vaag blauw ofzo en dan springt hij over naar zwart/wit. wat is de illusie?

Het is een zwart/wit picture alltime, die kleuren is de illusie, check maar is door niet naar de zwarte punt te kijken :)

Benjike316

Oorspronkelijk gepost door robinripper

Het is een zwart/wit picture alltime, die kleuren is de illusie, check maar is door niet naar de zwarte punt te kijken :)

Ja en echt zo mega weird... Want zolang je naar de punt blijft kijken, blijven die muren ook gekleurd... Van zodra je iets van de punt wegkijkt worden ze terug zwart/wit... Ik snap er niets van :D

Marple08

Gewoon hetzelfde idee als dat je door een rood snoepjespapiertje kijkt je na dan als je dat wegneemt alles groen ziet.

Oorspronkelijk gepost door Benjike316

Ja en echt zo mega weird... Want zolang je naar de punt blijft kijken, blijven die muren ook gekleurd... Van zodra je iets van de punt wegkijkt worden ze terug zwart/wit... Ik snap er niets van :D

Je ziet met kegeltjes en staafjes die op je netvlies in het oog zitten. Kegeltjes zijn voor de kleuren en de staafjes zijn om alles globaal in het juiste contrast te zien. Je hebt 3 soorten kegeltjes voor de 3 basiskleuren die evenredig verdeeld zijn over je netvlies. Als je licht ziet dan worden de kegeltjes van de kleur dat nodig is geactiveerd doordat ze signaalstoffen uitscheiden naar receptoren die in verbinding staan met je hersenen. Als dezelfde kegeltjes van een bepaalde kleur veel stof achter elkaar moeten afgeven dan begint de signaalstof tijdelijk op te raken en zie je die kleur minder sterk. maak je geen zorgen, na een paar seconden rust zijn de kegeltjes wel weer terug aangevuld. Je hebt vast ook al wel eens gemerkt dat als je lang in de zon zit en je gaat naar binnen, dat de kleuren ineens allemaal wat fletser worden. Dat komt ook door hetzelfde principe maar dan raken alle kleuren tegelijk tijdelijk uitgeput.
Wat deze illusie doet is eerst de tegenovergestelde kleuren van het originele plaatje laten zien zodat de kegeltjes daarvoor lekker raken uitgeput en als het plaatje dan overspringt naar zwart/wit en geven alleen de kegeltjes die nog niet hebben gewerkt door het tegenovergestelde beeld de vorige 10 seconden hun signaal door: tadaa!

Coaches, ze zijn van alle markten thuis :P

Benjike316

Hehe, thanks :D

Sailer85

Oorspronkelijk gepost door Benjike316

Je bedoelt dat die vage blauwe kleur met die paarse bomen een zwart wit plaatje is. Ik zie dat het een zwart wit plaatjes wordt nadat de balk is volgelopen. ik dacht dat je dan ook nog kleur moest zien ofzo.

Boki1988

Je moet ook nog kleur zien om die zwart/wit foto. Gewoon enkel naar dat zwart puntje kijken en bij de overgang van dat blauwachtige foto naar de zwart wit foto zul je deze in kleur zien.