Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

Utopia

23 Berichten
13 Gebruikers
0 Reactions
6,185 Bekeken
Orodin

Vanavond begint bij SBS6 een nieuw programma: Utopia.

Een beetje een Big Brother-achtig programma, waarin 15 wijsneuzen op een stuk terrein met een schuur en wat gras en bomen worden gedropt.

Doel: doe net alsof je met zijn vijftienen de enige mensen bent die nog op deze planeet rondklooien en maak maar een nieuwe samenleving. Hoe? Moet je zelf weten.

---

Vind het idee best wel interessant, maar aan de vooraankondigingen te zien gaan er ook een paar erg irritant zijn. Leuk om verstand op nul te zetten na een dag hard werken en eens te kijken of dit boeiend gaat zijn.

Wie is er verder van plan om te gaan kijken?

Eerste aflevering is vanavond om 19:30 uur. :)

Beantwoorden
Citeren
22 replies

Ja dat wil ik wel eens even zien hahah :P

Beantwoorden
Citeren
Tonaldinho11

Precies dit soort programma's zijn de reden dat ik nog amper tv kijk.

Beantwoorden
Citeren
kastanje57

+1
Ik kijk ook maar zelden tv, vooral vanwege de verregaande banaliteit.
Ik gebruik de tv om het nieuws op teletekst te lezen en af en toe een wielren-, snooker-, darts- of schaatswedstrijd te kijken.
De rest interesseert me geen bal.

Beantwoorden
Citeren
mvd1978

Geen zin om te kijken. Echter, ook al wil je het niet zien dan nog zie je berichten voorbijkomen zoals op nu.nl

Er schijnt dus een mokkel van 31 met een oudere vent onder de douche te hebben gezoend. Ik kom zelf uit 1978...en zij zou uit 1982 komen (en dus 31 zijn). Ziet er meer uit als 52 ofzo :P

http://www.metronieuws.nl/entertainment/utopia-bewoners-zoenen-onder-de-douche/SrZnaf!ftioKMXYmJ2dk/

En sinds wanneer zitten ze daar? 1 week ofzo? Die vent heeft 4 kinderen en een vrouw. Ik zie het meer als 1 grote hype om mensen te laten kijken.

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling

Klinkt als Siberia, maar dan zonder de horror achtergrond;)

Beantwoorden
Citeren
mvd1978

Haha, kon het niet laten. Aangezien De Wereld Draait Door om 7 uur begint ben ik daarna even op SBS blijven hangen. Ja ik weet dat het fout is, maar die types die ik in die paar minuten voorbij zag komen. Er zit zelfs een zwerver zonder schoenen bij.

Althans...als het geen acteur is. Zal mij niets verbazen.

Edit: En die Billy (zie foto hierboven) loopt gelijk als zich te profileren als een loopse teef. Ik zie nu ook een andere kandidaat die eerst helemaal naar 'de klote' wil voor hij zich gaat herpakken. Vervolgens een volwassen vent die gaat janken omdat hij zijn chiwawa moet missen. Haha.

Geweldige keuze aan sensatie-kandidaten. Ik stop maar met kijken.

PS. Ooit na het Big Brother tijdperk had je The Farm (in Zuid Afrika) iemand dat toevallig gezien?

Ik hou het maar bij Wie is de Mol en Expeditie Robinson. Ook veel in scene gezet maar een stuk leuker om te kijken :f_grin:

Beantwoorden
Citeren
Orodin

Mooie analyse mvd1978 :D

Ik vond het eigenlijk niet oninteressant. Eerste aflevering van zo'n programma is sowieso niet echt hoogstandjes te verwachten.

Ik denk dat ik het wel ga volgen, maar vooral omdat ik toch wel nieuwsgierig ben naar het "experiment" erachter. Zeker omdat ze er een jaar lang zullen zitten, zullen ze op een zeker moment gedwongen gaan worden om meer te doen dan alleen Big Brothertje spelen...

Wat betreft de personen: ja, die Rienk is de vaagheid zelve, met zijn blote voeten en zweefteef-gelul over hoe "iedereen naar ons kijkt en er écht wat van kan leren!" (kots)

Die gast die zijn vrouw en 4 kinderen achterlaat begrijp ik niet. Heb zelf kinderen en kan me zoiets gewoon niet inbeelden. Vrouw tot daar aan toe overigens, maar je kinderen... echt, wat gaat er door de kop van zo'n vent als ie besluit zich aan te melden.

En dan is er nog een (kennelijk zwaar) gelovige vrouw, maar let's not go there :pokerface:

Long story short: ik denk dat het interessante nog wel gaat komen. Gaat heel veel trial-and-error worden denk ik, dus lekker veel onderlinge spanning en irritaties. Verstand-op-nul-televisie :D

Beantwoorden
Citeren
DeKuip

Ga het voor zover ik kan ook wel volgen.

De eerste stuitende constatering is dat ze op dag 1 denken dat ze er samen een perfecte samenleving van kunnen maken, terwijl je weet dat het binnen een week totale chaos is.

Beantwoorden
Citeren
raymond20001

wat zijn de spelregels of condities van die beproeving

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1

Ook net even op internet gekeken. Vond de gouden kooi ook wel lachen, controversiele mensen bij elkaar in een hok, psychologische spelletjes, confrontaties, het is voor velen slechte tv, maar toch ook interessant.

