Ga naar het forum
R.I.P Steve Jobs

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] R.I.P Steve Jobs

72 Berichten
32 Gebruikers
0 Reacties
4,080 Weergaven

Oorspronkelijk gepost door Briathos

Oorspronkelijk gepost door caroline29632
Het is dan ook een vertaald artikel uit London :). Diana is hier denk ik een miljoen keer groter dan Pim Fortuyn. Je ziet nog steeds alle winkeltjes vol met gadgets en snuisterijen met haar hoofd op :D.

My bad niet gezien dat het uit London kwam! Maar ik vind het dan nog bullshit dat zij iets over Pim Fortuyn gaan schrijven terwijl ze (blijkbaar) niet weten wat hij voor sommige hier betekende.

Hoezo? Ik vind de vergelijking met Pim Fortuyn best goed anders, toen gingen mensen ook massaal rouwen om iemand die ze persoonlijk niet kenden.

Ikzelf vond het verschrikkelijk wat er gebeurd was. Dat iemand vermoord werd om zijn mening / visie. Dat dit in een vrij land kon gebeuren. Daarom was dat een zwarte dag, maar het was niet zo dat ik ging rouwen om Pim Fortuyn of dat ik hem ging missen, ik kende hem immers niet en mijn leven werd er niet anders op.

Briathos
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door BadassBart

Het is dan ook een vertaald artikel uit London :). Diana is hier denk ik een miljoen keer groter dan Pim Fortuyn. Je ziet nog steeds alle winkeltjes vol met gadgets en snuisterijen met haar hoofd op :D.

My bad niet gezien dat het uit London kwam! Maar ik vind het dan nog bullshit dat zij iets over Pim Fortuyn gaan schrijven terwijl ze (blijkbaar) niet weten wat hij voor sommige hier betekende.

Hoezo? Ik vind de vergelijking met Pim Fortuyn best goed anders, toen gingen mensen ook massaal rouwen om iemand die ze persoonlijk niet kenden.

ja maar bij Pim Fortuyn gaat het er niet of om je hem goed kent of niet. Het gaat erom waar hij voor staat en waar hij voor probeert te vechten. Steve Jobs is een gast die gewoon zijn werk doet en zoveel mogelijk geld wilt verdienen.

Dus bijv. de dood van Obama is ook te vergelijken met de hoofdrolspeler van je favorieten serie? Beide ken je toch niet..

Nivlem
Oldschool Grinder

Ik vind het verschil persoonlijk wel erg groot tussen dood door een aanslag vanwege extreme ideeën of dood vanwege een ongeluk of ziekte.

In het eerste geval kun je het vanwege het delen van ideeën met de persoon meer een emotioneel respons verwachten dan bij de andere 2.

@ Jobs, uiteraard RIP. Hij heeft iets moois neergezet, maar er gaat niet veel veranderen. De huidige CEO had al een lange tijd alle touwtjes in handen, dus het bedrijf zal de zelfde koers blijven varen als de afgelopen jaren.

ja maar bij Pim Fortuyn gaat het er niet of om je hem goed kent of niet. Het gaat erom waar hij voor staat en waar hij voor probeert te vechten. Steve Jobs is een gast die gewoon zijn werk doet en zoveel mogelijk geld wilt verdienen.

Dus bijv. de dood van Obama is ook te vergelijken met de hoofdrolspeler van je favorieten serie? Beide ken je toch niet..

Ik heb mijn post al aangepast, maar ik vind de vergelijking tussen Pim Fortuyn en Steve Jobs ook niet goed hoor, dat is appels met peren vergelijken, het een is natuurlijk veel erger dan het ander. Ik had het meer over dat die uitkomst van het britse onderzoek best van toepassing was op Pim Fortuyn.

Briathos
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Melvin
Ik vind het verschil persoonlijk wel erg groot tussen dood door een aanslag vanwege extreme ideeën of dood vanwege een ongeluk of ziekte.

In het eerste geval kun je het vanwege het delen van ideeën met de persoon meer een emotioneel respons verwachten dan bij de andere 2.

True

caroline29632
BlackMember

Is eerder een compliment voor Fortuyn om hem te vergelijken met hun dierbare Diana. ;)

Briathos
PokerStrategist

Ik heb mijn post al aangepast, maar ik vind de vergelijking tussen Pim Fortuyn en Steve Jobs ook niet goed hoor, dat is appels met peren vergelijken, het een is natuurlijk veel erger dan het ander. Ik had het meer over dat die uitkomst van het britse onderzoek best van toepassing was op Pim Fortuyn.

