Ga naar het forum
pc probleem met 2 v...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] pc probleem met 2 vista pc's

16 Berichten
8 Gebruikers
0 Reacties
784 Weergaven
yoshiwa

hallo allemaal ,
ik ben op zoek naar iemand die een oplossing weet voor het volgende probleem.
Ik heb een laptop met vermoedelijk een defecte vga. De laptop geeft nooit beeld , zelfs niet in de bios ofzo. Hij geraakt echter wel volledig opgestart , en je ziet hem ook staan in het netwerk.
Voor ik hem binnensteek voor reparatie wil ik echter de hdd backuppen . Spijtig genoeg staan zijn schijven niet gedeeld , dus kan ik er niet aan op die manier vanop mijn vaste pc.
Is er een manier om de schijven van de laptop toch te kunnen backuppen? Als alles gedeeld zou staan zou het handig zijn , dan kon ik ze gewoon kopieren.
Denk echt dat hij nog volledig werkt buiten dan het feit dat hij geen beeld geeft , en zonder beeld kunt ge dus echt niks doen vanop de laptop zelf xD

veel dank op voorhand voor een antwoord:)

15 reacties
Netraider

Ben je zeker dat de VGA kaart defect is? Als het laptop scherm niet zou functioneren, dan kan je misschien proberen een extern scherm aan de laptop te schakelen. Als je nog steeds geen beeld krijgt, dan zal er idd waarschijnlijk iets mis zijn met de grafische kaart.

Je zou de harde schijf uit de laptop kunnen halen en een 2.5inch enclosure kopen: deze bv..
Dan kan je die gewoon met USB aan een andere PC schakelen en de HD backuppen.

Supermoderator
Zeezout

Kan goed zijn dat de gelijkrichter kapot is. (heb ik ook eens gehad)

Dan zou je idd met een extern scherm misschien wel beeld krijgen.

Lukt dat niet, dan kun je proberen met evt een externe HD een kopie van je hele schijf te maken door de sneltoets-commando's op te schrijven en in te voeren.

Succes!

yoshiwa Topicstarter
yoshiwa

heb de externe beeldschermoplossing ook al geprobeerd en die werkte ookniet:)
en de behuizing kopen en zo als externe hdd gebruiken , ik ben er gelijk niet zo happig op om de laptop open te smijten. Met een gewone case had ik al lang de hdd eruit gehaald en ze in een andere case gestopt:)
en hoe bedoel je precies de oplossing met de externe hdd en de sneltoetsen? Want ik heb een externe hdd maar zonder scherm kon ik er niks op overzetten aangezien je niks ziet:)

krijgt hij een intern ip adres van je modem / router?

dan kan je met "remote desktop " verbinding maken met de machine op IP

en ookal staan zijn schijven niet gedeeld, je kan het proberen met \\ipadres\c$ voor C schijf etc

yoshiwa Topicstarter
yoshiwa

bedankt voor alle opties , ga ze zeker eens proberen .
met remote desktop , moet ik dan niet op da laptop zelf ook nog bepaalde dingen installeren/ aanvaarden?
als er nog opties zijn ,zeg gerust , iedereen is alvast hartelijk bedankt

Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
bedankt voor alle opties , ga ze zeker eens proberen .
met remote desktop , moet ik dan niet op da laptop zelf ook nog bepaalde dingen installeren/ aanvaarden?
als er nog opties zijn ,zeg gerust , iedereen is alvast hartelijk bedankt

weet ik zo niet met vista (uit mijn hoofd... ik maak geen gebruik van Vista)

maar \\ipadres\c$ in je explorer intoetsen moet ook werken :)

Vlijmscherp

Je kunt ook ff zelf het vga kaartje eruit halen. Meeste laptops hebben ook onboard vga.

Oorspronkelijk gepost door Vlijmscherp
Je kunt ook ff zelf het vga kaartje eruit halen. Meeste laptops hebben ook onboard vga.

ook op zijn "externe" vga aansluiting krijgt hij geen beeld, en die vga is toch echt verbonden met de "onboard" ....

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Kan goed zijn dat de gelijkrichter kapot is. (heb ik ook eens gehad)

Dan zou je idd met een extern scherm misschien wel beeld krijgen.

Lukt dat niet, dan kun je proberen met evt een externe HD een kopie van je hele schijf te maken door de sneltoets-commando's op te schrijven en in te voeren.

Succes!

+1
dit is de enige optie die evt zou kunnen werken.

yoshiwa Topicstarter
yoshiwa

Oorspronkelijk gepost door JinJin

en ookal staan zijn schijven niet gedeeld, je kan het proberen met \\ipadres\c$ voor C schijf etc

heb dit al eens geprobeerd , maar hij vraagt dan een username en een paswoord. Zijn dit standaardinstellingen enzoja welke ,of welke gebruikersnaam en paswoord zijn dit?

Oorspronkelijk gepost door JinJin

heb dit al eens geprobeerd , maar hij vraagt dan een username en een paswoord. Zijn dit standaardinstellingen enzoja welke ,of welke gebruikersnaam en paswoord zijn dit?

zat er een account met wachtwoord op die laptop? zo ja, gebruik je die, anders administrator, die heeft wellicht een leeg wachtwoord.

yoshiwa Topicstarter
yoshiwa

beide opties werken niet , zowel niet de account als administrator/ niks.
Is echt wreed stom da ge zonder scherm niks kunt doen he:d
moet toch echt een manier zijn om van op de wel werkende pc in het netwerk op die die geen beeld heeft te geraken zonder dat ik op die zonder beeld iets moet doen :(

beide opties werken niet , zowel niet de account als administrator/ niks.
Is echt wreed stom da ge zonder scherm niks kunt doen he:d
moet toch echt een manier zijn om van op de wel werkende pc in het netwerk op die die geen beeld heeft te geraken zonder dat ik op die zonder beeld iets moet doen :(

tja. zonder toegang tot het systeem, zal het ook vrij moeilijk worden om "tools" erop te zetten die het wel mogelijk maken een remote desktop te maken.

Heb je al gezocht op het grote boze internet ?? Je bent vast niet de eerste die dit overkomt....

krikke482

euhm is de harde schijf uit de laptop halen en aansluiten op een desktop of in een andere laptop steken om zo te backuppen geen id?
Ik heb weinig ervaring met laptop en componenten vervangen enzo dus spam me niet dood als het een stom id is :D

crazyguy

je kan de hardeschijf van de laptop eruithalen en hem dan aansluiten op een pc of een andere laptop. zo zou je je gegevens eraf moeten kunnen halen.
bij de meeste laptops zit de harde schijf onder een appart vakje en moet je 4 schroeven losmaken om hem eruit te kunnen halen. dat zou dus niet al te veel moeite moeten zijn. heb mijn harde schijf van mijn oude laptop nu als externe voor mijn nieuwe. mocht de laptop niet te repareren zijn is dat ook nog een hele goede optie om te overwegen.