Sowieso vind ik tv leuk, als het emoties bij je oproept en er zitten wel een paar figuren die dat doen. De zwerver, de gelovige, de aannemer/betweter, het lekkere wijf, de slet, en dan weten we nog niets over de verborgen persoonlijkheden van de anderen.

Waarschijnlijk ga ik het niet lang volhouden, als ik mijn interesse verlies, maar ik ga nog wel een paar afleveringen kijken.

Beantwoorden
Citeren
Orodin

Oorspronkelijk gepost door DeKuip
Ga het voor zover ik kan ook wel volgen.

De eerste stuitende constatering is dat ze op dag 1 denken dat ze er samen een perfecte samenleving van kunnen maken, terwijl je weet dat het binnen een week totale chaos is.

Ja inderdaad, vandaar mijn opmerking dat het veel trial and error gaat worden :D

Oorspronkelijk gepost door raymond20001
wat zijn de spelregels of condities van die beproeving

Helemaal niets. Dat is juist het mooie ervan. Geen wetten of regels, niks.
(Wat me overigens wel benieuwd maakt hoe ze gaan besluiten met criminaliteit om te gaan! Zolang ze geen wet tegen moord hebben, kunnen ze elkaar lekker van kant maken en vrijuit gaan, haha!)

Oorspronkelijk gepost door Chivaz1
Sowieso vind ik tv leuk, als het emoties bij je oproept en er zitten wel een paar figuren die dat doen. De zwerver, de gelovige, de aannemer/betweter, het lekkere wijf, de slet, en dan weten we nog niets over de verborgen persoonlijkheden van de anderen.

Ligt het aan mij? Heb die nog niet gespot... Bedoel je die 21 jarige serveerster soms?

Beantwoorden
Citeren
Orodin

Trouwens de komende dagen gaan ze bekvechten, omdat er iemand teveel boterhammetjes eet...

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1

nee, volgens mij was het Lindy. Op de foto op de site ziet ze er niet zo denderend uit. Maar zonder make up op de live steam was het vanochtend best prima :)

Beantwoorden
Citeren
ssacr

Heb gisteren ook even gekeken en ga dat vanavond weer doen. Het lekkere wijf heb ik niet kunnen spotten, wel petje af voor de casting. Vroeg me af wat voor soort mensen mee doet aan dit programma, is feitelijk niks meer dan een commune op een stukje land met een schuur. Wat voor soort mensen wil dit/ kan dit doen voor een jaartje. Ben zeker niet teleurgesteld in wat ik te zien kreeg, had zelfs niet verwacht dat het zo erg zou zijn. Ff de maatschappij laten zien hoe het wel moet (....)

Vond gisteren vooral de aannemer en de bloten voeten zwerver ( " na een jaar heb je geen schoenen meer nodig " ) echte drabbers. Ook de hyper gelovige werkt op mijn zenuwen met haar opdringerige gepreek.

De aannemer laat gewoon zijn vrouw, die tegen het meedoen is, en 4 kinderen achter. Vast een goedlopende zaak en een gelukkig gezinsleven. Ging met de jaarwisseling even " onopvallend " alleen zijn om zijn verdriet te verwerken van het gemis van zijn gezin. 2 vrouwen komen hem troosten. De ene staat vol vuur te bidden, de ander heeft ie later mee lopen tongen als ik het nieuws op internet goed volg. Leuk ook voor zijn vrouw en kinderen. ( welke vrouw met eigenwaarde pikt dit trouwens)

Denk dat ik daar binnen no time gek zou worden of ruzie zou krijgen, maar zeker leuk om een beetje te kijken.

Beantwoorden
Citeren
raymond20001

Jammer dat SBS geen lijst heeft opgemaakt, wat zoal deelnemers in hun kisten hebben gedaan.

Denk niet dat die gasten het lang gaan volhouden, ze gaan erg makkelijk met geld om. Ze zijn nu al bezig met verbouwen van het huis.

Beantwoorden
Citeren
ssacr

Zag iig gisteren iemand een fles cola meenemen in de kist =)

Beantwoorden
Citeren
Varune

Net ff wat doorgeklikt fok.nl over utopia, schijnt dat die 52 jarige supergelovige al een stiefdochter heeft verloren aan euthanasie, nu ze er net in zitten. Echter kwam dit bericht eerder op de telegraaf site te staan, dan dat het op de livestream te zien was. Nogal dubieus dus.

Verder wel goed voor de kijkcijfers lijkt me, alleen vraag me af hoe het verder ontwikkeld aangezien het nu nogal staged lijkt. Die Billy is namelijk ook een actrice.

http://forum.fok.nl/topic/2060914/1/50#135168823

Beantwoorden
Citeren
Orodin

Oorspronkelijk gepost door Varune
Verder wel goed voor de kijkcijfers lijkt me, alleen vraag me af hoe het verder ontwikkeld aangezien het nu nogal staged lijkt. Die Billy is namelijk ook een actrice.

Dit verbaast me niets om te horen. Hoorde haar gister een paar keer praten en zij klinkt inderdaad wat geacteerd. Niet dat dat op zich wat bewijst ofzo, maar toch :D

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Ik kijk het zelf niet, maar heb gehoord op Telegraaf.nl dat Lindy eruit is gestapt en waarschijnlijk 10.000 euro kan dokken.

Beantwoorden
Citeren