Ja precies, nogmaals weet ik echt niet wat Diana daar allemaal voor goeds deed maar als ze hetzelfde is als hier Beatrix of ons Willem of wie dan ook zou ik de vergelijking nog niet kunnen :D

Wryzeth
PokerStrategist

Het is niet helemaal te vergelijken, omdat de één vermoord is wegens zijn denkbeelden en de ander omgekomen is door een ongeval (alle conspiracy-theorieën daargelaten).

Ik vind 't echt een slecht voorbeeld trouwens, want de dood van beide personen in kwestie zorgden wel degelijk voor een echte schok. Diana's dood is meer iets van de oudere generaties, maar zij was voor veel mensen een symbool en veel Nederlanders in die tijd konden zich heel erg met haar identificeren.

Pim Fortuyns dood was een schok omdat het in Nederland zelden gebeurd was dat mensen vermoord werden om het uiten van hun denkbeelden.

Steve Jobs heeft vast veel mensen geïnspireerd maar hij past niet in dit rijtje thuis.

Steve Jobs heeft vast veel mensen geïnspireerd maar hij past niet in dit rijtje thuis.

Dit sowieso niet, maar dat heeft niemand ook gezegd. We zijn min of meer afgedwaald door dat onderzoek.

Briathos
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Wryzeth
Diana's dood is meer iets van de oudere generaties, maar zij was voor veel mensen een symbool en veel Nederlanders in die tijd konden zich heel erg met haar identificeren.

Helaas is mijn kennis over Diana behoorlijk klein maar als ze voor veel mensen "echt" iets betekende dan neem ik mijn woorden daarover terug:).

Nouja hopelijk kan windows nu zijn marktaandeel een beetje terug winnen, het gaat al de goede kant op.

Stalin zei ooit eens: 1 dode is een tragedie... 100.000 een statistiek

Er gaan miljoenen mensen dood per jaar... en geen hond die er om geeft (behalve de familie). Reden is denk ik niet zozeer desinteresse... maar omdat het een ver-van-je-bed show is. Maar televisie en internet brengt mensen bij je thuis. In dat geval kun je eigenlijk niet meer spreken van een onbekende maar iemand die je "kent".

En daar gaat het nou om. Iemand die in je leven iets heeft betekent hoeft niet perse fysiek in je leven te zijn geweest om indruk te maken op je. Mensen die gelovig zijn kunnen zich daar best wel wat bij voorstellen want hoe kun je anders van God, Jezus, Mohammed of Buddha houden? En die ken je alleen van boeken.

Ik weet nog dat de schrijver van een boekenreeks overleed zo'n jaar of drie geleden en dat ik dat toch echt heel erg naar vond. Kon ik hem persoonlijk? Nee... maar het deed mij wel wat omdat die persoon je op een bepaalde manier iets heeft gegeven.

De mens is overigens van nature egocentrisch... dus dat het delen van je emotie egocentrisch is is niet zo heel vreemd eigenlijk. Je wil immers van een gevoel af zijn en zadelt anderen er mee op. Je wilt je beter voelen en je voelt je vaak prettiger als iemand een veer in je reet steekt. Het draait om aandacht. Aandacht voor jou als persoon, voor wat je te melden hebt.

Wat denk je van al die fans die als een bezetene bij de rechtzaak gaan staan van dr. murray? M. Jackson heeft er geen reet meer aan... dus waarom staan ze er dan? Aandacht... en dat is wat denk ik de drijfveer is van velen tegenwoordig. Je wil aandacht (je mening laten horen)... dus je post op dit forum, op facebook en op twitter.
Zo zit de mens over het algemeen in elkaar.

En trouwens... ik schrijf mijn meningen en hersenspinsels ook neer om het te laten lezen... terwijl mijn mening eigenlijk totaal niet van belang is! Dus waarom lees je het uberhaubt of reageer je er uberhaubt nog op? :D

Gangstahhh
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door robinripper

Held:P

Oorspronkelijk gepost door schaapbeh

Oorspronkelijk gepost door sfinxs1000
Kritiek geven op mensen die op een bepaalde manier hun emotie (groot of klein)aan de wereld kenbaar maken is wel heel erg triest.

Echt consequent ben je niet he:P

In een reactie op het vertrek van Arjon als CM:

Oorspronkelijk gepost door sfinxs1000

Oorspronkelijk gepost door Wryzeth
Verschrikkelijk nieuws... _frown:

Nou nou, volgens mij zijn er wel ergere dingen in de wereld. Even blijven relativeren graag.

Duidelijk voorbeeldje van een :

EPIC SELF-OWN!!!

