Ga naar het forum
Poker jargon ♥ over...

Meldingen
Alles wissen

Poker jargon ♥ over schuiven en afstekken

33 Berichten
13 Gebruikers
0 Reacties
2,146 Weergaven
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door ViperPP

Oorspronkelijk gepost door dailytear
"to kill off"

AFmaken ? :coolface:

die vergissing begrijpelijk en snel gemaakt...

"af-" in "afmaken" betekent "dood-"
"uit-" in "uitmoorden" en "uitroeien" betekent "in zijn geheel/compleet afmaken/doodmaken"

"to kill" betekent doodmaken/afmaken
"to kill off" betekent iedereen/alles doodmaken/afmaken of iets helemaal doodmaken

dus: hoewel het in sommige gevallen acceptabel is om "to kill off" met afmaken te vertalen, heeft de prefix "af-" nog niet dezelfde betekenis het partikel "off"...

cherish the love :heart:

Beantwoorden
Citeren
Frietje1986
PokerStrategist

Dus als ik in deze plek inzet voor waarde, dan gaat die makreel mij bellen met een gemiddeld paar omdat hij denkt dat het een liegvanger is. Zeker omdat mijn starthandenbereik erg groot is omdat ik op de knop zit en hij in de grote verplichte inzet. Ook valt er meer te winnen omdat er een zijkant-pot ligt omdat de kleine verplichte inzet alles in ging op de draai. Dus als zijn starthandenbereik hier de rivier raakt, dan denkt hij dat hij op de bovenkant van zijn starthandenbereik zit.

Maar uiteraard is hij altijd de onderhond tegen mijn drie-van-dezelfde. Ook al verwacht hij nooit dat ik die hand inzet omdat hij denkt dat ik hier nooit de correcte geimpliceerde kansen had om zijn draai-verhoging te bellen.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

ILMNAA !! :D

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door ViperPP
ILMNAA !! :D

die ken ik niet...

IK LACH M'N AARS (ER) AF ?? van lmao?

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Ter plekke uitgevonden :D.
De N stond overigens voor de F in LMFAO ;).

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

lol

(als in wat hebben wij een lol)

Beantwoorden
Citeren
1d4BestByTest
Oldschool Grinder

Ik zeg gewoon plafond zoals het schrijft.

Verder gebruik in daily live geen poker termen, al scheelt het vaak niet veel, maar net voor ik het wil zeggen, besef ik dat ze het dan niet gaan begrijpen :D

Beantwoorden
Citeren
Orodin
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Frietje1986
Dus als ik in deze plek inzet voor waarde, dan gaat die makreel mij bellen met een gemiddeld paar omdat hij denkt dat het een liegvanger is. Zeker omdat mijn starthandenbereik erg groot is omdat ik op de knop zit en hij in de grote verplichte inzet. Ook valt er meer te winnen omdat er een zijkant-pot ligt omdat de kleine verplichte inzet alles in ging op de draai. Dus als zijn starthandenbereik hier de rivier raakt, dan denkt hij dat hij op de bovenkant van zijn starthandenbereik zit.

Maar uiteraard is hij altijd de onderhond tegen mijn drie-van-dezelfde. Ook al verwacht hij nooit dat ik die hand inzet omdat hij denkt dat ik hier nooit de correcte geimpliceerde kansen had om zijn draai-verhoging te bellen.

Held!!!! _biggrin:

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Orodin

Held!!!! _biggrin:

episch!

"onderhond", die ga ik er zeker inhouden

wat dacht je van "zijpot"

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

ik zit in m'n eentje (als ik m'n hond niet meetel) in de kamer te 5-tafelen. 2 minuten geleden zei ik hardop het volgende:

wow, ik win al m'n schuifjes!

Beantwoorden
Citeren
Gangstahhh
PokerStrategist

:D :D

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Orodin

Held!!!! _biggrin:

+1 :D

Beantwoorden
Citeren

Live gebruik ik regelmatig de term "pokervlieg" voor iemand die met 100€ aan een 2/2 tafel komt zitten om na 5 min (broke of verdubbeld) terug weg te gaan.

Beantwoorden
Citeren