1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + ... = ???
a) 0
b) -oneindig
c) +oneindig
d) -1/12
Antwoord :
:rage:
:coolface:
1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + ... = ???
a) 0
b) -oneindig
c) +oneindig
d) -1/12
Antwoord :
:rage:
:coolface:
Dafuq did I just watch.
Je weet dat het niet kan kloppen en toch klopt het. Lachen!
Oorspronkelijk gepost door divvie
Altijd als ik Viper wat zie posten gaat het over wiskunde![]()
Ja, alleen gaat het deze keer over natuurkunde![]()
Oorspronkelijk gepost door Orodin
Ja, alleen gaat het deze keer over natuurkunde![]()
behalve dat het over wiskunde gaat
![]()
Heb ook niet op de link geklikt haha. En tis allemaal 1 pot nat voor mij![]()
Is toch wel de moeite waard. Het is heel simpel te volgen en bricks will be shat when you see it![]()
Moet mijn geek imago staande houden he :P.
"A nerd (adjective: nerdy) is a person, typically described as being overly intellectual, obsessive, or socially impaired. They may spend inordinate amounts of time on unpopular, obscure, or non-mainstream activities, which are generally either highly technical or relating to topics of fiction or fantasy, to the exclusion of more mainstream activities.[1][2][3] Additionally, many nerds are described as being shy, quirky, and unattractive,[4] and may have difficulty participating in, or even following, sports. "Nerd" is a derogatory, stereotypical term, but as with other pejoratives, it has been reclaimed and redefined by some as a term of pride and group identity."
Tja... moeilijk te oordelen via een forum, maar denk idd dat je dan toch wel eerder een geek bent ja haha
Dacht eerst, oh ja hebben we er weer zo eentje die met oneindigheid rommelt en daaruit een rare conclusie trekt. Maar ja blijkt dat dit zo waar (het zal ook weer is niet) nog nut heeft in de natuurkunde ook. Wel interessant, dank daarvoor. ![]()
@orodin: je weet iig dat je zowel nerd als geek bent als je met dictionary descriptions aan komt zetten op een forum.
Oorspronkelijk gepost door DukeFreedom
Dacht eerst, oh ja hebben we er weer zo eentje die met oneindigheid rommelt en daaruit een rare conclusie trekt. Maar ja blijkt dat dit zo waar (het zal ook weer is niet) nog nut heeft in de natuurkunde ook. Wel interessant, dank daarvoor.
@orodin: je weet iig dat je zowel nerd als geek bent als je met dictionary descriptions aan komt zetten op een forum.![]()
Dat boek moet wel fake zijn
![]()
Dus ik heb het hoofdstuk over 'reeksen' voor m'n examen van daarnet precies iets te letterlijk geleerd en er staan dus een pak fouten in
Ach dat is net als dat je eerst leert dat wortel van -1 niet kan/mag, en later ook weer leert dat dat wel los loopt.
http://en.wikipedia.org/wiki/1_%2B_2_%2B_3_%2B_4_%2B_%E2%8B%AF
![]()
" I told him that the sum of an infinite number of terms of the series: 1 + 2 + 3 + 4 + · · · = −1/12 under my theory. If I tell you this you will at once point out to me the lunatic asylum as my goal."
![]()
Ach dat is net als dat je eerst leert dat wortel van -1 niet kan/mag, en later ook weer leert dat dat wel los loopt.![]()
mwa is wel std wiskunde dat
Nee maar er was een hoofdstuk over reeksen (convergentie & divergentie van speciale reeksen en onderzoeksmethoden etc) en daarbij was er iig bij de reeks 1+2+3+... geen convergentie :P. Is ook niet echt logisch. Misschien is het -1/12 onder bepaalde voorwaarden zoals de wortel bij -1 kan onder bepaalde voorwaarden/afspraken