HAHAHAHAHAHA!

Gaat het verder wel goed?

Lijkt mij dat als iemand zijn baantje opzegt en dit als verschrikkelijk wordt ervaren, toch wel in een andere context geplaatst dient te worden dan wanneer er iemand komt te overlijden.

Maar ach, hebben jullie pubertjes toch weer wat om over te zeiken naar mij toe.

Gaat het verder wel goed?

Lijkt mij dat als iemand zijn baantje opzegt en dit als verschrikkelijk wordt ervaren, toch wel in een andere context geplaatst dient te worden dan wanneer er iemand komt te overlijden.

Maar ach, hebben jullie pubertjes toch weer wat om over te zeiken naar mij toe.

Waarom is het raar dat iemand meer geraakt wordt als een vriend van hem zijn baan kwijt raakt, dan wanneer iemand die hij niet kent overlijdt?

Sscavenger
PokerStrategist

ik ga waarschijnlijk naar de hell voor dit :

R.I.P Steve Jobs..
He will be missed by his 2 beautiful daughters Blow and Dirty and ofcourse his son Rim :D

robinripper
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door m4cs3th
Stalin zei ooit eens: 1 dode is een tragedie... 100.000 een statistiek

Er gaan miljoenen mensen dood per jaar... en geen hond die er om geeft (behalve de familie). Reden is denk ik niet zozeer desinteresse... maar omdat het een ver-van-je-bed show is. Maar televisie en internet brengt mensen bij je thuis. In dat geval kun je eigenlijk niet meer spreken van een onbekende maar iemand die je "kent".

En daar gaat het nou om. Iemand die in je leven iets heeft betekent hoeft niet perse fysiek in je leven te zijn geweest om indruk te maken op je. Mensen die gelovig zijn kunnen zich daar best wel wat bij voorstellen want hoe kun je anders van God, Jezus, Mohammed of Buddha houden? En die ken je alleen van boeken.

Ik weet nog dat de schrijver van een boekenreeks overleed zo'n jaar of drie geleden en dat ik dat toch echt heel erg naar vond. Kon ik hem persoonlijk? Nee... maar het deed mij wel wat omdat die persoon je op een bepaalde manier iets heeft gegeven.

De mens is overigens van nature egocentrisch... dus dat het delen van je emotie egocentrisch is is niet zo heel vreemd eigenlijk. Je wil immers van een gevoel af zijn en zadelt anderen er mee op. Je wilt je beter voelen en je voelt je vaak prettiger als iemand een veer in je reet steekt. Het draait om aandacht. Aandacht voor jou als persoon, voor wat je te melden hebt.

Wat denk je van al die fans die als een bezetene bij de rechtzaak gaan staan van dr. murray? M. Jackson heeft er geen reet meer aan... dus waarom staan ze er dan? Aandacht... en dat is wat denk ik de drijfveer is van velen tegenwoordig. Je wil aandacht (je mening laten horen)... dus je post op dit forum, op facebook en op twitter.
Zo zit de mens over het algemeen in elkaar.

En trouwens... ik schrijf mijn meningen en hersenspinsels ook neer om het te laten lezen... terwijl mijn mening eigenlijk totaal niet van belang is! Dus waarom lees je het uberhaubt of reageer je er uberhaubt nog op? :D

Jeetje, wat een kwaliteits post! :f_love:

Gangstahhh
PokerStrategist

Is eerder een compliment voor Fortuyn om hem te vergelijken met hun dierbare Diana. ;)

tbh had ik niet eens verwacht dat Fortuyn 9 jaar na dato in Engeland nog genoemd zal worden in een krantenartikel.

Rogier
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door KeesAZ
Het gezegde "An apple a day, keeps the doctor away", kan ook de prullenbak in!

gast at echt geen appels, wel veel brood.

had m eig robbieV's paleo blog moeten linken, maar das nu te laat

DonBartos
Oldschool Grinder

Tsja, ben het er deels wel mee eens dat het vaak wat overdreven is. En er vaak gedaan wordt alsof het je beste vriend is terwijl je de beste man nooit gesproken hebt.

Aan de andere kant vormen mensen die veel op tv zijn wel een bepaald deel van je leven. Een geweldige komiek waar je elke keer de slappe lach van krijgt, een heel goede acteur, een fantastische politicus, wat dan ook, ze hebben vaak gewoon redelijk want impact op jou en je leven. En dan vind ik het niet gek dat je het erg vind als zo iemand overlijdt, om wat voor reden dan ook.

Lees trouwens nu pas dat m4cs3th praktisch hetzelfde gepost heeft :P